Paieška
Užklausos ''playstation 4'' žymių rezultatai.
25 rezultatai
-
Faktai kalba patys už save: paskutinis žinomesnis žaidimų kompiuteris, kuris turėjo x86 architektūros procesorių, buvo „Microsoft Xbox“, kuris pasirodė dar 2001 metais. Nuo to laiko tiek įprasti, tiek ir nešiojamieji žaidimų kompiuteriai naudojo visiškai kitokius lustus. Akivaizdu, kad kyla klausimas, kodėl „Sony“, kurie šių metų pradžioje pristatė naujos kartos „PlayStation“ žaidimų kompiuterį, nusprendė naudoti AMD APU lustus, paremtus x86 architektūra? To, pasak pačių „Sony“, primygtinai prašė daugelis žaidimų kūrėjų. „Aš manau, jog pagrindinė priežastis, kodėl mes taip padarėme, yra kūrėjų bendruomenės noras. Tai yra, ko norėjo žaidimų kūrėjai, jog lengviau kurtų žaidimus ir galėtų padaryti juos kuo galima geresnius.“, - į klausimą, ar AK komponentų pasirinkimas naujajam „PlayStation“, o ne visiškai kitokių, kaip kad anksčiau, buvo įtakotas ekonominių, strateginių ar kitokių veiksnių, atsakė „Sony“ atstovas. Galime priminti, jog žaidimų kūrėjai ką tik pasirodžius „PlayStation 3” buvo ypač nepatenkinti jame esančiu „Cell“ procesoriumi. Gerai žinomas žaidimų industrijos veikėjas John Carmackas tada sakė, jog vienas „Cell“ procesorius yra asimetriškas vietoje to, jog būtų simetriškas. Pasak jo, tai būtent ir vargino žaidimų kūrėjus dirbant su „PlayStation 3” ir jo procesoriumi: vienas, sudėtingas procesorius su savo gijomis, nei tiesiog daugiau branduolių, buvo galvos skausmas kūrėjams.
-
Sony PlayStation 4 gali gauti hibridinį AMD Trinity procesorių
Impaler patalpino straipsnį Sony naujienos
Gandai apie tai, jog naujos kartos žaidimų konsolė „Sony PlayStation 4“ gaus stacionarų AMD procesorių, internete sklandė jau seniai. Matyt, kosminė procesorių „Cell“, naudojamų dabartinėje PS3, kūrimo kaina privertė japonų kompanijos vadovybę pagalvoti apie alternatyvius variantus. Leidinys VG24/7 neseniai pranešė, jog žaidimų kūrėjai jau gauna antrąsias vadinamųjų „PlayStation 4 Development Kits“ komplektų versijas. Įdomu tai, jog tai yra paprastas sisteminis blokas, kurio aparatinės platformos pagrindą sudaro „AMD Trinity A10“ procesorius. Be to, komplektą sudaro dar 8 GB (arba 16 GB) operatyvioji atmintis bei 256 GB talpos duomenų kaupiklis. Kokio tipo kaupiklis naudojamas – HDD ar SSD – kol kas nepranešama. Sistema taip pat turi „Blu-ray“ įrenginį bei tokias sąsajas, kaip „Wi-Fi“, „Ethernet“ ir HDMI. Reikėtų atkreipti dėmesį į tai, jog „Sony“ atstovai būsimą konsolę vadina išskirtinai kodiniu pavadinimu „Orbis“, nenaudodami dažnai linksniuojamo „PlayStation 4“. Vis tik vargu ar kompanija atsisakys gerai atpažįstamo ir išreklamuoto prekės ženklo, su kuriuo užaugo jau ne viena žaidimų gerbėjų karta. Be techninių charakteristikų tapo žinomos ir kai kurios įdomios detalės apie konsolės operacinę sistemą. Pavyzdžiui, vartotojas galės bet kuriuo momentu pristabdyti žaidimą, išeiti į pagrindinį meniu ir netgi parsisiųsti kokį nors papildymą, o vėliau sėkmingai grįžti prie žaidimo proceso. Teigiama, jog 2013 m. sausio mėnesį pasirodys ir „Development Kits“ trečioji versija, kuri bus daug artimesnė finalinei PS4 versijai, kurios pasirodymo laukiama kitų metų vasarą. Negalima nepaminėti ir gana svarbios „Sony“ naujoko ypatybės. Jei centriniu procesoriumi taps „AMD Trinity A10“ procesorius, nors ir dirbantis „Dual Graphics“ režimu maksimaliai įmanomoje konfigūracijoje, „PlayStation 4“ vis tik gaus gana kuklią grafikos posistemę, juo labiau turint omenyje, jog konsolės paprastai be didesnių pakeitimų rinkoje gyvens tikrai ilgą laiko tarpą. Aišku, stacionarių procesorių panaudojimas leis palyginti žaidimų optimizavimą PC ir konsolėms, o to nebuvo galima padaryti su dabartiniu PS3. -
Trečiadienį vykusioje investuotojų konferencijoje "Sony" vykdomasis viceprezidentas Masaru Kato patvirtino, jog kompanija šiuo metu jau kuria "PlayStation 4". Ši informacija paskelbta netrukus po to, kai konkuruojanti įmonė "Nintendo" pranešė kurianti naujos kartos žaidimų kompiuterį kodiniu pavadinimu "Project Cafe", kurį žadama pristatyti kitą mėnesį vyksiančios parodos "E3 2011" metu. Investuotojams paprašius plačiau pakomentuoti padidėjusias išlaidas moksliniams tyrimams ir projektavimui, Kato paaiškino, jog daugiausia lėšų "suvalgo" būsimasis dabartinio "PlayStation 3" (PS3) palikuonis. "Buitinės elektronikos rinkoje PS3 gyvavimo ciklas tebesitesia, tačiau tai yra žaidimų platformų verslas, tad ateities platforma jau dabar kuriama, tad lėšos skiriamos kaip tik šiam procesui. Tačiau kada kokį produktą pateiksime rinkai, kol kas negaliu detalizuoti", - teigė "Sony" atstovas. "Sony Computer Entertainment" padalinio vadovas Kaz Hirai šį kovą laikėsi kiek kitos pozicijos, teigdamas, jog "PS4, arba naujos kartos namams skirta pramogų sistema, kol kas net nediskutuotina". Pagal tuometinę jo nuomonę, dabartinis PS3 net neįpusėjo savo komercinio gyvavimo ciklo, kuris neva turėtų trukti apie 10 metų. Atsižvelgiant į tai, jog "Sony" šį kompiuterį pristatė 2006 metų lapkritį, Hirai nuomone jis turėtų sėkmingai gyvuoti iki 2016 metų. Tačiau kaip rodo dar anksčiau išleisto "PlayStation 2" patirtis, dvi skirtingų kartų "Sony" žaidimų platformos gali kartu harmoningai egzistuoti rinkoje. PS2 dar ir šiandien išleidžiamas pakankamai didelis žaidimų asortimentas. Galima daryti labai tikėtiną prielaidą, jog "PlayStation 4" išleidimas - nesvarbu, kada jis įvyks - didelio poveikio "PlayStation 3" pozicijoms rinkoje nepadarys. Tačiau ruoštis išleisti naujos kartos kompiuterį būtina konkurenciniu požiūriu, kadangi "Nintendo" žada, jog aparatinės įrangos galimybėmis dabartinį "Wii" pakeisiantis "Project Cafe" lenks dabartinę "PlayStation 3" platformą. "Microsoft" taip pat nesėdi sudėję rankų - šios kompanijos inžinieriai jau yra paruošę vėlesnėms projektavimo stadijoms skirtus naujos kartos "XBox" prototipus. Remiantis anksčiau sklandžiusiais gandais, "PlayStation 4" be jokios papildomos įrangos palaikys trimatį (3D) vaizdą ir optines informacijos laikmenas. Gandai, jog "Sony" ieško alternatyvų dabartiniu metu "PlayStation 3" naudojamai procesorių architektūrai "Cell", pasirodė dar 2009 metų gruodį. Tačiau dabar, oficialiai pareiškus apie "ateities platformą", gali būti, jog "Sony" skubės naujovę pristatyti kartu su "Nintendo" tos pačios parodos "E3 2011" metu.
-
Jungtinėse Amerikos Valstijose pasirodžius „PlayStation 4”, per pirmąją parą buvo parduota 1 milijonas konsolių. Tikimasi, kad tokia banga lapkričio 29 dieną nuvilnys visoje Europoje bei Lietuvoje. „Žinant, kad nuo paskutiniojo „PlayStation 3“ konsolės pasirodymo praėjo 7 metai, kompiuterinių žaidimų mėgėjai, išgirdę apie konsolės pasirodymą, jau spėjo įrašyti naująjį įrenginį į savo kalėdinių dovanų sąrašą“, – šypteli buitinės technikos ir elektronikos prekybos tinklo „Technorama“ rinkodaros vadovas Morkus Matkevičius. Šį mėnesį pasirodys ne tik „Sony Playstation 4”. Didžiausia kompiuterinių žaidimų konkurentė „Microsoft“ taip pat suskubo išleisti naująjį įrenginį „Xbox One“. Tiek mėgėjams, tiek profesionalams teks gerokai pasukti galvas, kuri konsolė verta dėmesio. Ką turite žinoti apie jau rytoj pasirodysiantį „Playstation 4”, kuo jis pranašesnis už „Xbox One“, o ką vis dėlto „Sony“ turėtų tobulinti? Ar „PlayStation 4“ yra galingiausia šios kartos konsolė? Ginčuose dėl geriausius techninius parametrus turinčio įrenginio, „Sony“ kompanija apžaidė konkurentus. Centrinis konsolės procesorius sudarytas iš dviejų „Jaguar“ modulių, kurių kiekvienas turi po 4x86-64 branduolius. Vaizdo procesorius turi 18 skaičiavimo vienetų, kurių bendras našumas pasiekia teorinį 1.84 Teraflopo skaičiavimų našumą. Sistema aprūpinta ypač sparčiais GDDR5 moduliais ir turi 8GB operatyviosios atminties. Greta šių komponentų į konsolę montuojami papildomi lustai, kurie leis atlikti įvairias fonines užduotis, neapkraunant pagrindinių komponentų. Būtent dėl šio sprendimo „PlayStation 4“ žaidėjai galės nepastebimai atsiųsti atnaujinimus kitiems žaidimams, filmuoti ir transliuoti žaidimo eigą, siųsti pranešimus į socialinius tinklus ir t.t. Naujasis „PlayStation 4“ turi „Blu Ray” diskų skaitytuvą ir 500 gigabaitų talpos standųjį diską. Nepaisant to, kad „Sony“ šiuo metu siūlo didžiausią galią už žemiausią kainą, privalu pabrėžti, kad galios skirtumai lyginant su konkurentais yra nežymūs, tad didžiausią poveikį žaidimų kokybei turės kūrėjų gebėjimas optimizuoti projektus. Ar su „PlayStation 4“ galėsite žaisti ir „PlayStation 3“ žaidimus? Ne, tačiau šioje vietoje yra įvairių subtilybių. Visų pirma, galimybės žaisti senų žaidimų nesuteikia „Microsoft“ išleista kompiuterinių žaidimų konsolė„Xbox One“. Be to, „Sony“ žada ateityje pasiūlyti „Gaikai“ technologijų pagrindu sukurtą paslaugą, leisiančią žaisti dalį senesnių žaidimų. Šis pranešimas neguodžia tų, kurie „PlaySation 3“ žaidimus įsigijo diskuose, tačiau skaitmeninių kopijų savininkai gali tikėtis greitu metu savo žaidimus žaisti ir naujuoju įrenginiu. Kokias jungtis turės „PlayStation 4“? Šios kartos konsolės nebeturės analoginių jungčių televizoriams – jas visiškai pakeičia HDMI jungtis. Kokybiško garso ar namų kino sistemų savininkai vis dar galės perteikti garsą per optinę jungtį, tačiau būtina pabrėžti, kad „PlayStation 4“ negebės atkurti skaitmeninių audio formatų (pvz.: MP3 ar FLAC) ir kompaktinių diskų. Greta šių jungčių įrenginys taip pat aprūpintas WiFi, Bluetooth, dviem USB 3.0 jungtimis ir viena papildoma jungtimi skirta „PlayStation“ kamerai. Mėgstantiems žaisti tinkle, kartu su pulteliu komplektuojamos ir mono ausinės su mikrofonu. Ar „PlayStation 4“ leis valdyti žaidimus judesiu? Taip, tačiau naujojoje konsolėje įdiegta tik patobulinta kamera. Norėdami žaisti judesiu valdomus žaidimus turėsite papildomai įsigyti naująją kamerą ir švytinčius „Move“ pultelius (tiks ir seni pulteliai). Techninės „Move“ pulto charakteristikos leidžia kokybiškai perteikti mankštos, sportinius, šokių, išplėstos realybės ar vakarėlių žaidimus, tačiau šis sprendimas neprilygsta populiariajai „Kinect“ judesių aptikimo įrangai, skirtai „Xbox“ konsolėms. Kita vertus, jei judesiu valdomi žaidimai jums patinka, tačiau nėra reikšmingiausias pirkinio akcentas, pastebėsite, kad „PlayStation“ siūlo kur kas platesnį judesiu valdomų žaidimų pasirinkimą. Kuo išsiskirs naujasis „DualShock“ pultelis? Naujoji „PlayStation 4“ konsolę galėsite valdyti tik su naujuoju bevieliu „DualShock 4“ pulteliu. Viršutinėje pultelio dalyje įmontuotas lietimui jautrus paviršius. Greta jo įkurdinti du nauji mygtukai: vienas jų atvers nustatymų meniu, o kitas leis akimirksniu pasidalinti savo įspūdžiais socialiniuose tinkluose. Kaip jau įprasta, naujasis pultas bus aprūpintas akcelerometru, giroskopu ir patobulintu vibracijos mechanizmu. Tuo tarpu analoginių mygtukų funkciją (perteikiamą paspaudimo jėgą, kuri leidžia žaidėjams tiksliai reguliuoti transporto priemonių akseleraciją), „Playstation 4” pulteliuose turės 4 mentės mygtukai. Pultai bus aprūpinti įkraunamais 1000 mAh akumuliatoriais, kuriuos galėsite įkrauti prijungę pultą prie konsolės. Pulteliai bus įkraunami net ir išjungus konsolę. Ar turėsiu papildomai mokėti už žaidimą tinkle? Taip, tačiau šis mokestis bus „PS Plus“ prenumeratos dalis. Prenumeratos nereikės, jei norėsite žaisti nemokamus tinklo žaidimus, tokius kaip „Warface“, „War Thunder“ ir panašiai. Šiuo atžvilgiu „Sony“ kur kas lankstesnis nei konkurentų „Xbox Live“. Ypač svarbu pabrėžti, kad „PS Plus“ prenumerata siejama su žaidėjo PSN paskyra, tad vienos prenumeratos užteks visoms konsolėms („PlayStation 4“, „PlayStation 3“ ir „PlayStation Vita“). Žaidėjai, turintys „PS Plus“, kas mėnesį turi galimybę nemokamai atsisiųsti keletą žaidimų. Taigi, norėdami žaisti tinkle privalėsite įsigyti „PS Plus“ abonentą, o atsisiuntus bent keletą žaidimų, jis jums atsipirks su kaupu. Ką dar turėčiau žinoti apie PlayStation 4 žaidimus? „PlayStation 4“ žaidimus galėsite įsigyti diskuose arba skaitmenines kopijas internetu. Diskuose parduodamiems žaidimams negalios jokie regionų užraktai, tad bet kurioje šalyje pirkta konsolė atkurs bet kurioje šalyje pirktą žaidimą. Žaidimams taip pat netaikoma jokia apsauga nuo perpardavimų. Turimą žaidimą bet kada galite iškeisti, padovanoti ar parduoti kitam asmeniui. Starto metu „PlayStation 4“ turės tik kelis išskirtinius žaidimus, tačiau daugybė jų tebekuriami ir pasirodys per 2014–uosius metus. „PlayStation 4“ ženkliai pranoksta konkurentą nemokamai siūlomų žaidimų skaičiumi. Jau nuo pirmos dienos žaidėjai galės mėgautis bent keliais nemokamais interneto žaidimais. Aistringus žaidėjus nudžiugins ir šiuo metu dar neveikianti žaidimo sustabdymo funkcija. Po pataisų, kai konsolėms bus įdiegtas „Suspend“ režimas, žaidėjas galės išjungti įrenginį, gerai išsimiegoti, o tada vėl įjungti konsolę ir lyg niekur nieko tęsti nuo ten, kur baigė. Kaip „PlayStation 4“ draugaus su kitais įrenginiais? „PlayStation 4“ bus suderinama su mobiliais „Android“ ir „iOS“ įrenginiais, nešiojama „PlayStation Vita“ konsole. Visiems šiems įrenginiams yra sukurtos ar kuriamos pagalbinės aplikacijos, kurių dėka galėsite naršyti PSN, peržiūrėti draugų pasiekimus, įsigyti naujų žaidimų ar atsisiųsti demonstracines jų versijas. Akivaizdu, kad naujos kartos žaidimų konsolės „Playstation 4” gamintoja „Sony” žengė didelį technologinį žingsnį. Aukštos kokybės grafika bei suteikiama socialinė galimybė keistis vaizdais ir rezultatais šį prietaisą pavers itin patrauklia pramoga.
-
Sony: tikroji PlayStation 4 galia pasimatys tik po 3-4 metų
Impaler patalpino straipsnį Sony naujienos
Kaip ir po kiekvieno naujos kartos konsolės anonso, paskelbus „PlayStation 4“ technines specifikacijas bei pademonstravus pirmuosius šiai konsolei skirtus žaidimus, žaidėjai ėmė nerimauti, ar jos techninės galios užteks tokiam pat ilgam laikui, kaip užteko „PlayStation 3“. „PlayStation 4“ architektui Markui Cerny žaidėjų būgštavimai nėra naujiena. „Siekėme dešimt kartų didesnės spartos nei „PlayStation 3“, nes jautėme, kad tiek jos prireiks naujiems žaidimams, idant jie sugebėtų išsiskirti iš kitų“, – duodamas interviu puslapiui „Polygon“ pasakojo M.Cerny. „Kai žaidimų kūrėjams siūlėme įvairius techninės įrangos variantus, aš kalbėjau apie tai, ką vadinu „Akihabara testu“. Akihabara yra toks elektronikos rajonas Tokijuje, kuriame galima įsigyti praktiškai viską, kas tik jungiasi į rozetę. Žinojau, kad kažkada tenai kokiame nors kelkraštyje viena šalia kitos bus padėtos „PlayStation 3“ ir „PlayStation 4“ konsolės, ir jose galbūt netgi suksis tas pats žaidimas. „PlayStation 4“ turi būti pakankamai galinga, kad pamatę ją praeiviai ištartų: „Oho, aš noriu štai šitos!“ Galite tikėti, galite netikėti, bet „PlayStation 3“ starto metu prisiklausiau daugybės šnekų, esą konsolės grafika neypatingai skiriasi nuo „PlayStation 2“. Manau, tai parodo, kokie dideli žmonių lūkesčiai, ir kad startiniai žaidimai neišnaudoja visų techninių galimybių“, – kalbėjo M.Cerny. Jis mano, kad dabar kūrėjai „PlayStation 4“ išteklius naudoja neekonomiškai ir kad tikrasis konsolės techninis potencialas bus išnaudotas tik tada, kai kūrėjai, norėdami ir toliau tobulinti grafiką, nebeturės kito pasirinkimo. „Tai pagerinta asmeninio kompiuterio architektūra, taigi konsolę galima naudoti kaip kompiuterį su viena bendra atmintimi, – apie „PlayStation 4“ šnekėjo M.Cerny. – Daugelis startinių žaidimų tuo naudojasi. Jei tik siekiama, kad žaidimas veiktų norimu greičiu, tą galima įgyvendinti labai, labai greitai. Bet tokiu atveju, neišnaudojamos visos modifikacijos, kurias atlikome grafikos procesoriui. Man atrodo, kad tų modifikacijų teikiamomis galimybėmis, kalbant apie grafikos kokybę ir žaidimo pasaulių interaktyvumą, bus imta naudotis tik, sakykime, trečiais ar ketvirtais konsolės gyvavimo metais.“ -
Žaidimo Just Cause kūrėjai iš kompanijos Avalanche Studios šiuo metu darbuojasi prie abiejų naujos kartos žaidimų konsolių, taigi pastarųjų technines galimybes žino ne iš gandų. Kai leidinio Edge žurnalistai uždavė klausimą apie Sony ir Microsoft aparatines galimybes, Avalanche Studios techninis vadovas Linus Blomberg atsakė taip: „Sunku pasakyti, kol tvarkyklės dar nėra optimizuotos. Su kiekviena nauja tvarkyklių versija produktyvumas žymiai padidėja keliose srityse.“ Taip pat jis pridūrė: „PlayStation 4 aplinka šiuo metu yra žymiai brandesnė, taigi Microsoft dar teks atlikti nemažai darbų, kad priešininkas būtų pavytas. Tačiau aš nelabai dėl to jaudinuosi, kadangi kompanija tradiciškai labai gerai pasirodo šioje sferoje. Techninės charakteristikos popieriuje, kalbant apie gryną produktyvumą, PS4 yra geresnės nei Xbox One, tačiau yra daug kitų susijusių faktorių, taigi mums teks tiesiog palaukti, kad galėtume daryti galutines išvadas.“ Studijos meno direktorius Christofer Sundberg mano, kad Xbox One yra puiki platforma, kuri suteikia kūrėjams puikias galimybes sąveikauti su vartotojais. Jo teigimu, naujos kartos žaidimų konsolės reiškia šiek tiek daugiau, nei tiesiog gera grafika, o jų sėkmė priklausys nuo to, kiek daug laisvės bus suteikiama nepriklausomiems žaidimų kūrėjams. Šiuo atveju dėl Xbox One buvo kilę nemažai nerimo, tačiau Microsoft iš karto sureagavo teigdama, kad ne tik didelės studijos, tačiau ir nepriklausomi kūrėjai gaus tiek konsultacijų ir pagalbos, kiek jiems bus būtina. Xbox One skirtiems žaidimams Microsoft išleis $1 mlrd. Duodamas interviu leidiniui The Official Xbox Magazine kompanijos Microsoft atstovas Aaron Grinberg pranešė, kad programinės įrangos gigantas ketina išleisti ne mažiau kaip $1 mlrd. Xbox One žaidimams kurti. Per pirmus Xbox One egzistavimo rinkoje metus konsolė turėtų gauti ne mažiau 15 išskirtinių žaidimų, iš kurių 8 bus visiškai nauji projektai. Tam reikalui Microsoft aktyviai plečia savo žaidimų studijas: nauji biurai bus atidaryti Londone, Vašingtone ir Viktorijoje (Britų Kolumbija, Kanada). Be to, kompanija aktyviai samdo įvairius rinkos ekspertus, pavyzdžiui, John Nidhem – MMO projektų specialistą. Jis dirbs prie Fable 3, kuriame bus daugelio žaidėjų režimo elementai. Microsoft pavyko privilioti iš Sony ekspertą Phil Harrison, kuris užsiims vidiniais projektais Europos regione. Microsoft atstovas taip pat pažymėjo, kad Xbox One turės skirtingą filosofiją, nei Xbox 360: nauja platforma nuo pat pradžių bus fragmentuota, kalbant apie žaidimo procesą. Išskirtinai AAA klasės žaidimų išleidimas nėra tikslas pats savaime – Microsoft nori, jog konsolė tiktų tiek puikią grafiką demonstruojančių šaudyklių gerbėjams, tiek biudžetiniams indie žanro projektų mylėtojams, tiek ir mėgstantiems prie žaidimų praleisti ištisas valandas, o kartu konsolė turėtų tikti ir žmonėms, kurie nori pažiūrėti savo mėgstamą TV serialą. Žodžiu, Xbox One laikoma konsole visiems, ir Microsoft pasiryžusi investuoti nemažus pinigus, kad plėtra vyktų visomis kryptimis.
-
Sony PlayStation 4 bus naudojamas tas pats PS3 Cell procesorius
Impaler patalpino straipsnį Sony naujienos
Naujausiomis žiniomis ketvirtosios kartos kompanijos "Sony" video žaidimų kompiuteris "Playstation 4" (PS4) turėtų pasirodyti 2010 metais. Rinkoje jau sklando gandai (tiesa, kol kas nepatvirtinti), jog naujasis gaminys taip pat bus kuriamas to paties "Cell" procesoriaus pagrindu - tokio pat, koks dabar yra naudojamas PS3.Japonijos technologijų naujienų portalas "PC Watch" teigia, jog "Sony" nesiims kurti visiškai naujo procesoriaus siekdama sumažinti išlaidas. Vietoj to bus bandoma išnaudoti jau egzistuojančios aparatūros galimybes bei sukurti naujus techninius sprendimus jau padarytų investicijų pagrindu. Ilgoje techninėje analizėje "PC Watch" iškelia idėją, jog jei tai tiesa, naujojo kompiuterio našumas ženkliai nepadidės. Nors Moore dėsnis tebegalioja, ir "Sony" pavyko sumažinti procesoriaus matmenis nuo 90nm iki 65nm ir nuo 65nm iki 45nm, manoma, jog branduolių kiekis mikroschemoje nebus didinamas, nes tai taip pat yra susiję su nemažomis išlaidomis. Galbūt naujasis modelis pasižymės tokio masto inovacijomis kaip "Nintendo Wii" - tačiau ar tikrai, parodys laikas. -
Iš pradžių savo pranešime, kuris buvo skirtas konferencijos „Gamescom“ dalyviams, F. Gibeau pareiškė, jog savo akimis matė dabartinius „Xbox 360“ ir PS3 pakeisiančias sistemas, o vėliau, duodamas interviu „Bloomberg TV“, EA atstovas teigė: „Šiuo metu mes esame šeštuose ar septintuose dabartinių žaidimų konsolių gyvavimo metuose, todėl kalbame apie labai brandžią rinką. Jei į viską žiūrėtume ir programinės įrangos pardavimų atskaitos taško, šiuo atveju kalbame apie suformuotą, stabilią rinką“. „Pardavimai išsilygina, žaidimų sistemoms pasiekus savo gyvenimo ciklo pabaigą. Paprastai maždaug prieš metus prieš pasirodant naujoms aparatinėms žaidimų platformoms, stebimas pardavimų verslo kreivės išsilyginimas. Naujos aparatinės sistemos turėtų pasirodyti maždaug po metų, todėl mes šiuo metu esame kaip tik tame taške, kai rinka pradeda buksuoti, kai jau ant nosies naujos sistemos, kurios keičia situaciją rinkoje, atnešdamos naujas technologijas ir įrangą, visa tai leidžia vėl tikėtis naujo augimo periodo“, – pridūrė jis. Kai „EA Labels“ vadovo paklausė, ar naujos kartos „Sony“ ir „Microsoft“ žaidimų konsolės vadinsis „PlayStation 4“ ir „Xbox One“, Frank Gibeau atsakė: „Aš nežinau, kaip jos tiksliai bus pavadintos, tik tai, jog aš susijęs su tam tikrais susitarimais dėl informacijos neplatinimo, t. y. niekam negaliu pasakoti per daug“. Jis taip pat nepamiršo pridurti, jog „Electronic Arts“ dabar labai nekantriai laukia naujos kartos žaidimų konsolių pasirodymo: „Mes kompanijoje EA dažnai sakome: „Pereinamasis periodas – mūsų draugas“, kadangi tai suteikia mums savotišką šansą pradėti beveik viską iš naujo. Šiame versle perėjome per daugybę pereinamųjų etapų, todėl žinome, ką darome, ir ketiname pilnai pasinaudoti naujos kartos konsolių startu. Tačiau reikia pažymėti, jog per pereinamąjį laikotarpį galima pamatyti, kaip naujos kompanijos tampa lyderėmis, o kai kurios tradicinės palieka sceną“. Šių metų gegužės mėnesį kompanija „Electronic Arts“ buvo pareiškusi, jog į naujos kartos žaidimų kūrimą ketina investuoti apie 80 mln. JAV dolerių. Tiek žadama skirti šiais finansiniais metais, kurie kanadiečių kompanijos EA atveju baigiasi 2013 m. kovo 31 d.
-
- electronic arts / ea games
- playstation 4
-
(ir dar 1)
Su žymėmis:
-
Dar praėjusių metų viduryje kompanija „Sony“ patvirtino, jog vyksta darbai prie naujos žaidimų konsolės „PlayStation 4“ kūrimo. Vis tik nuo to laiko negirdėjome jokios naujos informacijos apie naująją PS4. Aišku, visą tą spragą bandė užpildyti galybė gandų apie „Sony“ konkurento „Microsoft“ naujos kartos žaidimų konsolę „Xbox Next“ (kodiniai pavadinimai „Loop“ arba „Durango“). Paskutinis gandas apie „Xbox Next“ teigė, jog MS konsolė remsis kompanijos AMD sukurtu grafiniu procesoriumi. Kas įdomiausia, „Sony PlayStation 4“ taip pat gali apsiginkluoti AMD sukurtu GPU. Apie tai, jog „Sony“ svarsto galimybę naudoti juodai-raudonų stovyklos sprendimą, leidiniui „Forbes“ pranešė anoniminis šaltinis, anksčiau dirbęs su AMD. Kol kas ši informacija yra labiau gandas, tačiau jis tikrai įdomus. Jei ši informacija pasitvirtins, AMD grafinius procesorius turės visos naujos trijų didžiausių konsolių gamintojų – „Microsoft“, „Sony“ ir „Nintendo“ – produktai. Tai gali šiek tiek atitraukti AMD dėmesį nuo asmeniniams kompiuteriams skirtos grafikos rinkos, tačiau sustiprins pozicijas kitoje. Kartu žaidimų konsolių grafika turės griežtai vieną orientaciją, o tai turėtų palengvinti žaidimų kūrėjų darbą, kuriant naujus projektus. Negalima nepažymėti, jog „PlayStation 3“ šiuo metu naudojasi „nVidia“ GPU pajėgumais. Jei PS4 pereis prie AMD grafikos, tai daugiausiai gali reikšti senų žaidimų nesuderinamumą su nauja konsole. Aišku, to „Sony“ tikrai norės išvengti. Kad taip nenutiktų, „Sony“ gali nuspręsti ir toliau bendradarbiauti su „nVidia“. Aišku, nebūtinai tai reiškia, jog bus pasirinktas jos GPU, tačiau gali būti naudojama kokia nors emuliacijai skirta mikroschema ar kitokie sprendimai. Reikia tikėtis, jog jau vasarą bus daugiau informacijos apie naujas „Sony“ ir „Microsoft“ žaidimų konsoles, kurios gali būti pademonstruotos kasmetinėje žaidimų parodoje „E3 2012“.
-
Sony PlayStation 4 gamyba prasidės 2011 metų pabaigoje, praneša tinklalapis Digitimes – tą jie neva sužinojo iš Taivano įrangos gamintojo. Naujovė turėtų pasirodyti prekyboje 2012 metais. Šaltinis praneša, kad naujos kartos PlayStation konsolė turės judesių valdiklį, panašų į Kinect. Konsolė bus gaminama Foxconn ir Pegatron Technology gamyklose, kurios šiuo metu gamina PlayStation 3. Per 2012 metus Sony ketina pagaminti apie 20 milijonų PS4 konsolių. Mes primename, kad 2012 metais ketina pasirodyti dar viena konsolė: pavasarį Nintendo išleis savo Wii U. Pranešama, kad E3 2012 metu Microsoft gali pristatyti naujos kartos Xbox, tačiau pasirodys ši konsolė ankščiausiai tik 2013 metais. Ankščiau Sony teigė, kad PlayStation 3 konsolės, pasirodžiusios 2006 metais, gyvavimo ciklas sudarys dešimt ir daugiau metų. Šaltinis praneša, kad naujos kartos PlayStation konsolė turės judesių valdiklį, panašų į Kinect. Konsolė bus gaminama Foxconn ir Pegatron Technology gamyklose, kurios šiuo metu gamina PlayStation 3. Per 2012 metus Sony ketina pagaminti apie 20 milijonų PS4 konsolių. Mes primename, kad 2012 metais ketina pasirodyti dar viena konsolė: pavasarį Nintendo išleis savo Wii U. Pranešama, kad E3 2012 metu Microsoft gali pristatyti naujos kartos Xbox, tačiau pasirodys ši konsolė ankščiausiai tik 2013 metais. Ankščiau Sony teigė, kad PlayStation 3 konsolės, pasirodžiusios 2006 metais, gyvavimo ciklas sudarys dešimt ir daugiau metų.
-
„Sony“ šiuo metu aktyviai darbuojasi prie daugiabranduolinių (angl. multi-core) centrinių procesorių, skirtų „PlayStation 4“ konsolėms, praneša Japonijos žiniasklaida. Teigiama, jog „Sony“ jau dirba prie naujų lustų, kurie pakeistų dabar naudojamus „Cell“ architektūros procesorius. Iki šiol „Sony“ dairėsi į „Intel Larrabee“ bei modifikuotus „Synergistic Processor Unit“ CPU. Tačiau matyti, kad kompanija apsisprendė ir pati pluša prie naujos technologijos. „Nintendo“ su „Microsoft“ taip pat pranešė, jog ieško naujos lustų technologijos, kuri būtų skirta kitos kartos konsolėms. O Japonijos portalas tvirtina, kad naujų konsolių gamybai prireiks apie 24 mėnesius, analitikų teigimu PS4, Xbox 720 ir Wii HD pasirodys ne anksčiau 2012 pabaigoje - 2013 pradžioje. Straipsnyje priduriama, jog iki šių konsolių pasirodymų mes sulauksime dar keletos kišeninių kompiuterių atnaujinimų.
-
- intel larrabee
- synergistic processor unit
-
(ir dar 1)
Su žymėmis:
-
Sony PlayStation 4 palaikys technologijas nVidia PhysX ir APEX
Impaler patalpino straipsnį Sony naujienos
Kompanija „nVidia“ pranešė, kad ne taip seniai anonsuota naujos kartos žaidimų konsolė „PlayStation 4“ palaikys tokias firmines technologijas, kaip „PhysX“ ir „APEX“. Kompanijos specialistai jau dirba prie plataus spektro platformų, įskaitant asmeninius kompiuterius, žaidimų konsoles ir mobiliuosius įrenginius. Tai reiškia galimybę dirbti su skirtingų architektūrų procesoriais, o taip pat „nVidia“ grafiniais adapteriais, pradedant „GeForce 8“ serija. Pastarosios „nVidia“ technologijos skirtos realizmui žaidimuose padidinimui, simuliuojant fizikines sąveikas tarp įvairiausių objektų, kietų daiktų, skysčių ir t. t. Technologija „APEX“, kaip teigiama oficialiame pranešime spaudai, praplečia „PhysX“ galimybes, padidinant vizualių efektų kiekybę ir kokybę, pavyzdžiui, kai vykdomas aplinkos griovimo procesas, o visame tame dalyvauja žaidimo herojus. „Nvidia“ statistika rodo, kad „PhysX“ galimybėmis jau pasinaudojo daugiau nei 10 tūkst. kūrėjų daugiau nei 150 žaidimų. Iš žymiausių galima paminėti tokius projektus, kaip „Borderlands 2“, „Batman Arkham“, „Metro 2033“ ir „Mirror’s Edge“. Tiesa, kol kas „PlayStation 4“ skirtų žaidimų, palaikančių minėtas „nVidia“ technologijas, dar nėra pristatyta. Priminsime, kad naujos kartos „Sony“ konsolė naudoja pagrindinio „nVidia“ konkurento aparatinę platformą – 8 branduolių AMD hibridinį procesorių „Richland“ su „Jaguar“ architektūra, o specialiai konsolei bus sukurta vaizdo plokštė „Radeon HD“ su 1152 universaliais branduoliais, kurie leis produktyvumo lygį pakelti tiek, kad jis būtų maždaug tarp „Radeon HD 7850“ ir „Radeon HD 7870“. -
Atrodo, jog abu žaidėjai žaidimų kompiuterių rinkoje pradės kovoti tuo pačiu metu. „Sony“ kompanijos pramogų padalinio viceprezidentas Hiroshi Sakamoto pareiškė, jog naujos kartos „PlayStation“ žaidimų kompiuteris pasirodys „veikiau ankščiau, nei kiek vėliau“. Tai dar kartą pakurstė gandus apie tai, jog naujos kartos „Sony PlayStation“ žaidimų kompiuteris, kurio tikrasis vardas nėra žinomas, gali būti pristatytas jau kito mėnesio pabaigoje, kai japonai rengs savo kasmetinį „Destination PlayStation” renginį skirtą žaidimams. Tuo tarpu manoma, jog konkurentų „Microsoft“ naujos kartos žaidimų kompiuteris „Xbox“ bus su griausmu pristatytas „E3 2013” žaidimų parodoje. Tikimasi ir ženkliai atnaujintos „Kinect“ versijos, o, pasak dabartinių gandų, tiek „Sony“, tiek „Microsoft“ produktai pasirodys lapkričio pabaigoje.
-
Ne „Neo“, o „Pro“. „Sony“ kompanija oficialiai pristatė naują „PlayStation Pro“ konsolę, kuri leis žaisti 4K (3840 x 2160 pikselių) raiškos žaidimus. „Sony“ pritaikė čia patobulintą vaizdo plokštę, kuri yra dvigubai galingesnė nei dabartinė (1,8 TFLOPS vs. 4,2 TFLOPS). Reikėtų pažymėti tai, kad „Sony“ nusprendė nekeisti procesoriaus. „PlayStation 4 Pro“ konsolėje rasime jau žinomą aštuonių branduolių „AMD Jaguar x86-64“. Operatyviosios atminties dydis vis dar turėtų būti 8 GB. „PlayStation 4 Pro“ Naujoji „Sony“ žaidimų konsolė praktiškai bet kokiu aspektu bus geresnė nei pagrindinė „PS4“ versija. Visų pirma, „PlayStation 4 Pro“ leis žaisti 4K raiškos žaidimus. Tai reiškia, kad baigiasi era, kai pramogos Ultra HD raiškoje prieinamos tik žaidėjams, kurie turi našų stacionaraus kompiuterio klasės įrenginį. Įdomu tai, kad „Sony“ žada, jog šį patobulinimą pajus ne tik žaidėjai, kurie turi televizorius su 4K matricomis, nes žaidimų kūrėjai siūlys geresnės kokybės žaidimus taip pat ir HD televizoriams. Žaisti 4K padės kur kas galingesni vidinės konstrukcijos elementai. Jų dėka žaisti galima bus ne tik labai didelės raiškos žaidimus, bet taip pat daryti tai su legendinių 60 kadrų per sekundę sparta. „PS4 Pro“ taip pat turės labai talpų 1 TB diską. „PS4 Pro“ įveda į žaidimus „High Dynamic Range“ funkciją. HDR, t.y. technologijos, siūlančios žymiai platesnį kontrasto diapazoną, dėka žaidimas atrodys kur kas geriau, o žaidėjai matys daugiau. Šios technologijos įvedimas ypatingai pasijus pramogų metu būnant tamsioje erdvėje. HDR dėka pradžioje visiškai juodi esantys vaizdų elementai galės atskleisti juose slypinčias detales. Panašiai kaip ir 4K raiškos palaikymo atveju, HDR technologijos privalumai bus prieinami žaidėjams, neturintiems atitinkamų televizorių. Žinoma, naujausia „PlayStation 4 Pro“ žaidimų konsolė pasižymės „Playstation VR“ rinkinio užtikrinamu virtualios realybės palaikymu. „PlayStation 4 Slim“ Taip pat „Sony“ pristatė „PlayStation Slim“. Tai yra mažesnė trijų metų senumo konsolės versija, kuri specifikacijų požiūriu niekuo nesiskiria nuo pirmtakės. Vienintelis skirtumas – naujiena turėtų pasižymėti mažesnėmis energijomis sąnaudomis. Siūlydama patrauklias galimybes mažesniame korpuse „Sony“ kompanija nori paskatinti neapsisprendusius žaidėjus pasirinkti japonų produktą. Rinkoje ši konsolė pakeis „PlayStation 4“ versiją, kuri dabar bus išimta iš prekybos, tad šįkart situacija bus kita nei „PS3“ atveju, kai žaidėjai kurį laiką galėjo rinktis tiek „storesnę“, tiek „plonesnę“ įenginio versiją. Kada ir už kiek? Naujosios „PlayStation 4 Pro“ konsolės pasirinktose rinkose turėtų pasirodyti šių metų spalio 10 dieną. Nustatyta, kad „PS4 Pro“ kainuos 399 eurus. „PlayStation 4 Slim“ įprastus „PS4“ pakeisti turėtų jau kitą savaitę ir kainuos 100 eurų mažiau nei „Pro“ versija. Visame pasaulyje abi konsolės bus parduodomos lygiagrečiai. „PS4 Pro“ konsolė bus labiau pozicionuojama kaip produktas reiklesniems žaidėjams, o „Slim“ versijos uždavinys bus patenkinti mažiau reiklesnių poreikius.
-
Pirmadienį jau rašėme apie tai, jog „Sony“ turi puikių galimybių be jokios konkurencijos laimėti ateinančios kartos žaidimų kompiuterių karą. Pirmadienį prasidėjusioje didžiausioje kompiuterinių žaidimų parodoje E3 „Sony“ atskleidė daugiau detalių apie savo būsimą gaminį – ir visos šios detalės yra blogos arba labai blogos naujienos jų pagrindiniams konkurentams „Microsoft“. Tiesa, savo pranašumą „Sony“ įrodė ne pademonstruodama, kokių fantastiškų žaidimų pasiūlys kartu su naujuoju kompiuteriu – visas jų pranašumas atsiskleidė atsakinėjant į paprastus visuomenei svarbius klausimus, rašo cnet.com. Kelias pastarąsias savaites „Microsoft“ pavadinimas buvo dažnai minimas spaudoje, bet tik retu atveju kontekstas buvo teigiamas: ši bendrovė dažniausiai buvo kritikuojama dėl nepalankios naudotų žaidimų perpardavimo politikos, dėl reikalavimo, kad, norint žaisti, „Xbox One“ bent kartą per parą turės prisijungti prie interneto (tai yra labai nemalonus reikalavimas nuolatinio interneto ryšio neturintiems žaidėjams). Pirmasis smūgis konkurentams teko nuo „Sony Computer Entertainment“ JAV padalinio generalinis direktorius Jackas Trettonas – jis aiškiai ir garsiai pareiškė: „Netaikysime jokių apribojimų naudotiems žaidimams. Kompiuteris nereikalaus registruotis internetu. Kompiuteris nesiliaus veikęs jei parą neprisijungsite prie pasaulinio tinklo“. Antrą smūgį tvojo „Sony Computer Entertainment“ prezidentas ir visos grupės generalinis direktorius Andy House'as – jis atskleidė, kad jų rengiamas techniniais parametrais pažangesnis kompiuteris kainuos net 100 dolerių pigiau nei „Xbox One“ - 399 dolerius JAV rinkoje. Deja, Europos rinką jis pasieks pabrangęs iki 399 eurų. Tuo tarpu naujajam kompiuteriui ruošiamų žaidimų rinkinys nebuvo toks puikus, nors ir toli gražu ne skurdus. Nemaža dalis šių žaidimų buvo parodyti jau pirmojo anonso vasario mėnesį metu. Parodoje E3 žaidimų gerbėjai galėjo pamatyti, kad „PlayStation 4“ kompiuteriui kuriami „Killzone Shadowfall“, „Final Fantasy 15“, „Kingdom Hearts“, visiškai naujas „The Order 1886“, kurio veiksmas vyksta XIX a., tačiau priešai naikinami futuristiškais ginklais. Žaidime „Arkham Asylum“ pasirinkusieji „Sony“ kompiuterius galės pasipuošti vienu iš dviejų išskirtinių tik šios sistemos naudotojams skirtu kostiumu, žaidime „Watchdog“ suteikiama valanda išskirtinio papildomo turinio, klasikinio filmo „Mad Max“ motyvais kuriamame žaidime - ypatingas „išlikimo rinkinys“ „Sony“, šiai sistemai iš viso jau kuriama 140 žaidimų – 100 jų bus išleisti dar pirmaisiais metais po kompiuterio išleidimo, o 40 žaidimų bus su turiniu, skirtu tik „PlayStation 4“ gerbėjams. Pabaigai - labai trumpa, bet kandi instrukcija, demonstruojanti, kokiu būdu bus dalinamasi naudotais „PlayStation 4“ žaidimais:
-
Savaitgalį „Microsoft“ pasidalino išsamesne informacija apie kai kuriuos daugiau dėmesio susilaukusius visai neseniai pristatyto naujos kartos žaidimų kompiuterio „Xbox One“ ypatumus. „Forbes“ žurnalistai gavo informacijos apie nuolatinį aplinkos stebėjimą, būtinybę neatsijungti nuo interneto, naudotų žaidimų pardavimus ir kitus dalykus. Esminiai dalykai, kuriuos galima pasakyti apie „Xbox One“ yra šie: * Kompiuteris bent kartą per parą turi būti prijungtas prie interneto priešingu atveju žaisti bus neįmanoma. * Leidimą naudotus žaidimus perparduoti ar padovanoti draugams gali suteikti tik žaidimų kūrėjai. * Žaidimų fiziniai diskai ir žaidimo savininko teisės neturi nieko bendro – diskai yra reikalingi tik įdiegimui, o žaidimo savininkas yra tas, kuris tą žaidimą licencijuoja. Peržvelgus šį trumpą ganėtinai nepalankių žaidėjui dalykų sąrašą kyla klausimas – o ką apie tai galvoja pagrindiniai „Microsoft“ konkurentai žaidimų kompiuterių rinkoje - „Sony“? „Forbes“ žurnalisto Paulo Tassi teigimu, iš esmės, „Sony“ ir jų „PlayStation 4“ turi du pasirinkimus: jie gali kibtis „Microsoft“ į parankę ir keliauti atgal į praeitį bei kurti kliūtis žaidimų mėgėjams arba spjauti į apribojimus ir laimėti žaidimų kompiuterių karą dar iki pirmo mūšio. Tiesa, kol kas „Sony“ oficialiai niekaip nekomentuoja apribojimų, kuriuos ketina taikyti „Microsoft“. Na, tiesa, bendrovės atstovai per interviu yra užsiminę, jog „ne, PS4 neturės būti nuolat prijungtas prie interneto“ arba „taip, su PS4 bus galima žaisti jau naudotus žaidimus“. Bet šie teiginiai gali reikšti visai ne tai, kaip atrodo iš pirmo žvilgsnio. Juk ir „Xbox One“ neturi būti nuolat prijungtas prie interneto – pakanka trumpam prisijungti kartą per parą. „Microsoft“ gali argumentuoti, kad jų kompiuteriu galės naudotis net ir žmonės be stabilios interneto prieigos. Ir galima teigti, kad su „Xbox One“ taip pat bus galima žaisti naudotus žaidimus, tačiau „naudoto žaidimo“ sąvoka šiek tiek pasikeičia, nes dabar žaidimo „siela“ bus ne diskuose, o licencijoje. Taigi, kol kas sunku tiksliai pasakyti apie ką per interviu kalba „Sony“ atstovai. Tiesa yra tokia, kad, nepaisant per interviu išsakytų pareiškimų, kol kas nežinomi tikslūs „Sony“ planai. „Visada prijungto kompiuterio“ ir „naudotų žaidimų“ sąvokos taip drastiškai pasikeitė, kad vienas ar du sakiniai yra nepakankami šioms permainoms nusakyti. Ir negalima griežtai atmesti tikimybės, jog „Sony“ imsis panašios politikos, kaip ir „Microsoft“ - belieka tikėtis, kad Japonijos bendrovė taip nepasielgs. Iš to, kas skelbiama apie „Xbox One“, „Sony“ gali daug ko pasimokyti. Bent jau kol kas „Microsoft“ kompiuterio trūkumų sąrašas yra ilgesnis nei privalumų – tai neįsivaizduojamas verdiktas dar nepasirodžiusiai sistemai. Bet anksčiau viskas buvo kur kas paprasčiau. O paprastai tikimasi, kad naujesnis, galingesnis kompiuteris bus tinkamas žaisti gražiau atrodančius senus jau pamėgtus žaidimus bei suteiks galimybę žaisti daug naujų žaidimų. Juk dėl to nauji kompiuteriai r perkami. Bet ką daryti, kai naujų kompiuterio savybių sąrašas yra pilnas priežasčių jo nepirkti? Taip, gražiau atrodantys žaidimai vis dar žadami. Bet prie tų žaidimų prikabinta tiek kabliukų, jog sunku nesusižaloti. Norint žaisti gražiai atrodančius žaidimus reikės susitaikyti su daugybe apribojimų. O „Kinect 2“, kuris lyg ir turėjo būti pats didžiausias „Xbox One“ koziris, tampa tarsi George'o Orwello aprašytas pasiklausymo aparatas, kuris nuo kompiuterio negali būti atjungiamas. Tai kokie gi yra esminiai „Xbox One“ privalumai? Na... yra televizijos turinio valdymas naudojantis „Kinect“ - ir nors demonstruojant tai atrodė kaip labai šaunus bei patrauklus dalykas, Lietuvoje jis visiškai neaktualus – dėl įvairių licencinių klausimų mums televizija per „Xbox“ nebus prieinama. Tuo tarpu JAV rinkoje, kuriai labiausiai pritaikytas naujasis produktas, sprendžiamas klausimas – nejaugi taip sunku vienu nuotolinio pultelio mygtuku pakeisti įvesties šaltinį ir naudotis televizoriumi kaip įprasta, kad kažkam dėl „šaunių valdymo galimybių“ kiltų noras pirkti kompiuterį? Taigi, pagrindiniu magnetu, kuris turėtų skatinti pirkti „Xbox One“ lieka žaidimai. Bet ir šiuo atžvilgiu „Microsoft“ neblizga. Pagrindiniai JAV korporacijos koziriai yra „Halo“ ir „Gears of War“ serijos – visai gali būti, kad vien jos gali paskatinti pirkti būtent „Xbox One“. O visi kiti žaidimai bus leidžiami ir „Xbox“, ir „PlayStation“ sistemoms. Arba vien „PlayStation 4“. O šiuo atžvilgiu „Sony“ turi kur kas daugiau „draugiškų“ žaidimų kūrėjų – iš to, kas buvo skelbta iki šiol, susidaro įspūdis, jog išskirtinių žaidimų (ar bent išskirtinio turinio bendriems žaidimams) „Sony“ siūlys daugiau, jis bus geresnės kokybės. Visa tai įvertinus, „Sony“ atsiduria labai įdomioje pozicijoje. Jei jie liktų prie tų pasaulinės žaidimų pramonės pagrindų, kurie buvo nepajudinami praėjusį dešimtmetį – galimybės žaisti be interneto, naudotų žaidimų pardavimo, fizinės žaidimų formos – gali būti, kad japonišką techniką ims pirkti minios „Microsoft“ lojalistų. Ir vien dėl to, kad jie norės žaisti be apribojimų. Gali būti, kad „Sony“ pasiūlys ir skaitmeninį žaidimų platinimą tiems, kurie vertina patogumą, nors tikriausiai neatsisakys ir fizinių diskų kaip žaidimo „turėjimo“ įrodymo. Panašu, kad „Microsoft“ savo naująjį kompiuterį nori pristatyti ne kaip žaidimų kompiuterį, o kaip „pramogų dėžę“ - revoliucinį įrenginį, kurio visi turėtų norėti savo svetainėse. Bet kol kas šis revoliucinis įrenginys gali tiek, kiek galės „PlayStation 4“ ir paprastas išmaniosios televizijos priedėlis (su papildomomis valdymo balsu arba gestais galimybėmis). Ir nors visai tikėtina, kad esama dalykų, kurių „Microsoft“ dar neparodė, tvirtinti, jog šis kompiuteris sukels pramogų revoliuciją, yra pernelyg drąsu. Taigi, šių kompiuterių kovos baigtį iš esmės lems tai, kokios politikos imsis „Sony“: jeigu išliks įprastinė žaidimų kaip fizinio daikto turėjimo politika, jeigu nereikės kiekvieną parą prisiregistruoti internetu, visai gali būti, kad konkurencinio karo baigtis tarp „Sony“ ir „Microsoft“ įrangos yra aiški dar patiems kompiuteriams nepasirodžius. Kita vertus, jeigu ir „Sony“ imsis griežtesnės žaidimų bei žaidėjų kontrolės, gali būti, kad pradės augti „Nintendo Wii U“ pardavimai – jei tik šiai sistemai bus sukurta dėmesio vertų žaidimų. Bet kuriuo atveju, daugiau naujienų apie tai, kaip susiklostys šių žaidimų kompiuterių gamintojų ateitis, sužinosime visai netrukus – jau rytoj prasideda didžiausia kompiuterinių žaidimų paroda E3, kurioje šios rinkos atstovai paskelbia visas svarbiausias savo naujienas.
-
Dar iki to laiko, kai kompanija „Sony“ pristatė naujos kartos žaidimų konsolę „PlayStation 4“ (tai įvyko vasario mėnesio pabaigoje), buvo žinoma, kad tiek procesoriaus, tiek grafikos posistemės gamintoju bus kompanija AMD. Įdomu tai, kad specialiai konsolei PS4 kompanijos AMD specialistai sukūrė ir išleido aštuonių branduolių procesorių su „Jaguar“ architektūra. Kiek vėliau pasirodė informacija, kad pastarasis procesorius pasirodys ir mažmeninėje prekyboje, tačiau šiek tiek apkarpytas. Kompanijos „nVidia“ atstovai, duodami interviu puslapiui „GameSpot“, paaiškino, kad „Sony“ nesugebėjo savo laiku sudominti grafinių sprendimų gamintojo materialiai, todėl „nVidia“ produktai į „PlayStation 4“ vidų ir nepateko. Konsolių rinka kompanijai „nVidia“ gerai pažįstama, kadangi dalyvauta projektuose „XBOX“ ir „PlayStation 3“, taigi iliuzijų dėl minėto segmento „nVidia“ tikrai neturėjo. Akivaizdu, jog „Sony“ norėjo gauti iš „nVidia“ kažką įspūdingo, tačiau už nelabai adekvačią kainą. Kompanijos „nVidia“ viceprezidentas Tony Tamasi paaiškino, kad procesoriaus žaidimų konsolėms kūrimas yra gamyba atima labai daug resursų, ir jei šių procesorių nepardavinėti dar kur nors, tai tokie sprendimai gali kainuoti tikrai nemažai. Arba mažą pajamingumą reikia kompensuoti iš kitų sričių. Akivaizdu, kad šiuo atveju AMD turi savo konkrečių planų, kadangi ji vis tik sutiko išleisti „PlayStation 4“ skirtą procesorių. aparatinė PS4 dalis privalo būti gana pigi, tačiau kartu reikia atsižvelgti, kad užsakymai formuojami kelerius metus į priekį, o tai gamintojui garantuoja stabilias finansines įplaukas. Tiesa, pinigai būna labai „ilgi“, ir ne visos kompanijos nori laukti metų metus, kol viskas atsipirks. Akivaizdu, kad AMD mato naudą iš PS4, kurios nepamatė „nVidia“.
-
Buksuojanti kompanija AMD iš dalies jau nugalėjo naujojoje žaidimų kompiuterių kartoje. Visiškai aišku, jog AMD APU procesorius su integruotu grafiniu branduoliu varys šiais metais pasirodysiantį „Sony PlayStation 4“ žaidimų kompiuterių, taip įveikdami konkurentą „nVidia“. Niekas nesistebėjo, kad kai tik žaidimų portalas „GameSpot“ gavo progą pakalbėti su „nVidia“ atstovu Tony Tamasi, kuris yra kompanijos turinio ir technologijų vyriausiasis viceprezidentas, užsiminė ne apie ką kitą, bet apie artėjantį „Sony PlayStation 4“ žaidimų kompiuterį. „Nusprendėme, jog tiesiog nenorime dalyvauti šiame versle su tokia kaina, kokią mums siūlė mokėti tie vaikinai.“, – sakė T. Tamasi, turėdamas omenyje, žinoma, „Sony“. „Mes turėjome pažvelgti į žaidimų kompiuterių verslą kaip į galimybę mums. Jei mes irgi pristatysime žaidimų kompiuterį, kokios kitos mūsų verslo dalys turės viską atlaikyti?“, – užsiminė T. Tamasi. Akivaizdu, jog „nVidia“ nusprendė, kad jai geriau sutelkti dėmesį į savo produktus nei rizikuoti bendradarbiauti su „Sony“ ir jiems leisti savo laiką. „Mes pažiūrėsime, kaip viskas susiklostys iš verslo perspektyvos pusės. Tai tikrai nebuvo tik technologiniai dalykai.“, – kartojo T. Tamasi, norėdamas pasakyti, jog AMD nebuvo pasirinkta tik tam, jog galėjo pasiūlyti galingą APU lustą.
-
Niujorke vykusiame renginyje Japonijos bendrovė „Sony“ pristatė savo naujos kartos žaidimų kompiuterį „Playstation 4“. Šis įrenginys yra skirtas ne tik žaisti žaidimus su stulbinančiai gražia grafika – jame esama ir daug socialinių naujovių, pavyzdžiui, galimybė įrašyti žaidimo fragmentą ir juo pasidalinti su draugais. Naujos kartos kompiuteris pakeis 2006 metais pasaulį išvydusį „Playstation 3“ kompiuterį, kurio visame pasaulyje parduoti 75 mln. vienetų. Tačiau rinkoje PS4 teks grumtis su tuo, ką taip pat šiemet turėtų pristatyti „Microsoft“, o konkurentų „Nintendo“ pasiūlymą „Wii U“ jau galima rasti parduotuvių lentynose. „Sony“ parodė ne tik techninę įrangą – jie paskelbė ir apie svarbiausius partnerius, kurie kurs žaidimus, pasirodysiančius kartu su naujuoju kompiuteriu – vieni iš jų yra „Bungie“, kuriantys „socialinio pasaulio šaudyklę“ „Destiny“, kurioje bus turinio, sukurto specialiai PS4 naudotojams. PS4 pasirodymas gali paskatinti ir kitų „Sony“ produktų, taip pat televizorių prekybą – to labai reikia bendrovei, išgyvenančiai ne pačius geriausius laikus. Praėjusiais finansiniais metais „Sony“ patyrė 4,9 mlrd. JAV dolerių nuostolių. Tai yra ketvirti metai iš eilės, kuomet veiklos rezultatas yra ne pelnas, o nuostoliai. Tačiau bendrovė prognozuoja, kad dabartiniais finansiniais metais, kurie pasibaigs kovą, rezultatas bus apie 200 mln. dolerių pelno. „Sony“ skelbia, kad jų naujasis kompiuteris bus parengtas „2013 metų šventiniam periodui“. Tai reiškia, kad bent kai kuriuose šalyse jį bus galima įsigyti apie šių metų gruodį, galbūt lapkritį. Japonijos bendrovės atstovai nepateikė jokios informacijos nei apie kompiuterio kainą, nei apie jo numatomą išvaizdą. Neužsiminta ir apie tai, ar kompiuteris palaikys naują 4K raiškos formatą, tačiau „Sony“ pažadėjo apie tai informuoti „kai bus laikas“. „Sony“ savo būsimą gaminį pavadino „supergalingu“ asmeniniu kompiuteriu. Jame bus x86 architektūros procesorius – panašiai, kaip ir daugumoje mums įprastinių stacionarių ir nešiojamųjų kompiuterių ir „patobulintas“ grafikos procesorius. Ir centrinis, ir grafikos procesorius bus gaminami JAV bendrovės AMD. Kompiuteris bus komplektuojamas su nauju „DualShock 4“valdymo įrenginiu, kuriame atsiras lietimui jautri aikštelė, mygtukas „dalintis“ ir šviestukas, kuris suteiks galimybę specialia kamera stebėti valdymo įrenginio judėjimą. „Tai yra visapusiškas valdymo įrenginio patobulinimas – geresnis atsakas, galimybė dalintis ir valdymas lietimu. Jis yra esminis PS4 atnaujinimo elementas, suteikiantis galimybę lengvai dalintis turiniu ir įtraukiantis valdymo lietimu elementą, leidžiantį ieškoti naujų būdų žaisti žaidimus“, - sakė „Gartner“ analitikas Brianas Blau. Be to, žaidimų kompiuteryje bus ir nauja techninė įranga, skirta specialiai vaizdo įrašų glaudinimui – tai turėtų suteikti daugiau bendravimo internetu galimybių: vartotojai galės pristabdyti žaidimą, pasirinkti kelias minutes vaizdo įrašo ir patalpinti įrašą į socialinius tinklus. Įrašo įkėlimas į internetą vyks nepastebimai, o naudotojas galės grįžti prie savo žaidimo. „Sony“ teigia, kad dalijimąsi vaizdo įrašais jie nori paversti tokiu pačiu įprastu dalyku, koks dabar yra dalijimasis statišku ekrano vaizdu (screenshot). Dar viena naujovė – žaidėjai galės leisti savo draugams prisijungti prie jų kompiuterio ir perleisti savo veikėjų valdymą, jeigu jie atsidurs situacijoje, kurios savarankiškai nesugeba įveikti. Be to, galima leisti iškart keliems draugams stebėti, kaip sekasi žaisti. Tokią galimybę suteikia praėjusiais metais už 380 mln. dolerių įsigytos bendrovės „Gaikai“ debesų kompiuterijos pagrindu veikiančios technologijos. Ta pati „Gaikai“ technologija leis PS4 žaidimų vaizdą tiesiogiai transliuoti ir į kišeninius žaidimų kompiuterius „PS Vita“. Taip pat „Sony“ ieško galimybių naudojantis „Gaikai“ technologija suteikti galimybę nauju kompiuteriu žaisti „PlayStation 3“ žaidimus – kol kas naujame kompiuteryje senesni žaidimai neveikia. „Sprendimas atsisakyti „PlayStation 4“ atgalinio suderinamumo su senesne programine įranga yra nuviliantis, nes tai reiškia, kad milijonai žmonių, turinčių „PlayStation 3“ iš esmės turės nuo nulio pradėti rinkti naują žaidimų kolekciją. Galbūt kažkada „PlayStation 3“ - o kartu ir antros bei pirmos kartos – žaidimus bus galima atsisiųsti internetu, tačiau už papildomą kainą, kas gali atbaidyti dalį klientų“, - sakė žaidimų naujienų svetainės IGN vyr. redaktorius Alexas Simmonsas. Pristatymo metu „Sony“ ant scenos pasikvietė ir kelis žaidimų kūrėjus, kurie parodė, ką kuria specialiai PS4. Naujų žaidimų sąraše bus mokslinės fantastikos temos šaudyklės „Killzone“ pratęsimas „Killzone Shadowfall“, lenktynių žaidimas „Drivelub“, superherojų žaidimas „Infamous: Second Son“ ir vaidmeninis „Diablo 3“. Bendrovė „Ubisoft“ patvirtino, kad jų daug dėmesio susilaukęs projektas „WatchDogs“ taip pat kuriamas PS4 kompiuteriui. „Sony Computer Entertainment Europe“ prezidentas Jimas Ryanas teigia, kad bendrovės perėjimas prie x86 architektūros procesorių palengvins žaidimų kūrėjų darbą: „Vienas iš fundamentalių dizaino principų buvo padaryti, kad kurti „PlayStation 4“ žaidimus būtų kur kas lengviau nei žaidimus ankstesnėms platformoms. Tai yra kur kas bendresnė asmeninių kompiuterių aplinka. Tai nėra kokia nors unikali žaidimų kūrimo aplinka, kokia buvo „PlayStation 3“ atveju. Su idėja supažindinti žaidimų kūrėjai, jiems patinka mintis, kad nereikės mokytis naujų žaidimų kūrimo taisyklių“.
-
Naujos kartos žaidimų konsolė „Sony PlayStatio 4“ (Orbis), tikėtina, galės palaikyti ypač aukštas raiškas iki pat 4K. Apie tai resursui BGR pranešė anonimu norėjęs išlikti informatorius, kuris taip pat pridūrė, jog šią funkciją Sony ketina aktyviai reklamuoti, siekiant 4K populiarumo ne tik tarp žaidimų gerbėjų. Kol kas galima konstatuoti, jog tokios raiškos vaizdinė medžiaga dar nėra labai paplitusi, tačiau japonų gamintojas šią funkciją jau diegia į savo televizorius, vaizdo kameras ir „Blu-Ray“ grotuvus. Tokiu būdu, galima spėti, jog ir „PlayStation 4“ gaus 4K palaikymą, bent jau, peržiūrint vaizdinę medžiagą (aišku, iki žaidimų naujovė ateis dar vėliau). Jei visa tai tiesa, naujos kartos konsolė gali tapti naujų technologijų stūmimo į masinę rinką lokomotyvu: „PlayStation 3“ savo laiku padėjo išpopuliarinti „Blu-Ray“ ir nugalėti konkurentą HD-DVD. Analogiškai nutiko ir su „PlayStation 2“, kuris tuo metu padėjo išpopuliarėti ne itin pigiems DVD grotuvams bei to paties standarto optinėms laikmenoms. Standartas 4K, savo ruožtu, leis „Sony“ gauti papildomo pelno iš televizorių ir kitų ekranų pardavimo, jei jau stereoskopinės technologijos nepateisino į jas dėtų vilčių. Ketvirtos kartos „PlayStation“ vis dar nėra anonsuota, tačiau yra nemažai informacijos (ir dar daugiau gandų), jog japonų gamintojas tai padarys kitais metais vyksiančioje žaidimų parodoje E3. Be 4K raiškos palaikymo, resurso „Electronista“ teigimu, konsolė bus aprūpinta keturių branduolių 3,2 GHz dažniu dirbančiu „AMD Fusion“ procesoriumi, 2 GB operatyvios atminties, „Radeon HD 7900“ lygio grafika, kurios skaičiuojamoji galia siekia 1,8 TFLOPs, grafiniam procesoriui dirbant 800 MHz taktiniu dažniu.
-
Sony PlayStation 4: nauja informacija apie projektą Orbis
Impaler patalpino straipsnį Sony naujienos
Kaip praneša žaidimų portalas Kotaku, naujos kartos Sony žaidimų konsolė PlayStation 4 rinkoje pasirodys tik 2013 metų pabaigoje. Šiuo metu vyksta konsolės kūrimo darbai, o projektas žinomas kodiniu vardu Orbis. Sony PlayStation 4 aparatinės platformos pagrindą sudarys kompanijos AMD mikroprocesorius su Southern Islands architektūros grafika. Pastaroji palaikys žaidimų raiškas iki pat 4096 х 2160 taškų. Pastaroji raiška žymiai viršija tas, kurios būdingos daugumai dabartinių HD televizorių. Vis labiau populiarėjantys žaidimai 3D formatu su PS4 galės veikti, esant maksimaliai 1920 х 1080 (1080р) raiškai (dabartinis PlayStation 3 gali pasigirti tik HD 720p). Tokiu būdu, galima teigti, jog naujoji Sony žaidimų konsolė turės išbūti tikrai netrumpą laikotarpį. Kaip jau buvo galima suprasti iš aparatinės dalies specifikacijų, dabartinėms PlayStation 3 konsolėms skirti žaidimai nebus suderinami su naująja PlayStation 4. Maža to, net jei bus naudojami suderinami žaidimai, gali iškilti problemų, kadangi kiekvienas Blu-Ray diskas bus susietas su konkrečia paskyra serveryje. Perkant taip vadinamą pririštą prie kitos paskyros diską, šis bus turės ribotą funkcionalumą, tuo tarpu visos galimybės bus prieinamos tik papildomai primokėjus atitinkamą pinigų sumą. Taip pat pranešama, jog jei jūsų įsigytas Blu-Ray diskas bus sugadintas, žaidimą bus galima parsisiųsti, o tai leidžia suprasti, jog PlayStation 4 turės tikrai nemažos talpos standųjį diską. -
XBOX One ir PlayStation 4 procesorių palyginimas po mikroskopu
Impaler patalpino straipsnį Sony naujienos
Žaidimų konsolės Xbox One pardavimai prasidėjo tik praėjusią savaitę, o Microsoft vien per pirmą parą pavyko parduoti vieną milijoną konsolės egzempliorių. Beje, Microsoft nuolat pabrėžia, kad tai pavyko pasiekti „per trumpiau nei 24 valandas“, matyt, norėdama įkasti Sony, kurios 1 mln. Playstation 4 parduota „per parą“. Ir jei Playstation 4 debiutavo anksčiau, ir ji jau išstudijuota, tai ekspertai tas pačias „chirurgines“ priemones taiko ir Xbox One. Kai kam užteko paprasto atsuktuvo, o kai kas (kalbama apie Chipworks specialistus) pasinaudojo rimtesniais instrumentais. Buvo pasitelktas mikroskopas, kuris ir leido padaryti detalias Xbox One procesoriaus nuotraukas. Reikia pažymėti, kad Xbox One naudojamo procesoriaus kristalo plotas yra 363 kv. mm, tuo tarpu Playstation 4 kiek mažesnis – 348 kv. mm. Gerai matyti, jog Xbox One naudojama sudėtingesnė atminties architektūra. Jei PS4 procesorius ir grafika turi bendrą prieigą prie 8 GB GDDR5 atminties, tai Xbox One atveju prie analogiškos talpos atminties (tiesa, DDR3) prisideda ypač sparti SRAM atmintis, integruota į procesorių. Jos dydis – 32 MB, ją naudoja GPU. Įdomu tai, kad Xbox One procesoriuje buvo aptikta tik 14 klasterių GCN, kai tuo tarpu Playstation4 jų yra 20 (tiesa, aktyvuoti tik 18). PlayStation 4 procesorius XBOX One procesorius -
Visai neseniai Microsoft patvirtino, jog Xbox One debiutuos 13 šalių lapkričio 22 d. Konkurento Sony konsolė JAV pasirodys lapkričio 15 d., o kituose regionuose – lapkričio 29 d. Ką gi, daug kas laukia šių konsolių su nekantrumu. Ir laukia dėl tam tikrų priežasčių. Visų pirma, reikia pripažinti, kad pasirodymo prekyboje skirtumai yra visiškai nereikšmingi. Sunku įsivaizduoti žmogų, kuris savo pasirinkimą motyvuos kuo ankstesniu produkto pasirodymo data. Bet kuri konsolė – gana brangus sprendimas. konkurencijos iš PC ir mobilių įrenginių pusės stiprėjimas, o kartu ne patys geriausiai pasaulinės ekonomikos laikai reiškia, kad konsolių kartų kaita vyks lėtai. Užkietėję žaidėjai nori matyti prie savo televizorių Xbox arba Playstation jau per Kalėdas, ir tikėtina, kad jie jau žino, ką įsigys. Niekam ne paslaptis, kad paprastai tai yra tos pačios firmos konsolė, kurią ją turi dabar. „Dabartinė konsolių kaita skiriasi nuo ankstesnių, kadangi vartotojai daug labiau susiję su dabar turimais sprendimais“, – mano IHS analitikas Piers Harding-Rolls. „Tai leidžia kalbėti apie tai, jog vartotojai daug sunkiau pakeis vieno gamintojo konsolę į kitą. Greičiausiai tai bus ne konsolių kova, o banalus atnaujinimas.“ Ir daugeliu atvejų konsolės panašios. Tačiau antroje šių metų pusėje viskas pradėjo keistis. „Microsoft reikėjo atlikti galybę žingsnių, kad konkurentas būtų pavytas dėl nevykusios DRM politikos“, – teigė Games Investor Consulting įkūrėjas Nick Gibson. „Ypač žavi, su kokiu įkarščiu Micrsooft ėmėsi siekti savo tikslo. Išskirtinė AAA projektų linija, konsolės aparatinės įrangos nustatymų pakeitimai tokiame vėlyvame etape – tai neįprasti žingsniai. Jie rodo, jog korporacija ruošiasi rimtai kovai.“ Kompanijos Ascendiant Capital Markets analitikas Edward Woo su šiais žodžiais sutinka, tačiau ir dabar mano, jog viena platforma yra pranašesnė. „Lenktynės, kuriose pirmavo PS4, pavirto į beveik lygią dvikovą po to, kai buvo peržiūrėta Xbox politika“, – teigė jis. „Ir vis tik aš manau, kad kaina taps lemiamu faktoriumi, o jis yra PS4 naudai.“ „Kol kas Microsoft laimi, kalbant apie išskirtiniu AAA žaidimus, tuo tarpu Sony lyderiauja indie žanro segmente“, – įsitikinęs Edward Woo. „Sony tvirtina, jog dirba prie kelių iki šiol neanonsuotų didelių projektų. Antra vertus, Microsoft sparčiai įsisavina nepriklausomų žaidimų rinką.“ Trečių šalių kuriami „išskirtiniai“ žaidimai galėtų nulemti, kad skirta nugalėti, tačiau naujų konsolių gamintojams tektų labai smarkiai finansiškai palaikyti kūrėjus, kadangi šie negautų pajamų iš kitų platformų. Dideli leidėjai vargu, ar kurs tik vienai konsolei. Galų gale turėtų nusistovėti tam tikras paritetas, kaip tai atsitiko Xbox 360 ir PS3 atveju, o išskirtinai žaidimai bus kuriami tik pačių konsolių gamintojų.
-
Naujos kartos konsolių karas PlayStation 4 prieš XBOX One
Impaler patalpino straipsnį Įvairios naujienos
2005-aisiais, vieną lapkričio dieną “Microsoft” į rinka paleido “Xbox 360” konsolę. Po metų prie jų prisijungė ir “Sony”, pristačiusi naujos kartos “Playstation 3” – konsolę, turėjusią pakeisti kultinę antrosios kartos versiją... Būtent tada prasidėjo ilga ir įdomi kelis metus trukusi konsolių kova. Per šiuos metus abi kompanijos išaugino ištisą kartą žaidimų megėjų, kurie už savo žaidimų kompiuterius eina mūru ir stengiasi nenusileisti konkuruojančios kompanijos įrenginį palaikantiesiems. Praėjo aštuoni metai nuo tada, kai “Xbox 360” buvo pristatyta visuomenei. Šiandien, 2013-aisiais metais, istorija atrodo pasmerkta kartotis iš naujo. Ir vėl lapkričio mėnesį “Sony” ir “Microsoft” surems ragus. Šį kartą vienu metu, visame pasaulyje dėl žaidimų megėjų dėmesio kovos “Playstation 4” ir “Xbox One” PRIEŠISTORĖ “Xbox 360” konsolė buvo pristatyta ankščiau ir kainavo mažiau. 20GB talpos ir “core” – kietojo disko neturinti versija Amerikoje kainavo atitinkamai 399 ir 299 dolerius. “Playstation 3” 20GB versija kainavo 499, o 60GB talpos kietąjį diską turinčios versija siekė net 599 dolerius. Lietuvoje 60GB versija kainavo kiek daugiau negu du tūkstančius litų, o jį nusipirkusius fanatikus neretai atbaidydavo didžiulės žaidimų kainos, dėl ko nemažos dalies konsolių fotografijos atsirasdavo skelbimų portaluose. “Xbox 360” buvo pigesnė ir atrodytų, tiesiog pasmerkta sėkmei. Tačiau iškilo problemos… “Red Ring of Death” – šie keturi žodžiai ištisus kelis metus persekiojo “Microsoft” kompaniją ir pirmąsias jos konsoles nusipirkusius žmones. Žaidimų kompiuteris, prikrautas daugybės mikroschemų, neatlaikydavo ilgesnių žaidimų sesijų ir tiesiog perdegdavo. Netaisomai. Raudonas žybsintis diskas reikšdavo, jog tavo “Xbox” atėjo paskutinioji. Tokia situacija pasinaudoti netruko “Sony”. Ir jos kurto “Playstation” patikimumas, gera grafika ir platus žaidimų pasirinkimas lėmė tai, kad būtent jie buvo vadinami geriausios to meto žaidimų konsolės kūrėjais. “Microsoft” persigrupavo ir sugrįžo. “Xbox Live” sistema, demonstracinės žaidimų versijos, ir dar pigesnė, vos 199 dolerius kainavusi “Arcade” konsolė, o svarbiausia – išspręsta RRoD problema sugrąžino “Microsoft” į viršūnę. O kada 2011 metais hakerių grupuotė LulzSec nulaužė “Playstation Network” – tiesioginį “Xbox Live” konkurentą, tapo aišku, kad “Sony” pralaimėjo kovą interneto platybėse. “Microsoft” į priekį veržtis pradėjo dar ankščiau, kada 2010 metais pristatė “Kinect”, sistemą, stebinčią žmogaus kūno judesius ir pritaikančią juos žaidime ar pačios konsolės valdyme. Jie neišrado dviračio, nesukūrė idėjos, tik pritaikė ją ir padarė kur kas geresnę. “Nintendo Wii” konsolė judesius stebinčiu pulteliu pasirodė dar 2006-aisiais, o toje pačioje konferencijoje kaip ir “Microsoft”, konkurentai iš “Sony” pristatė “Playstation Move” – tartum hibridą tarp “Microsoft” ir “Nintendo” judesius fiksuojančių įrenginių. Tačiau gerbėjų simpatijos atiteko būtent futuristinei “Microsoft” kurtai “Kinect” sistemai. Naujas amerikiečių metodas sužavėjo pirkėjus visame pasaulyje. Per pirmas 60 dienų buvo parduota net 8 milijonai šių priedų. Tačiau viskas dabar jau yra praeityje. Visi paklydimai, nuosmūkiai, visos pergalės. Šie dalykai liko tik kaip pamatas ateities kūriniams. O būtent per šio birželio E3 konferenciją, tiek “Sony”, tiek ir “Microsoft” parodė savo naujuosius ginklus bei būdus, kuriais jie tikisi pakeisti žaidimų rinką. Štai ir jie. NAUJOJI KARTA XBOX One “Visada prisijungusi” – būtent tokie žodžiai pastaruoju metu yra sakomi, kalbai pakrypus apie naująją “Microsoft” konsolę. Bent kartą į parą bus privaloma ją užregistruoti internete, todėl ateinantį kartą, kai jūsų interneto tiekėjas vėl sukvailios, džiaugtis konsolės teikiamais privalumais galėsite visiškai neilgai. Blogos žinios tiems, kurie mėgsta pirkti naudotus žaidimus ir taip sutaupyti pinigų arba sutaupyti jų dar daugiau, tiesiog nulauždami konsolę. Žaidimo diskas bus “pririštas” prie vienos konsolės, jis bus ne nusipirktas, o tarsi paskolintas neribotam laikui. Pastovi registracija prie interneto bus skirta tam, kad sukeltų kuo daugiau kliūčių žaidimus piratauti bandysiantiems žaidėjams. “Xbox 360” nulaužinėjimas ir žaidimų kopijavimas tiek Lietuvoje, tiek visame pasaulyje, “Microsoft” atėmė didelę dalį pelno ir tokiais būdais šie gigantai siekia bent dalį to susigrąžinti. Kultinė “Kinect” sistema dar labiau patobulėjo, dabar ji gali stebėti ne tik rankų, kojų ir galvos judesius. Dabar ji galės net užčiuopti jūsų pulsą, pamatyti ir atvaizduoti pačius mažiausius jūsų kūno sujudėjimus. Jos pagalba konsolė gali būti valdoma balsu ir judesiu, valdymo pultelį naudojant tik žaidimo metu. Kai kuriuos papiktino tai, kad visada prie interneto prijungta konsolė galės stebėti visus jūsų veiksmus, tačiau “Microsoft” priminė, kad priedą bet kada galima išjungti, todėl tai neturėtų būti laikoma problema. “Xbox One” turės 500GB kietąjį diską, kaina – 499 doleriai. Lietuvoje kaina turėtų siekti apie 1700 litų. Visi turimi žaidimai bus įrašyti į kietąjį diską – jeigu vietos neužtenka, galite nusipirkti papildomą kietąjį diską, ne problema. PlayStation 4 Kol kas atrodo, kad naujųjų laikų konsolių karas bus iš tiesų įdomus, nes “Sony” naudoja visiškai kitokią taktiką ir neprašo žmonių pririšti savo konsolių prie interneto. O žaidimų diskai nėra pasiskolinami visam laikui – jais disponuoti savininkas galės kaip tik jam patinka, galės juos parduoti kitiems, galės juos kam nors paskolinti, arba laikyti sau amžinai. Naujas DualShock valdymo pultelis dar anksčiau buvo minimas (hyperlinkas į savo seną fwd straipsnį) kaip vienas pagrindinių naujosios “Sony” konsolės privalumų. Iš nešiojamos “Vita” konsolės pasiskolinta lietimui jautri zona – bene pagrindinis šio pultelio privalumas, leidžiantis dar intuitityviau valdyti savo konsolę. Įmontuoti garsiakalbiai ir mini kolonėlės taipogi padeda pateisinti 59 dolerius siekiančią vieno pultelio kainą. Kaip ir “Xbox One”, naujasis “Sony” žaidimų kompiuteris negalės paleisti senųjų konsolių žaidimų diskų. Tiesa, “Sony” žada pristatyti savo nuosavą paslaugą, kurioje bus galima žaisti senus žaidimus, juos parsisiunčiant iš interneto. Po naktį iš pirmadienio į antradienį vykusių tiek “Microsoft”, tiek “Sony” pristatymų, būtent pastarieji sulaukė kur kas daugiau žiūrovų liaupsių. Pagrindinės to priežastys – mažesnis prisirišimas prie interneto, galimybė žaisti senus žaidimus ir svarbiausia – mažesnė kaina. 500GB kietąjį diską turinti PS4 konsolė kainuos tik 399 dolerius. Tiesa, į kainą neįeina nei “Playstation Move”, nei “Playstation Eye” – o šimtu doleriu brangesnis “Xbox” turi žaidėją stebinčią “Kinect” sistemą. Abi turi privalumų ir trūkumų… Xbox nori tapti geriausiu jūsų namų multimedijos centru, o “Playstation” orientuojasi labiau į žaidimus mėgstančius žmones. Pigesnis ir korporacijų DRM siekių nesuvaržytas “Playstation” galėtų būti nugalėtojas, tačiau daugiau į programėles, žaidimų įvairovę ir “Kinect” sistemą investuojanti “Microsoft” turi galybę būdų, kaip iš turbūt paskutinės žaidimų konsolių dvikovos išeiti aukštai pakėlus galvas. Abi kompanijos savo E3 pranešimuose itin daug dėmesio skyrė “debesų” technologijoms. “Sony” į jas neria visa galva, ketindami jau kitais metais pristatyti sistemą, su kuria žaidimus bus galima žaisti jų net neparsisiuntus – tiesiog internetu. Tam, žinoma, reikės gero interneto ryšio, kuriuo mūsų valstybė gali pasigirti. Iš “Microsoft” artimu metu nieko panašaus dar nebus, tačiau jeigu “Sony” eksperimentas pavyks, būtų naivu galvoti, jog amerikiečių technikos gigantais nebandys įšokti į pravažiuojantį traukinį. Kol kas debesų kompiuteriją “Microsoft” naudoja kaip pagalbinę priemonę žaidimams, siekiant atvaizduoti kuo daugiau detalių ir kuo labiau pagerinti jausmą, žaidžiant jų konsole…Ir galbūt dar siekiant neleisti piratauti žaidimų – senuose “Xbox” pakakdavo apgauti žaidimo diską. Piratams apgauti žaidimo serverio taip paprastai nepavyks. Ir nežinia, ar tai pavyks su “Playstation 4”, kadangi trečiosios kartos konsolės nulaužimas užtruko keletą metų. Taigi, piratai, gali būti, kad teks dairytis kur nors kitur. “O kas, jeigu aš nenoriu nei to, nei to?” Visų pirma, neįtikėtina, jog tokiu atveju straipsnį perskaitėte iki pat čia. Kita vertus, žaidimus norintiems žaisti žmonėms yra dar ne viena alternatyva, su kuria nereikės prisirišti nei prie “Sony”, nei prie “Microsoft”. Ankščiau mūsų puslapyje minėta “Ouya” konsolė” šią vasarą virto realybe. Vos 99 dolerius (Lietuvoje kaina greičiausiai gali išsipūsti iki visų 400 litų) kainuosianti konsolė yra varoma “Android” ir turi silpnus techninius parametrus. Tačiau jų visai pakanka tam, kad “Google Play” žaidimai bei multimedija būtų atvaizduojama dideliame televizoriaus ekrane. Greičiausiai jame nebus jokių A klasės žaidimų, tačiau spalvotus paukščius padaužyti į kiaules savo metro skersmens televizoriaus ekrane vis dėl to bus įmanoma. Kitas variantas – žmonių visai užmirštas trečiasis konsolių karų dalyvis “Nintendo”. Konsolė, pasauliui pristačiusi žaidimų valdymą judesiu, prarado savo pozicijas ir pernai pristatyta naujoji “Wii U” ne itin kažką pakeitė. Svarbiausia problema buvo įvardintas žaidimų trūkumas. “Nintendo” žaidimų kompiuteris daugiausia gerbėjų turi tarp tėvų su mažesniais vaikais, kadangi konsolė iš viso didžiojo trejetuko yra pigiausia (299 ir 349 doleriai už skirtingas versijas) ir neturi beveik jokių tik vyresnėms auditorijoms tinkamų žaidimų. “Mario” ir “Zelda” ar “Sonic” – kiek tik akys užmato. Tačiau atrodo, kad “GTA V” ar kiti rimtesni žaidimai ten taip ir nepasirodys. Puikus variantas norintiems gerai praleisti laiką prie televizoriaus ekrano, tačiau vargu, ar vertas sunkiai uždirbto tūkstančio litų. Trečias, ir turbūt, pats populiariausias iš jų pasirinkimas – žaidimas savo asmeniniuose kompiuteriuose. Pigus, lengvai nulaužiamas ir praktiškas – visi šie būdvardžiai puikiai atitinka tai, dėl ko dažnai “geimeriai” renkasi ne konsoles, o asmeninius kompiuterius. Tačiau čia galima atrasti ir trūkumų: dėl dažno žaidimų piratavimo ir mažėjančių pelnų žaidimų kūrėjai smarkiai atideda PC versijų išleidimą, o kartais išvis to nepadaro. Be to, konsolės, kaip “Xbox One” ar “Playstation 4” naujausius žaidimus leis žaisti ir po kelių metų. O PC naudotojams norint žaisti naujausius žaidimus kas kartą reikės juos atsinaujinti, tai išleidžiant galybę pinigų. Tačiau svarbu tai, jog žaidimų kainos konsolėse yra iš tiesų įspūdingos. Todėl gali būti taip, jog piniginiu atžvilgiu čia galima skelbti lygiasias. Asmeninis kompiuteris tebėra puiki alternatyva žaidimų konsolėms tiems, kurie tiesiog mėgsta žaisti žaidimus ir nieko daugiau. Ar tai pats geriausias pasirinkimas? Parodys ateitis. Šie metai žaidimų mėgėjams ir konsolių fanatikams pažėrė daugybę įvairių naujienų, džiaugsmų bei nusivylimų. Ir jie dar nesibaigė, jų bus kur kas daugiau. Kuri iš šių konsolių dviejų atrodo geriausiai? O galbūt kur kas geriau už jas yra alternatyvūs sprendimai? Yra iš tiesų daug neatsakytų klausimų, tai sužinosime dar vėliau. Žaidimų fanams atėjo dar vienos eros pradžia.-
- playstation 4
- wii u
-
(ir dar 2)
Su žymėmis:
-
Mes rašėme, kad kompanija „nVidia“ nesureikšmino to, jog jie nebuvo pakviesti kuriant naujos kartos, japonų „Sony“ žaidimų kompiuterį „PlayStation 4”. Neva „nVidia“ netenkino kaina, tačiau AMD atstovas N. Robinsonas sako, jog konkurentai vis tiek yra „šiek tiek įsižeidę“. „Jei „PlayStation 4” pasirodys šių metų gruodį, tai jo galia bus tik apie puse to, ką gali šiuo metu pasiūlyti mūsų „GeForce GTX 680”, nors ši vaizdo plokštė pasirodė 2012 metų kovą, taigi nesunku paskaičiuoti, kad bus praėję daugiau nei pusantrų metų.“, - sakė „nVidia“ atstovas T. Tamasi. N. Robinsonas iš AMD turi visai kitokių minčių: „Na, gana akivaizdu, kad jie tą darys (aut. past. sakys, jog jų tai netenkino). Jie yra šiek tiek įsižeidę. Mes, ypač žvelgdami į APU lusto dizainą, negalime iš jo ištraukti vieno komponento ir pasakyti, kad šitas konkuruoja su X ar Y. Šis lustas daugiau nei tiesiog centrinis procesorius darantis savo skaičiavimus ir grafinis branduolys (aut. past. vaizdo plokštė) darantis savo skaičiavimus. Mes dabar galėsime tam tikras užduotis pateikti tarp jų abiejų.“ Nėra jokių abejonių, kad diskusijos ir toliau tęsis dėl to, jog daugeliui atrodys, kad APU procesorius pasiūlytas AMD yra „atsilikęs“ nuo laikmečio. Visgi žaidimų kūrėjams šis lustas patinka ir jie prašo palaukti bei patiems pamatyti, ką gali padaryti ypač geras optimizavimas tarp programinės ir aparatinės įrangos. Tiesa pasakius, tuo žaidimų kompiuteriai kūrėjus ir žavi.
-
- amd
- playstation 4
-
(ir dar 1)
Su žymėmis: