„Counter-Strike“ yra ne tik vienas populiariausių žaidimų visame pasaulyje, bet ir viena pagrindinių elektroninio sporto disciplinų. Prasidėjęs kaip kito žaidimo modifikacija, dabar „Counter-Strike“ dėl lengvai suvokimo ir nuolatinio veiksmo yra mylimas ir žaidėjų, ir esporto žiūrovų.
„Counter-Strike“ 1999 metais pasirodė kaip vienas iš „Half-Life“ režimų/modifikacijų, kurią buvo galima atsisiųsti. Jo autoriai – du JAV studentai Minh „Gooseman“ Le ir Jessas „Cliffe“ Cliffe’as.
„Tuo metu mane labai domino kariuomenė, teroristų ir antiteroristų temos, kalbant tiek apie strategijas, tiek apie jų naudojamus ginklus. Pamaniau, kad tai būtų puiki tema ir kompiuteriniui žaidimui, juolab kad tuo metu nieko panašaus nebuvo“, – apie CS:GO kūrybos procesą kalbėjo M.Le.
Kūrėjai neslepia, jog iš pradžių netgi turėjo maldauti žaidėjų, kad šie išbandytų jų modifikaciją, tad po kurio laiko šiek tiek nuleido rankas ir paliko jį „kaboti“ tinkle tikėdamies, kad jis patiks bent keliems šimtams žmonių.
Tačiau „Counter-Strike“ po truputį traukė vis daugiau žaidėjų ir maždaug po pusmečio M.Le bei J.Cliffe’as suprato, jog žaidimas pradėjo gerokai viršyti jų lūkesčius. Pamažu „Counter-Strike“ fanų būrys plėtėsi, o žaidėjai ne tik žaidė, bet ir su šimtais naujų žemėlapių siūlymų įsitraukė į jo plėtrą.
Kadangi „Counter-Strike“ tuo metu vis dar veikė kaip „Half-Life“ modifikacija, augantys žaidėjų skaičiai patraukė ir pastarojo žaidimo kūrėjų „Valve“ dėmesį.
„Vos pasirodžius „Counter-Strike“, didžiausias vienu metu jį žaidusių žaidėjų skaičius pasiekė 8 tūkst., po savaitės – 12 tūkst., po mėnesio – 16 tūkst. Matėme, jog kažkas vyksta, todėl nusprendėme, kad reikėtų bendradarbiauti su tais dviem vyrukais“, – CS istoriją prisiminė „Valve“ rinkodaros vadovas Dougas Lombardi.
2000 metais „Valve“ M.Le ir J.Cliffe’ui pasiūlius darbą ir įsigijus jų intelektinę nuosavybę, „Counter-Strike“ oficialiai tapo šios kompanijos dalimi ir netrukus, tų pačių metų rugsėjį, pasirodė kaip atskiras žaidimas.
Nuo tada „Counter-Strike“ populiarumas pradėjo augti žaibiškai. Taip žaibiškai, kad netrukus jis tapo viena pagrindinių esporto disciplinų.
Pirmuosius žingsnius link esporto „Counter-Strike“ žengė 2000-ųjų Kiberatletų profesionalų lygoje (CPL), kuomet jo varžybos pasitarnavo kaip apšildomasis renginys prieš pagrindinį „Quake“ žaidimo turnyrą. Tačiau nepraėjus nė metams, CS tapo pagrindiniu CPL renginiu.
Pagrindinis „Counter-Strike“ pranašumas prieš kitas disciplinas buvo tai, jog jis labai greitai išplito pasauliniu mastu. Jis tapo viena pirmųjų esporto disciplinų, kurią žaidė ne tik tam tikros šalys ar tam tikri regionai, o didžioji dalis pasaulio.
Rodės, jog vienintelė „Counter-Strike“ problema tuo metu buvo susijusi su atnaujinimais. Žaidimui tapus „Valve“ nuosavybe, šios problemos sprendimas tapo viena pagrindinių užduočių, kurią visiškai įgyvendinti pavyko tik 2003 metais, kai „Valve“ išleido „Steam“ platformą.
Iki to laiko žaidimų atnaujinimai tapdavo tikru žaidėjų galvos skausmu. Sužinoję apie atnaujinimus, žaidėjai „Counter-Strike“ kartais negalėdavo žaisti ir kelias dienas – ir taip netrumpai truksiantį siuntimąsi ilgino ir tas faktas, jog visas pasaulis atnaujinimą siunčiasi iš vieno serverio.
Tačiau visa tai išsprendė „Steam“ – platforma, automatiškai atnaujinanti žaidimus.
Kitas svarbus „Counter-Strike“ istorijos etapas prasidėjo 2004 metais, kuomet pasirodė „Counter-Strike: Condition Zero“, japonų spin-off’as „Counter-Strike Neo“ ir „Counter-Strike: Source“.
Nors tai buvo trys atskiri žaidimai, visų dėmesys krypo būtent į pastarąjį. Ir, deja, dėl ne visai malonių priežasčių.
„Counter-Strike: Source“ CS fanai apskritai yra linkę ištrinti iš žaidimo istorijos metraščių. Taip nutiko dėl kelių priežasčių. Pirma, pasirodymo metu „Source“ turėjo nemažai techninių ir mechaninių problemų. Tai žaidėjus automatiškai atgrasė nuo naujos versijos, juolab kad ankstesnę, puikiai visiems pažįstamą ir tobulai veikiančią vis dar žaidė didžioji dalis bendruomenės.
Nepaisant to, pats žaidimas sulaukė pozityvios kritikų nuomonės. Atsižvelgiant į 9 kritikų atsiliepimus, „Metacritic“ svetainėje „Counter-Strike: Source“ buvo įvertintas 88 balais iš 100 galimų. Kritikų nuomone, žaidimas turėjo daug daugiau įdomių detalių ir rodė akivaizdų grafinį progresą.
Tačiau antroji ir turbūt pagrindinė „Source“ bėda buvo susijusi būtent su esportu. Ši „Counter-Strike“ dalis buvo žaidžiama turnyruose beveik nuo pat jos pasirodymo, tačiau žaidimas sulaukė labai stiprios kritikos iš profesionalų, kurie teigė, jog šiame žaidime sugebėjimų ir įgūdžių lubos yra kur kas žemiau nei „Counter-Strike 1.6“.
„Valve“, rėmėjai ir turnyrų organizatoriai bandė įtikinti žaidėjus žaisti „Source“, tačiau didžioji dalis profesionalų dėl akivaizdžių trūkumų tą daryti atsisakė.
Šis konfliktas „Counter-Strike“ esporto sceną nugramzdino į dugną iki pat CS:GO žaidimo pasirodymo, apie kurį pakalbėsime kitoje dalyje.
Rekomenduojami komentarai
Komentarų nėra.
Prisijunkite prie pokalbio
Jūs galite rašyti dabar, o registruotis vėliau. Jeigu turite paskyrą, prisijunkite dabar, kad rašytumėte iš savo paskyros.