na rasliavos cia bus daug daug. placiau apie visus: http://nma-fallout.com/ http://www.duckandcover.cx/ http://fallout.bethsoft.com/eng/home/home.php http://fallout.wikia.com/wiki/Main_Page taigi. fallout istorija prasideda nuo "kas butu", jei visgi saltojo karo pradzioje viskas butu pasibaige atominiu karu. fallout laikmetis yra 1950 stiliaus- retro pastatai, masinos ir reklamos. USA yra sukaustyta atomines atakos baimes, per TV rodo informacinius klipus ka daryti, jei pasigirsta sirenos.
amerika isranda fusion energija, tuo metu pasaulyje vis stipreja itampa del besibaigianciu naftos resursu. USA sudaro sutarti su VaultTec ir pradeda masiniu sleptuviu statyba. pagal duomenis, yra pastatyta iki 122 tokiu bunkeriu. del naftos stygiaus USA uzgrobia Kanada, o Kinija isiverzia i Aliaska, kad galetu pasiimti paskutinius naftos likucius. 2007 metais ivyko tai ko visi bijojo- atominis karas. niekas nezino kas pirmas paleido bombas, taciau rezultatas buvo vienas- istisi kontinentai virte radioaktyvia dykviete. isgyveno tie, kurie spejo pasislepti didziuosiuose bunkeriuose (i juos reikejo ishsipirkti vietas). bunkeriai automatiskai uzhsidare ir privalejo buti uzdaryti 200 metu, bet.. yra manoma, kad tai buvo seselines organizacijos "Enclave" planas padaryti perversma USA valdzioje ir tuo paciu tirti zmoniu elgsena bunkeriu pagalba. vienas bunkeris isvis neuzsidare ir visi jo gyventojai neisvenge radiacijos. i kita bunkeri buvo uzdaryti 999 moterys ir 1 vyras, i kita atvirksciai. kitas bunkeris isvis privalejo neatsidaryti, kitame idiegta brokuota vandens filtravimo sistema.. Fallout1 (isleistas 1997 metais) pagrindinis herojus pradeda veiksma vaut13, kuriame sugedo vandens valymo mikroschema. jie yra visu bunkerio gyventoju viltis isgyventi. aplinka niuri, senoviniai kompiuteriai (nepaisant to, kad yra 2161 metai) ir menkas vilties spindulys- gauti vandens mikroschema ir isvengti kontakto su isoriniu pasauliu. herojus privalo ja parnesti per 150 dienu. bunkerio priziuretojas iteikia herojui jo pagrindini iranki- PIPBoy 2000 ir pagaliau, atsidaro bunekrio durys. herojus izengia i dykviete nezinodamas kas jo laukia. keliaudamas per dykviete herojus atranda, kad daugybe zmoniu, isgyvenusiu radioaktyvioje aplinkoje, yra susibure i miestus. juose vyksta barteriniai mainai (vietine valiuta- buteliu kamsciai). randa draugu, randa priesu ir suburia keleta kompanjonu. taciau be zmoniu miestuose gyvena Gaulai (apsvitinti mirtina radiacijos doze zmones, kurie tapo praktiskai gyvais lavonais. leti ir apire iki tokio lygio, kad jiems is kuno pradeje augti medziu ugliai), o dykumoje gyvena ir daugiau gyvunu- vilku gaujos, mutave didieji skorpionai ir skruzdes, ivairus perauge driezai ir pati baisiausia rusis- Deathclaws. veliau veikejas susiduria su super mutantais- buvusiais kareiviais, kurie yra infekuoti virusu (sukurtu valstybes), kuriu tikslas yra didinti savo gretas, grobiant dykvietes gyentojus. kiekvienas miestas turi savo stiliu- vienuose gyvena fermeriai, kiti yra nuolat puldinejami banditu, todel yra skurdus, kiti yra karavanu keliu centrai ir stipriai isvystyti. yra ir kariniu baziu ir apleistu nusiaubtu didziuju bunkeriu. visos istorijos neatskleisiu. siulyciau bent pabandyti pazaisti ant PC ir susipazinti su legenda:) galiausiai herojus, baiges savo tiksla, pasitraukia atgal i dykuma, palikdamas bunkerio gyventojus del ju nesupratingumo. baigiasi fallout1. fallout2 2241 metais, 80 metu po pirmojo fallout, gimsta naujas herojus. pirmojo fallout veikejo palikuonis. jis yra paprastas atokios kalnu genties narys. gentis kencia nuo maisto stygiaus, taciau jie prisimena pirmojo herojaus pasakotas istorijas ir atsimena, kaip jis pasakojo apie GECK (Garden of Eden Creation Kit), kuris buvo skirtas gyventojams, isejusiems is bunkeriu, atstatyti miestus ir isvystyti augalu gavyba. i pasauli iskeliauja naivus jaunuolis, su didele atsakomybe ant peciu- isgelbeti savo seima ir draugus. veikejas vel sutinka zmones, gaulus, laukiniu zveriu grupes, super mutantus ir netgi anktyvuju robotu prototipu. taipogi veikejas supazindinamas su keliomis zmoniu frakcijomis- salvagers (zmonemis, ieskanciais ivairiu technologiju, likusiu po karo ir technologija garbinancius kaip Dieva), Enclave (USA seseline valdzia, kuri po karo tapo pagrindine valdzia, pagrindiniu fallout2 blogieciu) ir Brotherhood of Steel (elitiniais kariais, sauganciais prieskarine, labiausiai isvystyta technologija nuo pasaliniu). taipogi veikejas apsilanko viename ispudingiausiu Fallout miestu- New Reno, kuriame valdzia yra 3 mafijos seimos, kovojancios tarpusavyje. tai yra nuodemiu miestas su prostitucija, narkomanais ir losimais. velgi, neatskleisiu pabaigos ir siulau pameginti si zaidima pries zaidziant fallout: BoS Fallout Tactics: Brotherhood of Steel sis fallout skiriasi nuo senesniu del savo valdymo. tai labiau taktinis zaidimas, kuriame zaidejas kontrolioja savo pagrindini veikeja ir jo komanda. si fallout versija nebuvo tokia populiari, kaip senesnes, pagrinde del gana linijinio siuzeto ir menko laisves jausmo. cia veikejas supazindinamas su Brotherhood of Steel, ju siekiais ir politika. veikejas keicia nusistovejusias ir pasenusias BoS paziuras ir pamazu i ju gretas itraukia ivairiu rusiu gyvunus- nuo paprastu zmoniu iki gaulu, supermutantu ir ypatingai pavojingu deathclaws. taipogi atsiskleidzia dar daugiau informacijos apie tai kas buvo iki karo ir kas buvo po jo. apie fallout3 siek tiek veliau. dabar apie senojo fallout valdyma grafika ir tt. character kurimas: sistema yra remta SPECIAL sistema (Strength, Perception, Endurance, Charisma, Intelligence, Agility ir Luck). tenka rinktis pagal zaidimo stiliu- megstantiem melee kovas reikia strenght ir agility, megstantiem ranged combat- perception ir tt. taipogi galima pasirinkti galybe perku (nezinau kaip versti), kurie suteikia pvz daugiau critical, bet mazesni dmg, arba didesni vikruma, bet mazesni taikluma. galima rinktis ir tokius perkus, kurie nieko naudingo neduoda, bet yra smagus, kaip pvz ishsovus viena kulka, priesui istyksta galva ar nuplesiama galune, vietoj to, kad tiesiog kristu negyvas). taipogi yra skill sistema. uz kiekviena ivykdyta misija ar nugalabyta priesa, gaunama exp tasku, kurie suteikia zaidejui lvl. tada galima didinti % taikluma saudant lengvais ginklais, bazookomis, taipogi didinti savo derybinius gebejimus ar tobulinti pirstu mikluma vagiant. viskas priklauso nuo zaidimo stiliaus taipogi zaidejas uzsitarnauja karma. jei jis yra geras, jo karma yra teigiama, zmones i ji reaguoja kaip i didvyri, o jei zaidejas yra vaiku zudikas (dideles diskusijos buvo kile del galimybes skersti begiojancius vaikucius), tai didziuma zmoniu net nesileis i kalbas su juo. priedai- zaidime yra begales maisto rusiu, kruvos narkotiniu medziagu padidinanciu viena ar kita zaidejo savybe, bet visa tai rikia naudoti atsakingai, nes characteris gali tapti priklausomu. pz dykvieteje yra 3 NukaCola rusys. tradicine yra niekuo nekalta, raudona duoda siokiu tokiu privalumu, o geltona, pati reciausia, yra labai lengvai priprantama, ko pasekoje characteris gali prarasti galybe savybiu, jei negers jos pastoviai. kovos sistema: pirmieji 2 falloutai buvo remti Turn-based combat, t.y. zaidejas turi tam tikra action pionts kieki (velgi priklauso nuo character perku ir savybiu), juos isnaudoja atlikdamas veiksmus ir laukia savo sekancio ejimo, kol kompas atlieka savo ejimus. veiksmas vyksta letokai, bet kai reikia sutvarkyt kokius 5 supermutantus, tai kiekvienas action point svarbus ir butinas pasverti. BoS buvo galima rinktis 3 tipus: continous (tie patys action pointai leme zaidejo vikruma ir nereikejo laukti prieso ejimo pabaigos), individual turn based ir squad turn based, valdyti po 1 ar visam buriui. saudymas: pries saunant galima rinktis atakos rusi- taikytis ar ne, po 1 ar serija, trenkti ar mesti. placiau apie taikymasi. galima sauti i koja ir luosinti priesa, galima sauti i akis ir pakinti priesa, galima sauti i galva ir isjungti priesa, bet viskas priklauso nuo characterio taiklumo ar pasirinktu perku. lygiai taip pat, Jusu characteris gali buti suluosintas iki nepagydomo laipsnio ir tada teks remtis kompanjonu pagalba. (yra save, bet be save idomiau biski, tiesa?) dabar apie Fallout specifini humora. pirmiausia viskas fallout pateikimas yra 50tuju stiliaus. puikiai perteikti "viskas grazu viskas blizga visi laimingi" piesineliai: http://fallout.wikia.com/wiki/Cautious_Nature http://fallout.wikia.com/wiki/Demolition_Expert http://fallout.wikia.com/wiki/Bloody_Mess taipogi visas zaidimo humoras yra gryna nironija ar pasityciojimas is vienu ar kitu ivykiu/asmenu ar mitu. pvz atsitiktiniuose susidurimuose, keliaujant po dykuma: http://fallout.wikia.com/wiki/Alien_Ship rasta suduzusi skraidanti lekste su 2 ateiviu lavonais, kurie turejo su savim Elvio nuotrauka:) http://fallout.wikia.com/wiki/Giant_Footprint aptinkama didziule ispausta peda ir po ja sutraiskytas vargselio kunas. kuejai nurode, akd tai yra is filmo Bambi Meets Godzilla istraukos. apie ka filmas patys galite speti:) http://fallout.wikia.com/wiki/Bridge_Keeper characteris atsiduria prie tilto, kuri saugo zmogenas. remta filmo Monty Python and the Holy Grail motyvais:) vardinti yra begalo daug, todel zaidziant reikia skaityti pokalbius ir viska pamatysi patys. as, asmeniskai, juokiausi ne karta ir ne du is paties characterio atsakymu ir is kitu veikeju. Fallout3 sklinda daug gandu apie zaidima, kadangi pasikeite jos kurejas. anksciau zaidima kure Interplay, taciau jie pardave licenzija Bethesdai ir daug fallout fanu labai nerimavo del to, kas iseis, ypac del grafiniu pakitimu (anksciau fallout buvo arti 2D vaizdo), taciau paziurejus ka padare Bethesda iki siol, rezultatas atrodo bus neblogas. visa informacija apie zaidima: http://fallout.bethsoft.com/eng/home/home.php zaidimo privalumai: laisve eiti kur norite, veikti ka tik norite (dideles erdves ir neistirti plotai Washington DC) patobulinta SPECIAL sistema vaizdas 1mu asmeniu arba 3ciu begales pasirinkimu ir begales reakciju i Jusu veiksmus (paskutiniais duomenimis 200 pabaigu ir 100 valandu pagrindinio siuzeto playtime'o) VATS taikymosi sistema (nezinau kaip lietuviskai cia pasakyt- sudelioti pagal eile i ka taikytis ir i kurias dalis taikytis) patobulintas AI realistiskas post-apokaliptinio pasaulio vaizdas zaidimas yra M- mature only screenai: http://fallout.bethsoft.com/eng/art/fallou...reenshots1.html dabar trumpai apie si zaidima is mano perspektyvos: zaidima pradesite kaip kudikis- gimsite, mokysites vaikscioti ir tt. kitaip tariant, tai bus Jusu charo kurimo pirmieji zingsniai. kaip suprantu sitam etape turesit pasirinkti savo Strenght, Perception ir kitus SPECIAL pointus, kurie lems Jusu zaidima ateityje persikelsite i paauglyste, kada po truputi prades aisketi Jusu misija, susideliosit perkus ir kitas charo savybes na, o toliau prasides zaidimas. isivaizduoju, kad tyrinet bus be galo daug, nes praktiskai kiekvienas asmuo falloute turi ka pasakyti Jums. pirmasis Jusu pasirinkimas bus nei perdaug lengvas nei perdaug sunkus: esate mieste, kuris yra pastatytas nesprogusios atomines bombos ismustame krateryje. Jums teks nuspresti ar ta bomba sprogdinti ar ne. vienu ar kitu atveju, tai uzdarys vienas misijas ir atidarys kitas. (atsimenu fallout 2 berodz, zaidimo pradzioj nugalabyjau biceli, tai man zaidimo beveik gale pasake "valink, nes tas kur nuzudei buvo mano brolis" ar panasiai kazkaip.). taigi, siuo lengvu pasirinkimu, galesit pradet savo kelione po fallout pasauli iranga: velgi turesit truputi atnaujinta PIPBoy, be kurio ne zingsnio is vietos taipogi, keliaudami po griuvesius, kapstysites tarp metalo lauzo, rasit kruvas detaliu ir is ju gaminsites ko Jum reikia- rubus, sarvus, ginklus ir tt. ginklai devesis, kaip ir relaybeje, todel be knaisiojimosi po siukslynus neapsieisit. mano ziniomis, bus ginklas, kuris saudo truputi atominem galvutem:) Fat Man vadinasi, o rezultatas toks: atsimenat MadMax3- beyond thunderdome, kai Maxas, ieidamas i bartertown'a pamatavo su geigerio skaitikliu ar vanduo ne radioaktyvus? tai zinokit, kad sitam zaidime teks paieskot ir geriamo vandens ir maistuko, nes tokiom atsiauriom salygom be siu dvieju isgyvent neimanoma, o ju rasti yra dar sudetingiau. zaidimo motoras yra labai stipriai istobulintas oblivion. as nesu zaides, bet kiek zinau zmonem nelabai tas visas blur ar kaip jis vadinasi, taciau fallout aplinka turi kitoki atspalvi- niuru, su gausybe radioaktyviu daleliu ore, todel ir saule atrodo blankiai. turbut viskas bus tvarkinga apie kovos sistema: kadangi 3d grafikoje FPS zaidime turn-based combat butu nelogiska, tai kurejai idiege VATS sistema. VaulTec Assisted Targeting System. pazodziui verciant funkcija, butu taip: VATS leidzia Jums uzhpauzinti laika (jei Jus to norite), prisizoominti ir taikytis i konkrecias kuno dalis, su %tiniu pataikymu (kaip buvo pavaizduota seniau mano paveiksliuke ikeltam). atleidus pauze automatiskai i jas taikysis, naudodami action pointus (AP). taipogi pasibaigus AP galima testi musi realiu laiku, bet AP atsistatines dar leciau. pauziu ir AP gausit pagal savo zaidejo pasirinktas savybes zaidimo pradzioj. zaidimo kurejai sako: "mes nenorime apdovanoti zaideju, maiganciu saudymo mygtuka. mes norime sukurti RPG" (cia gali but nelabai tikslus vertimas). muzika: zaidimui atrinkta ~50 gabalu is 50tuju metu, kuriuos leis per stoti kazkoks vietinis radistas, o Jus galesit klausytis radio tasko per savo PIPBoy. tas pats radistas pranes kartas nuo karto apie Jusu zygdarbius vienam ar kitam regione. nelabai zinau ka cia dar pamineti, tik tiek, kad laukiu nesulaukiu sito zaidimelio. o visiem nebandziusiem, siulyciau rasti laiko prisestim prie PC ir pabandyt senuosius fallout. ypats primigtynai siulyciau tai padaryt filmu MadMax, WaterWorld, ThePostman gerbejams. Fallout3 turetu patikt visiem STALKER, MASS EFFECT, gal net Resident Evil fanam. aplink siek tiek primena Half-Life2 epizodu aplinkas, tik su daug daugiau nuolauzu. Official site: http://fallout.bethsoft.com/ Fansite, Fallout bible: http://www.nma-fallout.com/ Fallout DataBase: http://fallout.wikia.com/wiki/Main_Page Fallout Wikipedia: http://en.wikipedia.org/wiki/Fallout_%28series%29 Fallout Fansite: http://www.duckandcover.cx/