„Gacha“ žodis yra kilęs iš Japonijos, o „Gacha“ žaidimai turi specialią mechaniką, kurios esmė, kad už žaidimo pinigus žaidėjai gali gauti atsitiktinius virtualius daiktus. Žaidimo pinigus galima gauti žaidimo metu – dažniausiai vykdant įvairias užduotis arba nusipirkti juos tikrais pinigais. Dažniausiai šie žaidimai yra visiškai nemokami ir skirti mobiliems telefonams, o žaidimų kūrėjų tikslas pritraukti žaidėjus, kurie leistų pinigus ne pačio žaidimo įsigijimui, bet pirkdami žaidimo valiutą, kad gautų įvairius daiktus.
Labiausiai „Gacha“ žaidimo modelis pradėjo populiarėti 2010 metais Japonijoje. Didžiausią pelną atnešę mobiliųjų telefonų žaidimai Japonijoje turėjo šį modelį ir galima sakyti, kad tai tapo Japonijos mobiliųjų telefonų žaidimų kultūros dalis. Šis mechanizmas pradėjo populiarėti Kinijos ir Pietų Korėjos žaidimuose, taip pat, vis dažniau galima atrasti ir vakarų pasaulio šalyse sukurtuose žaidimuose.
Kaip veikia „Gacha“ žaidimo modelis?
pas yra toks, kad žaidėjai nežino, ką jiems pavyks gauti ir tai vyksta laimės rato sukimo principu arba reikia pasirinkti vieną iš kelių kortelių. Iš dalies, lošimo automatai internetu yra šio mechanizmo analogai, kadangi šiuose žaidimuose žaidėjai irgi nežino, ar jiems pavyks laimėti, ar ne. Priklausomai nuo žaidimo, gali būti, kad tam tikras kortas ar personažų išvaizdą žaidėjai gali gauti tik tam tikru metu. Pavyzdžiui, prizai gali būti pritaikyti įvairiomis temomis, dažniausiai susijęs su tuo metu esančiu laikotarpiu bei artėjančiomis šventėmis.
Žinoma, patys geriausi virtualūs daiktai yra itin reti, todėl žaidėjai dažniausiai turi itin ilgai dalyvauti žaidimo loterijose, kad pavyktų jį gauti. Kadangi tai yra sėkmės reikalas, būna ir tokių atvejų, kai žaidėjams tiesiog pasiseka. „Gacha“ mechanizmas kartais dar yra lyginamas su įvairių kortelių kolekcionavimu arba lošimu.
2012 metais Japonijoje gerai žinomas laikraštis „Yomiuri Shimbun“ parašė straipsnį, kur buvo itin kritikuojamas šis žaidimų modelis, kadangi rodė blogą pavyzdį vaikams. Pagrindinė straipsnio mintis buvo tai, kad ši žaidimų mechanika yra per daug panaši į lošimą, o žaidimai mobiliuoju telefonu prieinami ir nepilnamečiams. Po išleisto straipsnio kilo nemažai kalbų, buvo kalbama apie tai, kad virtualūs daiktai gali būti prilyginti kaip tiesiog prizai. Tačiau laikui bėgant „Gacha“ susilaukė vis daugiau kritikos, o 2019 metais atliktas tyrimas parodė, kad ši sistema veikianti žaidimuose gali būti priklausoma ir kelti problemų. Taip pat, buvo kalbama, kad šis mechanizmas žaidimuose gali turėti spragų kalbant apie pinigų plovimą.
Populiariausi žaidimai su „Gacha“ modeliu
Jeigu pažvelgtume į mobiliųjų telefonų žaidimus, tai rastume labai daug žaidimų su šiuo mechanizmu, tačiau šioje dalyje išskirsime pačius populiariausius bei itin daug pelno žaidimų kūrėjams nešančius žaidimus. Vienas iš tokių yra „Genshin Impact“, šį žaidimą 2020 metais sukūrė Kinijos žaidimų kūrėjai „miHoYo“. Šiuo metu kiekvieną mėnesį žaidimų kūrėjai gauna daugiau nei 76 mln. JAV dolerių pajamų, o kiekvieną mėnesį žaidimą atsisiunčia 4 mln. naujų vartotojų.
Kitas daug dėmesio susilaukiantis žaidimas yra „Dragon Ball Z: Dokkan Battle“. Šį žaidimą kiekvieną mėnesį atsisiunčia 900 000 nauji vartotojai, o žaidimo kūrėjai kiekvieną mėnesį gali džiaugtis 15 mln. JAV dolerių pajamomis. Didžiausiomis pajamomis per mėnesį gali pasigirti „Fate/Grand Order“ žaidimo kūrėjai, kurie per mėnesį gauna net po daugiau nei 86 mln. JAV dolerių pajamų. Tačiau šį žaidimą kiekvieną mėnesį atsisiunčia tik po 175 000 naujų vartotojų. Nors nei vienas iš šių žaidimų nėra įvardijamas kaip vienas iš geriausių žaidimų „Android“ telefonams, jie vis tiek susilaukia itin daug dėmesio, ypač Azijos šalyse – Japonijoje, Kinijoje, Pietų Korėjoje.
Kiti žaidimai, kuriuos verta paminėti yra „AFK Arena“, „Final Fantasy Brave Exvius“, „Exos Heroes“, „Arknights“.
Rekomenduojami komentarai
Komentarų nėra.
Prisijunkite prie pokalbio
Jūs galite rašyti dabar, o registruotis vėliau. Jeigu turite paskyrą, prisijunkite dabar, kad rašytumėte iš savo paskyros.