Alundra Originali sistema: Playstation Pasirodymo data: 1997 Žanras: 2D Action Adventure Kurejas/Leidejas: Matrix Software/SCEI Bandytas/Pereitas: PSN Šiandien man kaip žaidėjui pergalinga diena, nes įveikiau, tikriausiai nesumeluosiu sakydamas patį sunkiausia žaidimą - Alundra. Pačiam niekada neturėjusiam originalios Playstation konsolės ir vis lendančiam į kompiuterines, kur populiariausi žaidimai būdavę Tekken, Twisted Metal, Quake 2 ir pan. netekdavo patirti tai ką patiria žaidėjai turintis konsolę namuose. Daugiausiai apie magiškus pasaulius ir nesibaigiančius nuotykius, tekdavo skaityti žurnaluose Šokas ar Kiberzona. Atradimas Žiūrint žaidimų apžvalgas, pamačiau nematyta ir negirdėta žaidimą, kurio pagrindinis personažas elfas Alundra. Per apžvalga šį žaidimą išgyrė ir pabrėžė, kad tai vienas sunkiausių žaidimų. Susižavėjęs pasakoriumi, kuris tik apie žaidimą porino teigiamai, nieko nelaukęs įsigyjau jį iš PSN. Įsijungus mus pasitinka anime stiliaus animacija (kas keičiausia pabaigoje ji labai panaši). Pradžia mus nukelia į sapną, kuriame susapnuojame, jog turime išgelbėti kaimą Inoa nuo blogio jėgų ir mus sapne vadina "Išlaisvintuoju", nieko nelaukia išplaukiame laivu į šį kaimą (įdomu ar daugelis susapnavęs ką nors panašaus, šoktų į kelnes ir į nežinomą trasą?). Plaukiant nutinka audra, ji ištaško laivą, o mus nusviedžia be abejo į mūsų tikslą - Inoa. Šiame kaime vyksta keisti dalykai, žmonės sapnuoja košmarus ir iš jų negali pabusti. Tačiau mes pasirodo galime panirti į kitų žmonių sapnus ir juos išgelbėti (būtina išgirsti garso takelį -
), nuo čia pradedam ieškoti blogio šaknų.. Geriausios savybės Daugelis žinome (nors daugelis ir nežino), kad žaidimas būtų geras ir įtraukiantis, turi turėti šias savybes: Istorija-žaidimo mechanika-veikėjus-atmosfera-garso takelis, keista bet neparašiau grafika? Nes mano galvą, grafika yra neesminė nuotykių tipo žaidimuose, ji reikalinga labiau lenktynių, sporto žaidimuose. Tačiau kūrėjai sukūrė nepriekaištingai 2D detalų pasaulį, žaidžiant ant šiuolaikinių LED TV žaidėjas nepatiria šoko, nes vaizdas neišdarkomas ir pasaulis atrodo labai gražiai. Pradėsiu nuo istorijos, ji įtraukia, daugybę įvairių dialogų ir istorijos vingių, žaidėją verčia, tik judėti ir dėlioti dėlionę iki pat galo. Alundra yra tamsios atmosferos kūrinys, čia paliečiama gana stipri tema - Dievybės. Įdomu, tai jog žaidimo vėikėjai ir jų skirtingi charakteriai sugeba, Tave įtikinti vienu ar kitų klausimu, tačiau tenka ir pačiam susimąstyti, kuo tikėti, o kuo ne. Kas įdomiausia veikėjų šiame žaidime yra daug ir jie visi vienaip ar kitaip svarbūs. Žaidimuose dažnai susigyvenam su veikėjais, o čia jie suteikia daug skirtingų pojučių, vienas iš jų netektis/praradimas. Potyriai žaidime persipina, nors ir atmosfera tamsi, bet pasaulis turi ir šviesiąją pusę, kuri suteikia netikėtumo pojūtį. Muzika pranoksta iki šiol visus man girdėtus garso takelius, ji atitinka kiekvieną lygį, vietovę, mūšį, kuriame tenka sudalyvauti, be jos žaidimas prarastų savo žavesį. Žaidimo mechanika yra pasiskolinta iš Zeldos serijos, čia už priešų nukovimą gausime dažnai auksiukus ar gyvybę atstatančius kristalus, taip pat galėsime apsipirkti, sužaisti kazino (kaip be jų nuotykių žaidimuose), ieškoti slaptų vietovių, bet svarbiausia Alundra pasižymi ypač sunkiais galvosūkiais, o jų bus daugybę. Svarbiausia šiame žaidime kantrybė, nes žaidimas reikalauja tikslumo ir atidumo, o reti išsisaugojimo punktai verčia žaidėjus rautis plaukus. Norint įveikti bosus, teks išmokti jų silpnasiąs vietas ir jų judėjimo trajektorijas, nes antraip būsite suplėšyti į gabalus. Lokacijos įvairios, nuo kalnuotų vietovių iki ugnikalnio, kiekviena pasižymi jai būdingu stiliumi pvz. dykumos vietovėje pus stiprus smėlio vėjas, ko pasekoje veikėjui daug sunkiau judėti. Vienintėlis tikriausiai dalykas, kuris nepatiko, tai žemėlapio nebuvimas, be jo teks grudintis, nors ir Žynės pagalba bus galima pažvelgti kur judėti toliau, tačiau tai maža adata šieno kupetoje. Į sapno pabaigą Šio žaidimo neįveiksite per vakarą ar per savaitę (nežiūrint į FAQ), prie jo praleisite labai daug laiko. Tačiau keliauti per šį pasaulį tikrai verta, nes atrasite ir pamatysite dar nematytų dalykų, o garso takelį kaip ir minėjau labai svarbu išgirsti. Keletas frazių iš populiarių tuo metu apžvalgininkų lūpų apie šį žaidimą: