Prieš 20 metų Japonijos kompanija „Nintendo Co.“ išleido „The Game Boy“ - nešiojamą videožaidimų grotuvą, kuris „pagimdė“ Super Mario ir Pokemonai herojus. Visame pasaulyje šių konsolių buvo parduota apie 200 milijonų vienetų.
Kai 1989 m. „The Game Boy“ pirmą kartą buvo pristatytas, Japonija išgyveno ekonomikos pakilimą, Madonnos daina „Like a Prayer“ užėmė pirmąsias vietas, Kinijos studentai dar tik pradėjo rinktis „Tiananmen“ aikštėje. Videožaidimai greitai paplito šeimų namuose. Japonijoje vaikai žaidė „Nintendo's Family Computer“ arba „Famicom“ žaidimus per televizorius ir paprastus nešiojamus žaidimus, vadinamus „Game and Watch“. Tačiau „The Game Boy“, kuri buvo pardavinėjama po 8000 jenų (pagal šiandieninį kursą tai atitiktų 80 dolerių), buvo pirmoji nešiojama konsolė su keičiamomis žaidimų kasetėmis, pardavinėjama kaip 35 valandų trukmės kišeniniai žaidimai, kuriems reikia vos 4 baterijų. „Vaikai buvo tokie laimingi, galėdami žaisti traukinyje važiuojant namo po pamokų arba prieš neišvengiamus vakaro kursus, - kalbėjo žaidimų pramonės leidybos kompanijos „Enterbrain“ vadovas Hirokazu Hamamura. - Jeigu „Nintendo“ nugalėjo savo konkurentus šioje srityje, tai tik dėl to, jog kompanija socialinių žaidimų pasauliui paaukojo dešimtmečius“.
Kompanija „Nintendo“ buvo įkurta 1889 m., Kijoto mieste. Iš pradžių ji gamino kortų žaidimus, vėliau, 1900 pradžioje, perėjo prie žaidimų gamybos. 1983 m. ji išleido garsųjį „Famicom“, kuris JAV buvo pavadintas „Nintendo Entertainment System“. „Kompanija „Nintendo“ orientavosi į jaunuosius vartotojus, o elektroninės grupės, pavyzdžiui, „Sony“, taikėsi į suaugusius“, - sakė Hamamura. Kompanija „Sony“ pasirodė 1979 m., išleidusi „Walkman“, tačiau nešiojamą žaidimų konsolę „PlayStation Portable“ išleido tik praėjus metams po „The Game Boy“ pasirodymo. „The Game Boy“, kuri pirmiausia asocijuojasi su žaidimais „Tetris“, begaliniais „Pikachu“ nuotykiais bei „Pocket Monsters friends“, pradėjo žaidimų programinės įrangos revoliuciją. „Videožaidimai, žaidžiami televizoriuose, orientavosi į kovos žaidimus, žaidimus tarp 2 žaidėjų arba prieš konsolę“, - sakė Hamamura. - Tačiau nuo konsolės „The Game Boy“ ir žaidimo „Tetris“ pradėjo vystytis misijų žaidimai, kurie atvedė prie įvairiapusiškesnių ir sudėtingesnių žaidimų, tokių kaip „Pokemon“, - sakė jis.
„The Game Boy“ serijos konsolių, apėmusių kišenines, spalvotas versijas, jau parduota 118 milijonų vienetų, tuo tarpu vėlesnės „Game Boy Advance“ serijos parduota 82 milijonai konsolių. Jau 20 metų „Nintendo“ nešiojamos konsolės auga su savo vartotojais. 2004 m. „Nintendo“ išleido dvigubo ekrano arba „DS“ nešiojamą konsolę, kurios jau parduota 100 milijonų vienetų visame pasaulyje. „DS“ apima žaidimus „Dragon Quest“, studijų programas, restoranų gidus, žodynus ir kitas funkcijas. Kai kurios Japonijos pradinės mokyklos naudoja jį anglų kalbos bei Japonų „kanji“ ženklų mokymui. „Nintendo“ visada išlaikė tą pačią filosofiją: linksminti šeimą, - sakė Hamamura. – Bet per 20 metų kompanija praplėtė savo asortimentą mokomaisiais žaidimais, kurie privertė žaisti ir suaugusius“. „Nintendo“ vadovas Satoru Iwata neseniai pasakė, jog jo vizija - kad kiekvienas studentas kiekvienoje mokykloje naudotų „DS“. Prireiks daug laiko ir energijos, norint pasiekti šį tikslą, kadangi ilgą laiką mokytojai „DS“ laikė didžiausiu priešu.
Rekomenduojami komentarai
Komentarų nėra.
Prisijunkite prie pokalbio
Jūs galite rašyti dabar, o registruotis vėliau. Jeigu turite paskyrą, prisijunkite dabar, kad rašytumėte iš savo paskyros.