• Pranešimai

    8.296
  • Užsiregistravo

  • Lankėsi

  • Laimėta dienų

    470
  • Atsiliepimai

    100%

Visas Impaler turinys

  1. Pasaulyje netyla kalbos apie tai, kad žiaurūs kompiuteriniai žaidimai dažnai priveda žmones prie tikrų nusikaltimų. Tačiau Didžiosios Britanijos psichologų asociacijos metiniame suvažiavime šios nuomonės buvo paneigtos. Anot jos atlikto tyrimo, žiaurūs kompiuteriniai žaidimai kaip tik sumažina norą nusikalsti. „Middlesex“ universiteto mokslininkų atliktas tyrimas rodo, kad žaidėjai, žaisdami žiaurius kompiuterinius žaidimus, po jų dažniausiai būna ramūs arba tiesiog pavargę, todėl jiems nekyla noras eiti į gatves plėšti močiučių. Tyrimo metu buvo apklausta 292 moteriškos bei vyriškos lyties interneto RPG „World of Warcraft“ žaidėjai, kurių amžius siekė nuo 12 iki 83 metų. Jie buvo paprašyti atsakyti į klausimus apie pyktį, agresiją bei savijautą prieš ir po dvi valandas trunkančias žaidimo sesijos. Tyrėjų teigimu, po žaidimo didžioji dalis žmonių buvo ramūs bei atsipalaidavę. Tačiau tai, anot mokslininkų, taip pat priklausė ir nuo asmenybės tipų.
  2. HD-DVD formatui pasitraukus „iš gyvųjų“ tarpo, Blu-ray diskų pardavimai pradeda veikti namų kino rinką užkariaudami vis didesnę jos dalį. Remiantis pateikiamais duomenimis „Disney“ studijos platinamas filmas „No Country for Old Men“ Blu-ray diskuose per penkias pardavimo dienas parduotas 9,8%. Kino studija „Fox“ pasiekė dar didesnių aukštumų. Filmas „Hitman“ Blu-ray diske per penkias dienas pasiekė 12,6% pardavimus. Formatų karo eigoje pardavimai neviršydavo 2-3 procentus, net populiariausias filmas HD-DVD formate „Transformers“ buvo surinkęs tik 4%. „Adams Media Research“ analitikas Tom Adams paminėjo, kad padidėjęs diskų perkamumas susietas su tuo, kad daugelis pirkėjų laukė formatų karo pabaigos ir dabar, kai laimėtojas aiškus, pirkėjai su didesniu entuziazmu perka Blu-ray formato diskus. „Jei seniau vyravo tendencija nerizikuoti ir pasilikti prie DVD formato, tai šiuo metu situacija labai pasikeitė“. Tom Adams prognozuoja, kad šiais metais Blu-ray diskų pardavimai augs kosminiu greičiu, nes rinkoje atsiras vis daugiau įrangos, dirbančios su Blu-ray diskais, o taip pat įtaką daro didėjantis PlayStation 3 žaidimų kompiuterio populiarumas.
  3. Trilogijos „Karibų jūros piratai“ režisierius Gore‘as Verbinskis nusprendė kelti koją į žaidimų pasaulį. Anksčiau kritikavęs kūrėjus už tai, kad jau kurį laiką žaidėjai negauna nieko originalaus, jis pats nusprendė keisti situaciją. Tiesa, kol kas neaišku, ar p. Verbinskis steigs savo kompaniją, ar taps kurios nors dalininku, režisieriaus, jam įdomiausia kurti naujus žaidimų žanrus, tačiau jis teigė taip pat norintis savo projektais sukelti žaidėjams naujų emocijų, panašių į tas, kurių sulaukiama žiūrint filmus. Režisierius, kuriam patinka „Halo“ bei „Bioshock“, kol kas atliks stebėtojo vaidmenį bei gilinsis į situaciją rinkoje. Artimiausiu metu turėtų paaiškėti ir kiti jo planai.
  4. Failų paieškos „BitTorrent“ protokolo tinkluose sistema „TorrentSpy“ paskelbė nutraukianti savo veiklą. Nors pareiškime pabrėžiama, kad toks sprendimas buvo priimtas pačių paslaugos teikėjų iniciatyva, „TorrentSpy“ greičiausiai neatlaikė JAV kino pramonės spaudimo dėl nelegalių filmų platinimo. 2006 m. Amerikos kino pramonės asociacija (MPAA) pateikė ieškinį „TorrentSpy“, kaltindama šią paieškos sistemą talkinant piratams ir palengvinant neteisėtą autorių teisių saugomo turinio paiešką ir parsisiuntimą. Praėjusį pavasarį JAV teismas įpareigojo „TorrentSpy“ pradėti rinkti duomenis apie savo vartotojus, todėl paieškos sistema buvo priversta nutraukti JAV teritorijoje gyvenančių vartotojų aptarnavimą. Be to, „TorrentSpy“ įdiegė „FileRights“ filtravimo sistemą, kuri turėjo blokuoti nuorodas į piratinę medžiagą. Tačiau šios priemonės nepadėjo: teismas pripažino, kad paieškos sistema pažeidinėjo autorių teises. „TorrentSpy“ pranešime teigiama, kad paslaugos uždarymą lėmė teismo reikalavimų neatitikimas „TorrentSpy“ vidaus politikos nuostatoms bei itin priešiška situacija, susiklosčiusi JAV autorių teisių apsaugos srityje.
  5. Kompanija Apple pritaikė visiškai naujai išleistą Safari 3.1 naršyklę Windows XP / Vista sistemai. Tiesa, užsiminė dar kai ką: ši naršyklė veikia 1.9 karto greičiau už IE 7 ir 1.7 karto greičiau už FireFox 2.0 naršykles!
  6. Tuo metu, kai industrija beveik susitaikė su Blu-ray formato pergale formatų kare, kompanijos „Toshiba“, „Microsoft“ ir „Panasonic“ planuoja sujungti savo pajėgas ir sukurti dar vieną alternatyvą Blu-ray diskams – formatą DVD 2.0, kuris perims daugelį funkcijų iš HD-DVD formato. DVD 2.0 palaikys „HDi“ sąsają ir „Super Upconversion“ technologiją, kuri leidžia standartinį vaizdą pateikti 960p raiškoje. Taip pat galima tikėtis tinklinių funkcijų palaikymo ir produktyvaus duomenų apsaugos nuo kopijavimo mechanizmo. Remiantis užsienio žiniasklaidos informacijos šaltiniais, kompanijai „Toshiba“ pavyko išlaikyti pirmaujančias pozicijas ir dabar, kompanija sulaukusi palaikymą iš „Microsoft“ pusės, turės galimybę rinkai pristatyti naujas technologijas. Pagrindinis DVD 2.0 formato privalumas – tai suderinamumas su standartiniais DVD grotuvais. Taip pat minimi visi aukštos raiškos vaizdo medžiagos privalumai bei numanoma maža savikaina. Karas dar nesibaigė. Atrodo, jis įgaus naujas formas.
  7. Neseniai buvo paskelbta informacija, kad kompanija „Microsoft“ planuoja integruoti Blu-ray grotuvą į žaidimų kompiuterį „XBOX 360“, tačiau žinia nepasitvirtino. Priminsime, kad pagrindo tokiems gandams davė tai, kad kažkoks asmuo pranešė, jog kompanijos „Sony“ ir „Microsoft“ veda tam tikras derybas. Vienas iš „Xbox 360“ vystymo padalinio vadovų Aaron Greenberg paneigė visus gandus: „„Microsoft“ neveda jokių derybų su „Sony“ ar „Blu-ray Association“, susijusių su Blu-ray grotuvų integracija“ – taip naujienų tarnyba „Reuters“ perteikė Aaron Greenberg pasakytus žodžius. „Microsoft“ nutraukė HD-DVD grotuvų tiekimą „Xbox 360“ žaidimų kompiuteriui ir susikoncentravo ties on-line paslaugų tiekimu, kuriose bus pateikta daug aukštos raiškos vaizdo medžiagos. HD-DVD formato pasitraukimas iš rinkos visiškai neduoda pagrindo manyti, kad automatiškai tą rinkos dalį užims Blu-ray formatas. Atrodo, kad kompanijai „Sony“ dar reikės ilgokai pakovoti, kad užsitvirtintų pozicijas rinkoje. Šių teiginių patvirtinimui galime remtis ir abejonėmis, kurios atsirado kompanijos „Apple“ viduje. Blu-ray grotuvų integracija ir čia nėra pagrindinis siekis. Robert Cringely „PBS“ apžvalgininkas teigia, kad net po to, kai kompanija „Toshiba“ baigė HD-DVD formato verslą, „Apple“ neskubės oficialiai pareikšti, kad palaiko Blu-ray formatą tokiuose profesionaliuose programiniuose sprendimuose kaip „Final Cut Studio“. Robert Cringely sako, kad „Apple“ Blu-ray formatą vertina kaip konkurentą HD raiškos medžiagai, kuri yra parduodama „iTunes Store“. Iš tikrųjų tam, kad vyktų konkurencija su Blu-ray, „iTunes Store“ asortimentas turėtų būti pateikiamas 1080p raiškos formatu, bet šiuo metu taip nėra ir tai padaryti pakankamai sudėtinga dėl didelės failų apimties. Robert Cringely paskaičiavo, kad vienas 1080p HD raiškos filmas užims apie 8 GB.
  8. O „DirectX 10“ yra paskutinė, prasmę turinti grafikos funkcijų biblioteka (API). Tokius teiginius išsakė vienos populiariausių šaudyklių asmeniniams kompiuteriams „Unreal Tournament“ autorius ir „Epic Games“ įkūrėjas Timas Sweeney. Kad ir kaip neįtikėtinai skambėtų šie „Game Developer 2008“ konferencijos dalyvio žodžiai, tačiau T. Sweeney argumentai turi prasmę. „TG Daily“ portale yra pateikiamas dviejų dalių interviu su T. Sweeney, kuriame „Epic Games“ įkūrėjas pasakoja apie asmeninių kompiuterių rinkos progreso (nors labiau reikėtų sakyti regreso) pasekmes bei nuolat augančią specializuotų žaidimų kompiuterių įtaką. Pirmojoje dalyje T. Sweeney taikliai pastebi, kad asmeninių kompiuterių rinka pati sau kasa duobę. Didžiojoje daugumoje parduodamų asmeninių kompiuterių yra integruoti grafikos posistemiai ir gamintojai bei platintojai juos pristato, kaip pramogų platformas. Tuo tarpu šių kompiuterių ir tikrų žaidimams pritaikytų kompiuterių spartos gali skirtis net 100 kartų. Anot T. Sweeney, yra neįmanoma sukurti gerą žaidimą ir paskui be jokių neigiamų pasekmių jį pritaikyti 100 kartų lėtesnei sistemai. T. Sweeney nepagailėjo kritikos ir „Vista“ sistemai, kuri taip pat yra tituluojama, kaip pramogų platforma. Anot „Epic Games“ įkūrėjo, jį nustebino „Microsoft“ sprendimas išleisti 32 bitų „Vista“ versiją ir nekurti šios sistemos vien tik 64 bitų sistemoms (tokie planai tikrai buvo, tačiau jų atsisakyta). Tai automatiškai išvalytų PC rinką nuo gausybės senovinių 32 bitų virusų bei priverstinai atsijotų kompiuterines senienas iš šiuolaikinių kompiuterių rinkos bei leistų kuriant programas nesižvalgyti N metų atgal. Iš principo, asmeniniams kompiuteriams T. Sweeney palieka tik laisvalaikio žaidimų rinką (casual games), o visą kitą jis linkęs skirti specializuotiems žadimų kompiuteriams. Tiesa, kaip pastebi ir pats „Unreal“ autorius, tenka taikytis prie masinio vartotojo. O kol kas PC rinka nėra ta, kurią galima ignoruoti. Todėl žaidimai greitu laiku nepasitrauks iš PC rinkos. Tačiau T. Sweeney užsimena, kad šiuolaikinių kompiuterių tobulėjimo tendencijos vis labiau skatina žaidėjų kūrėjus atsisakyti grafinių funkcijų bibliotekų ir viską programuoti patiems. Taip yra ir efektyviau, ir leidžia padaryti tai, ko negalima, naudojant „DirectX“ ar „OpenGL“. „DirectX 10“ T. Sweeney pavadino tik nedideliu „DirectX 9“ patobulinimu, neatnešusių esminių vaizdo pakeitimų, kaip tai padrė pasirodžiusi „DirectX 9“ versija. Tačiau, pasak jo, nepaisant to fakto, kad DX10 yra puiki biblioteka, ji yra paskutinė aktuali žaidimų kūrėjams. Nauji grafikos procesoriai atveria galimybes patiems susiprogramuoti reikiamas vaizdų vizualizavimo funkcijas ir apeiti visą grafikos konvejerį. Ir apie 2012 metus, kai „Microsoft“ turėtų pateikti „Xbox 360“, o „Sony“ – „PlayStation 3“ pamainas – visos programos naudos programinius grafikos konvejerius, apeinančius „DirectX“. Ateities grafiniai procesoriai greičiausiai bus unifikuoti ir galės pakeisti ar pavaduoti įprastinius centrinius procesorius. T. Sweeney pateikia keletą nešiojamųjų įrenginių pavyzdžių, kuriuose jau dabar naudojami modifikuoti tokie procesoriai. Apie asmeninių kompiuterių stagnaciją užsimena ne tik žaidimų kūrėjas. Buvęs „Linux“ branduolio tobulintojas taip pat kritikuoja PC progreso pobūdį. Tiesa, C. Colivas labiau stengiasi akcentuoti buką spartos ir skaičiavimo pajėgumų didinimą, ignoruojant architektūrinį tobulinimą.
  9. Tik tada, kai manėme, kad kova tarp konsolių negali tapti aršesnė. Ir kai visi kritikai teigė, kad šie metai bus puikūs PlayStation 3 konsolei. Metai kada PlayStation vėl dantimis įsikibs į rinką ir Microsoft negalės nieko padaryti. Bet prieš tai, kada Sony galėjo bent ką nors padaryti, Microsoft ėmėsi agresyvios politikos ir trenkė ten kur Sony labiausiai skauda. Į vietą, kuri visų manymu neleidžia PlayStation įsitvirtinti rinkoje. Turbūt jūs jau norėtumėte sužinoti, kad visgi atsitiko? Microsoft sumažino konsolės kainą, tiksliau dar ir kaip sumažino. Kaina dabar yra tiesiog stulbinanti - tik 150 svarų už Xbox 360 arcade? TAI YRA PUSĖ PS3 KAINOS! Ir 20 svarų pigiau už Nintendo Wii! Kaip Sony galėtų nustelbti tai?
  10. Remiantis „Blu-ray Disc Association“ organizacijos duomenimis maždaug prieš du mėnesius visame pasaulyje buvo parduota virš vieno milijono Blu-ray diskų. Nuo to laiko pardavimų kiekis išaugo. Vien tik Europos rinkoje padarius skubius paskaičiavimus, matyti, kad diskų pardavimų skaičius jau pasiekė du milijonus. Bet tai gana maži skaičiai jei palygintume juos su standartinių DVD diskų pardavimais. Anot vieno iš informacinių šaltinių, praėjusiais metais JAV rinkoje Blu-ray ir HD-DVD diskų buvo parduota už 300 milijonų USD, o DVD diskų už 16 milijardų USD sumą. „Blu-ray Disc Association“ organizacijos nariai jau ruošiasi naujiems žygiams. Pasibaigus formatų garui su HD-DVD, jiems iki galo reikės užbaigti Blu-ray technologijų kūrimą. Kalbant kitais žodžiais: karas dar iki galo nesibaigė, dabar kovoti reikės su DVD formatu. O tam, kad Blu-ray laimėtų prieš DVD, naująją technologiją reikia padaryti patrauklią vartotojams. Blu-ray stovykla faktiškai pripažįsta, kad kovodama su HD-DVD formatu neskyrė didelio dėmesio paprastam vartotojui. Blu-ray formato atstovus galima pilnai suprasti, nes visos jėgos buvo skirtos HD-DVD formato sunaikinimui. Reikia tikėtis, kad laimėjus formatų karą Blu-ray pozicijos nesusilpnės ir bus sėkmingai tobulinamos technologijos siekiant įtikti vartotojui.
  11. Galima tarti, kad pirmasis žingsnis yra žengtas ir tiesioginė žmogaus ir kompiuterio sąsaja tampa realybe. Tarp kompiuterių entuziastų gerai žinoma kompanija OCZ pateikė pirmąjį komercinį įrenginį, skirtą valdyti kompiuterį tiesiogiai smegenų impulsais. Kaip rašoma „Overclock 3D“ puslapyje, ant kaktos mūvimas NIA (Neural Imput Activator) lankelis gali perimti smegenų impulsus, juos apdoroti ir perduoti kompiuteriui suprantamu formatu. Savaime suprantama, kad tokioms operacijoms reikalingi dideli skaičiavimo pajėgumai, todėl be lankelio NIA turi ir specializuotą kompiuterį, kuris apdoroja šiuos impulsus ir juos sustiprina iki kompiuteriui priimtino lygio. Jei tikėti „Overclock 3D“ žiniomis, tai NIA leidžia reakcijos laiką sumažinti net 60 proc., o tai tampa didžiuliu pranašumu šaudyklėse. Toks reakcijos padidinimas susijęs su mūsų kūnų biomechanika: praeina dešimtosios sekundės dalys, kol žmogus pradeda ranka reaguoti į pamatytą vaizdą. Rytų kovų meistrai, sportininkai ir profesionalūs kompiuterių žaidėjai šiuos refleksus treniruoja ne po vieną valandą per dieną. Tačiau pasitelkus NIA bet kuris žaidėjas iškart išmoks reaguoti kur kas sparčiau, nes galės atsisakyti jo veiksmus lėtinančios akys-smegenys-nervai-rankų raumenys grandinės. Tiesa, norintys žaisti sparčiau, turės gana plačiai atverti piniginę. Numatoma NIA kaina 300 JAV dolerių. Įrenginį numatoma pristatyti „CeBIT 2008“ parodos metu, OCZ stende (Hall 21 B 29). Pati OCZ kol kas nieko nerašo apie šį įrenginį. Taip pat neaišku, kokia valdymo sąsaja yra naudojama. „Overclockers 3D“ mini, kad įrenginys jungiamas per USB 2.0 sąsają, tačiau nenurodo kokiu įrenginiu jį atpažįsta kompiuteris. Gaila būtų, jei šis įrenginys būtų specialiai pritaikytas straipsnyje minimam „Unreal Tournament“ ir netiktų kažkam kitam. Nepaisant to, NIA pasirodymas rinkoje – didelė naujovė. Nes iki šiol minėti panašaus pobūdžio įrenginiai, pavyzdžiui sukurtas „Emotiv Systems“ , buvo tik laboratoriniai bandymai. Ir nebuvo aišku, nei kada jie pasirodys, nei kiek jie gali kainuoti.
  12. Kad ir kaip tai skambėtų absurdiškai, tačiau yra žmonių, kuriems terorizmo baubas vaidenasi netgi žaidimuose. Blogiausia, kad tokie žmonės sėdi valdžioje. JAV žvalgybos agentūra visiškai rimtai teigia, kad „Second Life“ yra erdvė naujiems teroristams auginti. Na, „Second Life“ dar galima suprasti. Šio žaidimo virtualiame pasaulyje vyksta realių pinigų apyvarta, siekianti milijonus JAV dolerių. Taigi galima surasti logiškų priežasčių, kodėl į šio pasaulio pokalbių kambarius gali užsukti kariaujantys „šventąjį karą“. Tačiau kaip rašoma „TechDirt“ naujienoje, „Wired“ rašo apie protuolius, ketinančius ieškoti teroristų „World Of Warcraft“ pasaulyje. „Blizzard“ aktyviai kovoja su bet kokiais bandymais parduoti virtualius žaidimo objektus už realius pinigus, o ir tarpusavio pokalbių sistema ten ne itin tinkama privatiems pokalbiams. Taigi, jau dabar įsivaizduoju jaunąjį gnomą teroristą Ahmedą, kurio rankose yra uždegti EZ-Thro Dynamite II paketai, bėgantį į Orgrimagą su riksmu „Allakh akbar!!!“ ir iš paskos viliojantį apgaulingai pavojingų Explosive Sheep būrį… O jei panagrinėti tai, ką moko „World Of Warcraft“ inžinerijos mokytojai, tai pagrįstai galima įtarti „Blizzard“, bendradarbiaujant su islamo ir kitais radikaliais fundamentalistais.
  13. „Apple“, rodos, planuoja įsiveržti į kompiuterinių žaidimų rinką – bent jau taip rodytųs, paskaičius vasario 5 dienos prašymą (tiesa, dar neįsigaliojusį) praplėsti „Apple“ prekinį ženklą. Šis prekinio ženklo praplėtimas turėtų apimti „Žaislus, žaidimus ir su jais susijusius objektus, būtent rankinius elektroninių žaidimų įtaisus; rankinius įtaisus, skirtus video žaidimų žaidimui; atskirus video žaidimų įtaisus; elektroninius žaidimus, išskyrus tuos, kurie pritaikyti tik naudojimui su televizoriais; LCD žaidimų aparatus; elektroninius mokymo žaidimų įtaisus; žaislus, būtent kompiuterinius žaidimų įtaisus su baterijomis“. Tai – ne pirmas kartas, kai „Apple“ taikosi į žaidimų rinką. Tiesa, 1995 metais išleista „Apple Pippin“ žaidimų konsolė taip ir neišlaikė konkurencinės kovos ir 1997 metais „Apple“ jos gamybą nutraukė.
  14. Miami-Dade apygardoje, Floridoje, policija areštavo du paauglius už užpuolimą, dėl kurio žuvo septyniolikmetis. Užpuolikai tiesiog norėjo pavogti jo PlayStation Portable. Pagal suėmimo raportą iš Miami-Dade'o detektyvo Elvey Melagarejo, James'as Felton'as ėjo namo iš bibliotekos per praėjusių metų kalėdų atostogas. Devyniolikmetis Jamila Brown'as ir septyniolikmetis Keith Leborne'as Goa stoviniavo prie bibliotekos ir pamatė savo auką, nusprendė pavogti jo PSP. Jaunuoliai parvertė James'ą ant žemės, pradėjo jį spardyti, tuo tarpu vienas iš jų bandė pagriebti PSP. Bet Felton'as atsisakė paleisti konsolę ir pabandė sprukti nuo užpuolikų. Vagys nepasidavė ir puolė jam iš paskos, kai James'as bėgo per gatvę jį nubloškė sunkvežimis, sukeldamas didelę galvos traumą ir sunkius kūno sužalojimus septyniolikmečiui. Vaikino širdis sustojo sausio penktą dieną, Holivudo regioninėje ligoninėje. Pradžioje, Floridos regiono patrulis apibūdino bylą kaip nelaimingą atsitikimą, tačiau James'o tėvai surado liudininką, kuris matė įvykį, o privatus tyrėjas gavo informacijos, kuri padėjo surasti Brown'ą ir Goa. Brown'as jau buvo ieškomas už šantažą, o Goa jau buvo suimtas septynis kartus, visi areštai buvo susiję su vagystėmis ir chuliganizmu. Dabar jie kaltinami antrojo laipsnio persekiojimu, žmogžudyste bei vagyste naudojant jėgą. "Aš laukiau dienos, kada galėsiu vešti savo sūnų į mokyklos baigimo ceremoniją, kada pamatysiu savo anūkus" sakė James'o mama,"Aš būčiau nupirkusi tiems vaikams po PSP, jei jie jo taip norėjo".
  15. Pernai metais kompiuterinių žaidimų pardavimas, lyginant su 2006-aisiais, augo 43 proc. ir siekė 17,9 mlrd. JAV dolerių sumą. Ekspertų teigimu, spartų augimą paskatino didėjantis konsolių „Wii“, „Nintendo DS“ bei joms skirtų produktų populiarumas. Kompiuterinių žaidimų įrangos pardavimas viršijo 7 mlrd. JAV dolerių bei, lyginant su 2006-ųjų metų duomenimis, augo 54 proc. Didžiąją dalį šios sumos sudarė prekyba žaidimų konsolėmis, kurių parduota už 5,1 mlrd. JAV dolerių. Pažymėtina tai, kad vien tik „Nintendo Wii“ konsolių pasaulyje parduota 6,3 mln. vienetų. Beje, šis skaičius galėjo būti gerokai didesnis, tačiau „Nintendo“ susidūrė su gamybiniais sunkumais ir nesugebėjo patenkinti visos šventinės paklausos. Tarp konsolių antroje vietoje pagal populiarumą – bendrovės „Microsoft“ gaminys „Xbox 360”, kurio pasaulyje parduota 4,6 mln. vienetų. Jis už nugaros paliko konkurentės „Sony“ konsolę „PlayStation 3”, kurios parduota gerokai mažiau nei tikėtasi – 2,6 mln. Įdomu tai, kad gerokai senesnė jos versija „PlayStation 2” buvo daug populiaresnė. Jos nupirkta per 4 mln. vienetų. Nešiojamųjų žaidimų įrenginių pardavimas augo 19 proc. ir pernai siekė 1,9 mlrd. JAV dolerių. Populiariausia išliko „Nintendo DS”, kurios parduota daugiau nei 8,9 mln. vienetų. Tuo tarpu artimiausia konkurentė „Sony PlayStation Portable“ atsilieka daugiau nei dvigubai. Šios konsolės parduota 3,8 mln. vienetų. Kompiuteriniams žaidimams pernai pasaulyje metais išleista 8,6 mlrd. JAV dolerių suma. Populiariausių gretose rikiuojasi antroji bei trečioji „Guitar Hero“ dalys, „Halo 3“, „Super Mario Galaxy“ bei rinkinys „Wii Play“.
  16. Jau informavome, kad komunistinis Kinijos režimas šiemet „iškasė karo kirvį“ prieš nepageidaujamą turinį internete. Prie uždarytų „politiškai nekorektiškų“ svetainių šiemet prisidėjo ir intymios paskirties vaistus reklamuojantys tinklalapiai, o naująja auka veikiausiai taps vyriausybei nepriimtini interneto žaidimai. Kinija paskelbė išleisianti taisykles, reguliuojančias interneto žaidimų turinį ir draudžiančias tam tikrus jų elementus. Valstybinė žiniasklaida kaip šių priemonių priežastį nurodo gąsdinančiai augančius „žaidimų narkomanų“ skaičius šalyje. Anot oficialių Kinijos institucijų atlikto tyrimo, pernai internetinių žaidėjų kiekis šalyje išaugo iki 40 milijonų žmonių arba 23-imis procentais, lyginant su ankstesniais metais. Pusė iš jų buvo reguliariai besilankantys registruoti vartotojai. Pajamos iš interneto žaidimų irgi augo dideliu greičiu – daugiau nei 60 proc. per metus. 2007 m. Kinijoje interneto žaidimų paslaugas teikiančios bendrovės uždirbo 1,46 mlrd. JAV dolerių. Tai didelė suma net milžiniškoje Kinijos rinkoje. Pateiktais statistiniais rodikliais argumentuojama būtinybė greižčiau kontroliuoti interneto žaidimų erdvę. Kinijos vyriausybės pareigūnai bei žiniasklaida tvirtina, jog būtent žaidimai skatina augantį vaikų ir jaunimo smurtavimą. Be to, nerimaujama dėl gausėjančio nuo žaidimų priklausomų kinų būrio. Pastaraisiais metais dėl šio fenomeno netgi teko atidaryti pirmąsias pasaulyje gydymo įstaigas žmonėms, turintiems psichologinę priklausomybę nuo interneto ir žaidimų. Pernai po keleto atvejų, kai žaidimų mėgėjai mirė dėl organizmo išsekimo prie kompiuterio Kinija uždraudė interneto kavinėse lankytis vaikams. Taip pat apribotas šių įstaigų darbo laikas. Kokių konkrečių priemonių ketinama imtis prieš interneto žaidimus kol kas nepranešama.
  17. Kol įrašų bendrovės visame pasaulyje laužo galvas, kaip sustabdyti besiritančius žemyn muzikos pardavimus, gali būti, kad bent dalinis atsakymas jau yra rastas. Pastaruoju metu sparčiai populiarėjantys muzikiniai kompiuteriniai imitatoriai, tarp kurių pirmauja „Guitar Hero“ bei „Rock Band“, vis sėkmingiau parduoda muziką vartotojams. Štai žaidimą „Rock Band“ kurianti MTV pranešė, kad tik per pirmąsias 8 savaites po jo pasirodymo prekyboje žmonės įsigijo daugiau nei 2,5 mln. įrašų. Vieną dainą per „Rock Band“ atsisiųsti kainuoja 2 JAV dolerius (dvigubai brangiau nei interneto parduotuvėje „iTunes“). Pardavimų skaičius kelis kartus viršijo net optimistiškiausias MTV prognozes ir paskatino diskusijas apie tai, ar kompiuteriniai žaidimai negalėtų tapti muzikos industrijos gelbėtojais. Populiariausi „Rock Band“ užsakyti įrašai buvo 3 dainų paketai. Tarp jų dažniausiai buvo įsigyjama grupių „Metallica“, „The Police“ ir „Queens of the Stone Age“ kūryba. „Rock Band“ vienu metu gali žaisti keturi žmonės, imituojantys grojimą gitara, bosine gitara, būgnais bei vokalą. Naujas dainas galima parsisiųsti kas savaitę. MTV siekia, kad žaidimui skirtos dainos ateityje pasirodytų tuo pačiu metu kaip originalūs garsių atlikėjų bei grupių singlai.
  18. Šiaurės Karolinoje (JAV) policijos sulaikyti trys 19 metų paaugliai kaltinami per tris savaites įvykdę seriją padegimų. Kaip paaiškėjo jų apklausos metu, nusikalstama veikla užsiimti jaunuolius paskatino ne kas kitas, o prieštaringas veiksmo žaidimas Postal 2. Gaston County miestelyje per tris savaites buvo padegti 8 automobiliai bei vienas namas. Policijos teigimu, prieš padegdami automobilius, paaugliai į juos įsilauždavo bei pavogdavo vertingus daiktus. Tai ne pirmas kartas, kuomet nusikaltėliai prisidengia žaidimu „Postal“. Užpernai Monrealyje vykusių skerdynių kaltininkas taip pat buvo aršus šio žiauraus žaidimo fanas. „Postal 2“ pagrindinis herojus – bejausmis nusikaltėlis, kuris padeginėja bei žudo niekuo dėtus žmones – praeivius, apsipirkti keliaujančias močiutes, vaikus ir t.t. Žaidimas daug kur yra uždraustas. Štai, pavyzdžiui, Naujojoje Zelandijoje vien tik „Postal 2“ turėjimas yra laikomas nusikaltimu, už kurį baudžiama.
  19. ENG Elecronic Co. planuoja pristatyti naują konsolę pavadinimu Winner, kuri yra Wii ir PlayStation 3 "hibridas". Ji yra paveldėjusi geriausias konsolių savybes PS3 išvaizdą ir Wii pultelio formą. Winner turi karaoke, keletą media funkcijų ir turi SDCH įėjimą atminties laikmenoms. Žinoma jo Winnermote yra jautrus judesiui pultas, kaip ir pridera "naujos kartos konsolei" ir žinoma žaidimo internetu galimybę. "Geriausia" yra tai, kad ENG planuoja konsolę įdėti į Amerikos ir Japonijos rinkas, su kaina apie 120-150 JAV dolerių.
  20. Izraelio kompanija „Mempile“ CES 2008 parodoje planuoja pademonstruoti 0,6 mm „TeraDisc“ optinį diską, sudarytą iš 100 sluoksnių ir savyje galintį sutalpinti 500 GB informacijos. Remiantis tam tikrais informacijos šaltiniais „TeraDisc“ technologija naudoja galingą raudonąjį lazerį. Komercinis šios technologijos pritaikymas prasidės tik 2011 metais (seniau buvo planuota, kad tokių diskų gamyba bus pradėta 2008 metais). „Mempile“ mano, kad pirmieji tokių optinių diskų skaitytuvai kainuos nuo 3000 iki 4000 USD, o pirmųjų 700 GB optinių diskų kaina sieks 30 USD.
  21. Remiantis analitinės kompanijos „Nielsen“ rinkos analizės ataskaita galima teigti, kad daugelis žmonių, įsigiję „Sony PlayStation 3“ žaidimų kompiuterį, naudoja aukštos raiškos (HD) vaizdo techniką dažniau nei „Microsoft Xbox“ ir „Nintendo Wii“ pirkėjai. 71% „Sony PlayStation 3“ vartotojų teigia, kad naudoja HD įrangą žaisdami kompiuterinius žaidimus (32% - LCD, 17% - PLP, 9% - RPTV, 6% - FPTV, 5% - HD kineskopiniai televizoriai ir 2% - HD DLP). „Microsoft Xbox“ ir „Nintendo Wii“ kompiuterių vartotojai HD įranga naudojasi atitinkamai 66% ir 65%. Daugelis šių žaidimų kompiuterių vartotojų naudojasi komponentiniais lizdais, pajungdami kompiuterius prie televizorių. Ir tai nieko nuostabaus, nes tik hi-end klasės „Microsoft Xbox“ kompiuteriai turi HDMI sąsajas. Remiantis kai kurių analitikų nuomone, HD raiška šiuolaikiniuose žaidimuose turi didelę paklausą, nes daugelis vartotojų skundžiasi, kad neįmanoma perskaityti teksto ar pamatyti smulkias detales standartinių televizorių ekranuose. Manoma, kad per artimiausius metus žaidimų kompiuteriai, nepalaikantys HD raiškos, tiesiog dings iš parduotuvių lentynų.
  22. Tai, kad kompiuteriniai žaidimai dažnai yra naudojami apmokant karius nėra naujiena ir tuo užsiima ne tik JAV armija. Tačiau tai JAV armija žengė dar vieną žingsnį ir nusprendė įkurti specialų biurą, kuris užsiims tik žaidimų kūrimu ir jų diegimu JAV armijos sistemose. Kaip rašoma „Wired“ naujienoje, šis biuras neketina pradėti dalyti į kairę ir į dešiną žaidimus JAV kariams. Anot JAV pulkininko Jacko Millaro, jam kol kas neteko matyti nei vieno pramoginio karinio žaidimo, kuris atitiktų karinių simuliatorių reikalavimus. Vietoje to, armijos Nacionaliniam simuliacijų centrui priklausantis biuras imsis tobulinti esamų karinių simuliatorių grafiką, pasitelkdamas pramogų pramonės pasiekimus. Kažkada JAV armijai pasitarnauti suspėjo ir legendinis „Doom II“. Be to, šis biuras ketina sukurti specialias priemones, kurios padėtų kariams patiems susikurti virtualius treniruoklius, nelaukdami, kol jų užsakymus atliks kontraktoriai. Tokios sistemos pavyzdžiu gali būti „Virtual Battlespace 2“ treniruoklis, kuris JAV pėstininkų korpuso užsakymu buvo sukurtas „Armed Assault“ žaidimo pagrindu. Šis žaidimas gali tapti naujojo priemonių rinkinio pagrindu, tačiau iki jis pasirodys, jis vėl gali būti pasenęs, nes naujoji sistema greičiausiai nepasirodys iki 2015 metų. Kita vertus, karinė rinka, tai ne pramogų pramonė. Joje geriau vėliau, bet gerai. Vargu ar prireikus skubiai atidirbti poryt vyksiančio šturmo operaciją, ekranuose norėsis matyti „This program has performed an illegal operation and will be shut down“ tipo pranešimą ar vietoj šturmuojamo pastato vidau, nesuprantamą plokštumų ir linijų raizginį. Beje, šio biuro veiklos nereikėtų tapatinti su „Americas Army“ žaidimu. Šis žaidimas buvo kuriamas visai kitu tikslu ir visai kitai auditorijai. Dėl savo interaktyvumo žaidimai tampa puikia įtaigos arba politinės propagandos priemone. Prisiminkite, kada paskutinį kartą matėte JAV kompanijos sukurtą žaidimą, kur pasaulio nereikia gelbėti nuo invazijos iš Rusijos (dabar iš Rytų Azijos), o pagrindinis herojus nebūtų iš atsargos pašauktas senas specialiojo padalinio krienas? JAV armija net nemėgina nuslėpti to, kad „Americas Army“ buvo kuriamas būtent norint išreklamuoti JAV armiją ir pritraukti daugiau savanorių. Manau retas ginčysis su tuo, kad savanoris karys mūšio lauke bus daug efektyvesnis už šauktinį, žinoma, su sąlyga, kad kitos sąlygos yra tos pačios. Tai suvokia ne tik JAV, pavyzdžiui, gerai žinoma grupuotė „Hezbollah“ nusprendė pateikti savą Libano ir Izraelio karo versiją, leisdama žaidėjams sužaisti tikrą partizaninį karą. Panašios taktikos ėmėsi ir Iranas, pateikęs žaidimą, kuriame reikia išlaisvinti Irano atominės energetikos mokslininką, kurį pagrobė JAV specialiosios tarnybos.
  23. Iki šiol „Nintendo Wii“ žaidimų kompiuteris užtikrintai pirmavo beveik visose rinkose, o ypač Japonijoje. Tačiau pirmą kartą nuo visų naujos kartos žaidimų kompiuterių pasirodymo, „Sony PlayStation 3“ kompiuterių buvo parduota daugiau, nei „Wii“. Kaip rašoma „DailyTech“ svetainėje, per lapkričio mėnesį Japonijoje „Nintendo“ pavyko parduoti daugiau nei 159 tūkst. kompiuterių, tuo tarpu „Sony“ įsiūlė 183 tūkst. Taigi, galima teigi, kad triuškinančios „Wii“ persvaros laikai, kai šių kompiuterių buvo parduodama iki 6 kartų daugiau nei PS3, baigėsi. Tiesa, dalis analitikų abejoja, kad ši PS3 sėkmė bus ilgalaikė. Anot jų, tai tik laikina reklaminės akcijos pasekmė. PS3 yra daug brangesnis, nei „Wii“ ir jam, kaip teigiama „DailyTech“ svetainėje, yra sukurta mažiau programų. Na dėl programų gausos – galima suabejoti, tačiau kainos privalumas tikrai „Wii“ pusėje. Nepaisant įspūdingų skaičiavimo pajėgumų, tai yra dar vienas eilinis žaidimų kompiuteris, tuo tarpu novatoriškas „Wii“ valdymo pultelis atveria galimybę visiškai naujiems žaidimų pojūčiams. Tiesa, ne visi jie būna malonūs. Ilgalaikis mosavimas „Wii“ pulteliu, gali baigtis chroniškais skausmais.
  24. John Carmack indėlį vystant kompiuterinių žaidimų pramonę sunku pervertinti. Šis žmogus sukūrė „Doom“, padėjo atsistoti ant kojų trimatei grafikai, dirbo prie vieno iš geriausių istorijoje tinklo žaidimų. Ką gi šis žmogus galvoja apie žaidimų industrijos ateitį? Pasak žaidimų guru, didžiausią įtaką interaktyvių pramogų vystymuisi turės mobiliosios platformos. Tiksliau – mobilieji telefonai. Tokią nuomonę įdomu išgirsti būtent tada, kai didžiausi rinkoje mobiliųjų telefonų pardavėjai „Nokia“ ir „Sony Ericsson“ ruošiasi pasiūlyti savo sukurtas žaidimų platinimo paslaugas, kurios padės efektyviau platinti žaidimus, skirtus galingiems telefonams. Neišnyks ir didelės namų konsolės. Tiesa, joms skirti žaidimai greičiausiai bus platinami internete dinamine forma (bus galima žaisti ir tada, kai žaidimas dar nėra pilnai užsikrovęs). Su nekantrumu lauksime, kada ateis šis įdomus metas.