Impaler

Rugsėjį įvyks didžiausias žaidimų kultūros šou - GameOn III

Rekomenduojami pranešimai

Rugsėjį įvyks didžiausias žaidimų kultūros šou „GameOn III“

 

Griausmingasis žaidimų kultūros šou „GameOn“ šį rudenį sugrįš į Vilnių. Rugsėjo 16-17 dienomis vyksiantis „GameOn“ trečiąjį kartą kvies žaidimų entuziastus susirinkti į Lietuvos parodų ir kongresų centrą „Litexpo“. Kasmet augančiame renginyje ne tik pasinersite į technologijų ir žaismo šėlsmą, bet ir susipažinsite su žaidimų pasaulio subkultūromis: nuo eSporto iki cosplay pasirodymų, nuo įkvepiančių pranešimų iki prasmingų susitikimų, bei išvysite ir išgirsite pirmąjį Lietuvoje žaidimų muzikos koncertą.

 

„Praėjusių metų sėkmė, susidomėjimas, besidriekiančios eilės prie įėjimo į renginį mus labai įkvėpė, tad stengiamės, kad šių metų „GameOn“ būtų didesnis, įspūdingesnis, įvairesnis ir atviras visiems“, — apie renginio planus pasakojo vienas iš organizatorių Artūras Rumiancevas. — „Šiais metais norime žaidimų kultūros šou paversti konventu. Tai vieta, kur susirenka ne tik žaidėjai, sekantys kiekvieną industrijos naujieną, tačiau atvyksta ir tie žmonės, kurie žaidimais nesidomi, o tik ateina pasidairyti, kažką sužinoti ar susirasti naujų pažinčių bei bendraminčių. Esame tikri, kad kiekvienas, atvykęs į renginį, ras sau kažką itin įdomaus ir išsineš neišdildomus įspūdžius.“

 

Šių metų renginį organizatoriai praminė „GameOn III“ ir sukūrė naują motto — „Atrask. Patirk. Mėgaukis“, tuo visiems pažadėdami daugybę naujovių. Renginio lankytojai bus nustebinti išsiplėtusia Šeimos zona ir padidinta bendrąja parodos erdve, o lauke visų lauks aktyvių pramogų miestelis. Renginio potyrius ir veiklas išplėsti leis ir naujai po rekonstrukcijos atidaryta 2000 kv. m. ploto erdvė, tad vietos atradimams šiemet tikrai netrūks.

 

Lankytojų lauks dviejų dalių konferencija

 

Viena iš daugiausiai dėmesio sulaukusių 2016-ųjų „GameOn“ dalių — žaidimų industrijos konferencija, kuri niekur nedings ir šiais metais. Lankytojų lauks viena, lengvesnio turinio konferencija — „Žaidžia visi“, o kitoje žaidimų kūrėjai dalinsis industrijos paslaptimis.

 

„Praėjusiais metais į dvi dalis išsiskyrusi konferencija pritraukė platų klausytojų ratą. Pramoginė konferencija tapo ta vieta, kurioje su žaidimų kultūra nesusipažinę asmenys galėjo pasisemti papildomų žinių apie žaidimus“, — apie „GameOn“ konferenciją pasakojo vienas iš jos organizatorių, didžiausios Lietuvos žaidimų kompanijos „Nordcurrent“ atstovas Ričardas Jaščemskas. — „2016-aisiais taip pat pristatėme kitą konferenciją, skirtą jauniesiems ir jau pažengusiems žaidimų kūrėjams, kurie galėjo sutikti žaidimų industrijos žvaigždes, susipažinti su jų darbo subtilybėmis ir sužinoti atsakymus į labiausiai jiems rūpimus klausimus.“

 

Prestižiškiausios eSporto varžybos Baltijos šalyse

 

„Po įsimintino ir populiarumo sulaukusio „GameOn“ debiuto, renginio vardas nuskambėjo ir kaimyninėse šalyse. Vien eSporto turnyro dalyvių šalių sąrašas parodo, kad „GameOn“ patraukė tarptautinį dėmesį — 2015 m. turnyre varžėsi komandos iš 3-jų Baltijos valstybių, o 2016-aisiais turnyruose dėl 10 000 eurų kovėsi profesionalai iš daugiau nei 40 šalių“, — apie prestižiškiausias Baltijos šalyse vykstančias „GameOn“ eSporto varžybas atsiliepė vienas iš renginio organizatorių Ridas Bušmanas.

 

Jo manymu, šiais metais eSporto profesionalų dėmesys turnyrui bus tik didesnis. Išaugęs varžybų prizinis fondas turėtų sutraukti dar daugiau aukšto lygio komandų, ir suteikti daugiau įsimintinų epizodų bei nepakartojamų akimirkų visiems žiūrovams.

 

Simfoninis koncertas žaidimų fanams

 

Šiemet „GameOn“ lankytojų, įsigijusių fano bilietus, lauks ir viena naujovė — gyvai atliekamų, vaizdo žaidimuose skambančių kūrinių koncertas. Specialiai šiam pasirodymui bus išplėsta pagrindinė VDU kamerinio orkestro sudėtis. Išsiplėtęs iki simfoninės sudėties orkestras sugros kūrinius iš kultu tapusių žaidimų: „World of Warcraft“, „Bioshock“, „Journey“, „Minecraft“ ir daugelio kitų.

 

Nors Lietuvoje tai bus pirmasis tokio tipo pasirodymas, pasaulyje vaizdo žaidimų muzika sulaukia vis daugiau dėmesio. Muziką kompiuteriniams žaidimams yra sukūrę tiek maištingi talentai, tiek pasaulinę šlovę pelnę kompozitoriai, o jų kūriniai skamba pasaulio ir Europos gyvo garso scenose. Štai „Video Games Live“ orkestras 2017 m. vasarį surengė savo 430-ąjį koncertą, o Londono filharmoninis orkestras jau yra išleidęs du žaidimų muzikos albumus.

 

„GameOn“ organizatoriai tikina, kad anonsuoti renginio programos elementai tėra maža viso konvento dalis, ir iki vasaros bus paskelbtas dar ne vienas renginio siurprizas. „GameOn III“ vyks rugsėjo 16-17 dienomis, o bilietai į renginį pasirodys prekyboje jau šiandien.

 

Daugiau informacijos renginio puslapyje.

 

 

Na kas dalivausite? :)

Dalintis šiuo pranešimu


Nuoroda į pranešimą
Dalintis kituose puslapiuose

Levai nes man sitas ir ant nosies kabo https://www.egx.net/egx

 

bilietai hotelis viskas yra paruosta :/ tai dabar jauciu ten nepilnas 2 dienas ir paskiau i lt :/ bet s gaunas vistiek

Redagavo Oligarchas

Dalintis šiuo pranešimu


Nuoroda į pranešimą
Dalintis kituose puslapiuose

Levai nes man sitas ir ant nosies kabo https://www.egx.net/egx

 

bilietai hotelis viskas yra paruosta :/ tai dabar jauciu ten nepilnas 2 dienas ir paskiau i lt :/ bet s gaunas vistiek

 

Na tavo event'as manau be abejo bus rimtesnis nei GameOn. Gi biggest in UK :)

 

As turbut leksiu 

 

gal šiemet susimatysim :lol2:

Dalintis šiuo pranešimu


Nuoroda į pranešimą
Dalintis kituose puslapiuose

Kas be ko, būsiu. Nebent kas nors labai nenumatyto nutiktų.

Dalintis šiuo pranešimu


Nuoroda į pranešimą
Dalintis kituose puslapiuose

@narktata As visus afternon pasiemiau ir dar turbut super pass gausiu + plius visi afteriai :D

Na man irgi gana ilgas kelio galas yra,bet as beveik savaite pries jau ten busiu :D

 

Nes buvo nutarta i gameon greiciausiai negrysti :D

Redagavo Oligarchas

Dalintis šiuo pranešimu


Nuoroda į pranešimą
Dalintis kituose puslapiuose

Kaip tik ant rudens pc planuoju imti tai reikes per gameon pigiau dalis pasiimt :) Nieks negalvojo apie tai,jog pasidaryt kazkokius atskiriamus atributus or smth kad is playmanijos esam?

Redagavo Altec128

Dalintis šiuo pranešimu


Nuoroda į pranešimą
Dalintis kituose puslapiuose

Gal ir nieko variantas. Šiaip nereikia kažko labai sudėtingo, svarbu pastebimo (ir aš nekalbu apie maikes ir pan.) užtektų, kad ir kokio popieriaus su pakabuku ant kaklo. Ar stambiom raidėm ant GameOn bilieto užsiraštyti PLM ant abiejų pusių?

Dalintis šiuo pranešimu


Nuoroda į pranešimą
Dalintis kituose puslapiuose

labai noreciau jei zmona isleistu :D

yra kas is klaipedos su savo transportu vaziuoja? :)

Dalintis šiuo pranešimu


Nuoroda į pranešimą
Dalintis kituose puslapiuose

Gali būt, kad LFXiksas važiuos iš Klaipėdos.

Dalintis šiuo pranešimu


Nuoroda į pranešimą
Dalintis kituose puslapiuose

Nevarysiu sikart, per toli varyt. I retromanu susitikimus ir game hunting Rtv irgi vienetai teatvaro is kito LT galo.. :)

Redagavo busted

Dalintis šiuo pranešimu


Nuoroda į pranešimą
Dalintis kituose puslapiuose

Nesuprantu aš jūsų, čia jums toli yra 200/300km, suprantu kai reik vairuoti kokias 4/5h

Dalintis šiuo pranešimu


Nuoroda į pranešimą
Dalintis kituose puslapiuose

 

Populiarėja žaidimai išmaniuosiuose telefonuose

Sunku rasti bent vieną išmanųjį telefoną, kuriame nebūtų nei vieno žaidimo – nuo pat mobiliojo telefono atsiradimo, žaidimai buvo svarbi šio įrenginio dalis.

Šiais laikais aplikacijų parduotuvės užtvindytos dešimtimis tūkstančių įvairiausio žanro mobiliųjų žaidimų. Tyrimų kompanijos „Newzoo“ duomenimis, mobiliųjų žaidimų rinka dabar sudaro net 42 procentus visų žaidimų uždirbamų pajamų, o šiemet ji išaugo net 19 procentų lyginant su pernai metais, bei yra vertinama didesne nei 46 milijardų dolerių suma.

 

Mobilieji žaidimai – stokojantiems laiko?

Nors mobiliuosius žaidimus daugiausia žaidžia mėgėjai, tačiau pastaraisiais metais matomas vis didėjantis rimtų žaidėjų skaičius, kurie asmeninį kompiuterį ar konsolę iškeičia į išmanųjį prietaisą. Tai sąlygoja ne tik didėjantis žaidimų pasirinkimas, tačiau ir laiko stoka.

 

Žaidimų kompanijos „Nordcurrent“ atstovas ir „GameOn“ konferencijos koordinatorius Ričardas Jaščemskas teigia, kad didžioji dalis mobiliaisiais įrenginiais žaidžiančių žmonių renkasi žaidimus pagal jų partijos trukmę.

 

„Jei žaidimas ilgesnis nei, sakykime, kelionės troleibusu laikas, potencialus žaidėjas rinksis jo nežaisti. Didžioji dalis mobiliųjų žaidimų yra gerokai trumpesni nei kompiuteriniai ar konsoliniai žaidimai, ir siūlo panašias patirtis,“ – įsitikinęs R. Jaščemskas.

 

Kaip vieną iš tokių žaidimų pavyzdžių Ričardas įvardina „Mobile Legends“. Tai pasaulyje ypač populiaraus MOBA žanro žaidimo „League of Legends“ atitikmuo, skirtas išmaniesiems telefonams. Žaidžiant kompiuteriu, viena žaidimo partija gali trukti nuo 20 minučių iki pilnos valandos, tačiau „Mobile Legends“ partijos yra gerokai greitesnės ir jas galima sužaisti per 10-15 minučių.

„Mobile Legends“ siūlo beveik tokį patį taktinį gylį, kaip ir kompiuteryje veikiantys žaidimai, tačiau viskas vyksta gerokai greičiau, tad daug laiko neturinys žmonės vis dažniau renkasi mobiliąją žaidimo versiją,“ – teigia Ričardas.

 

Daugiausia žaidžia kinai

Žvelgiant į regionus, aiškūs mobiliųjų žaidimų rinkos lyderiai yra kiniečiai. Kinijos žaidimų rinka sudaro net ketvirtadalį viso pasaulio ir beveik dvigubai lenkia antroje vietoje esančias Jungtines Amerikos Valstijas. Toks milžiniškas mobiliųjų žaidimų populiarumas šioje šalyje lemia ir tai, kad didžiausios pasaulio išmaniųjų telefonų gamintojų kompanijos pagrindines savo gamyklas yra įkūrusios būtent Kinijoje, vieną jų — išmaniųjų telefonų gamintoja „Xiaomi“ yra trečia pagal dydį mobiliųjų telefonų gamintoja pasaulyje.

 

Nors seniau telefoniniai vaizdo žaidimai apsiribojo minimalistinėmis grafikomis ir gana paprastomis taisyklėmis, tobulėjant įrenginiams, tobulėjo ir patys žaidimai. Kaip teigia patys „Xiaomi“, kompanija orientuojasi į nebrangių, tačiau galingų išmaniųjų telefonų gamybą, kurie optimizuoti būtent mobiliesiems žaidimams.

 

Žaidimai išmaniesiems „GameOn III“ parodoje

Specialiai žaidimams kuriami išmanieji telefonai skatina žaidimų kūrėjus vis daugiau laiko investuoti kuriant kokybiškas skaitmenines pramogas. Naujausias telefonų technologijas išnaudojantys žaidimai bus demonstruojami ir rugsėjo 16-17 dienomis vykstančio „GameOn III“ renginio metu.

 

Vieni didžiausių Europoje mobiliųjų žaidimų gamintojų – „Madfinger Games“ šiemet parodoje ketina pristatyti kvapą gniaužiančią 3D šaudyklę „Shadowgun Legends“. Žvelgiant į žaidimo grafikas, net sunku patikėti, kad žaidimas skirtas išskirtinai išmaniesiems telefonams.

 

Savo naujausius žaidimus mobiliesiems telefonams „GameOn“ lankytojams ketina pristatyti ir didžiausia Lietuvos žaidimų kūrimo kompanija „Nordcurrent“, kuri pernai demonstravo pasaulyje ypač didelio pasisekimo sulaukusius „Cooking Fever“ bei „Sniper Arena“. Šiemet lietuviai ketina parodyti savo naują žaidimą „Happy Cafe“.

 

Mobiliųjų žaidimų fanus „GameOn III“ metu džiugins ne tik nauji žaidimai, tačiau ir pasaulinę šlovę pelnę hitai – Kazimiero Simonavičiaus universitetas surengs mobiliojo žaidimo „Hearthstone“ turnyrą, o renginyje besisvečiuosiantys „Xiaomi“ ant savo išmaniųjų telefonų demonstruos „Mobile Legends“.

 

„GameOn III“ žaidimų kūrėjų konferencijos pranešėjai

Anglų filosofas Francis Bacon kažkada yra pasakęs, kad žinios – tai jėga. Tikriausiai jis net neįsivaizdavo, kad ši mintis gyvuos net prabėgus šimtmečiams po jo mirties.

Šiai dienai filosofo teiginys ypač tinka žaidimų kūrėjams. Beveik kasdien šimtai naujų žaidimų debiutuoja fizinėse ir skaitmeninėse parduotuvėse, tačiau tik keletas jų patraukia visuomenės dėmesį savo originaliu dizainu, niekur nematytomis funkcijomis ir iki blizgesio nupoliruotomis detalėmis. Visgi kas lemia žaidimo sėkmę? Šis ir kiti svarbūs industrijos klausimai bus atsakyti rugsėjo 16-17 dienomis vykstančioje „GameOn III“ žaidimų kūrėjų konferencijoje.

 

Žinios žaidimų kūrėjams

Nauji ir jau patyrę žaidimų kūrėjai turės galimybę pasisemti žinių iš tikrų industrijos žvaigždžių. Tomek Gop galima vadinti būtent tokiu. Jis darbavosi su pirmaisiais „The Witcher“ serijos žaidimais, prodiusavo milžiniškos sėkmės sulaukusį „Lords of the Fallen“, o dabar prisijungė prie lenkų kompanijos „Destructive Creations“ ir padeda kurti strateginį žaidimą „Ancestors“. Konferencijos metu Tomek ketina papasakoti apie žaidimo kūrybą, ir kaip jo istorijos pasakojimas buvo įkvėptas realių įvykių.

 

Žaidimų naratyvo temą išplės ir dar vienas svečias iš Lenkijos – Wojciech Pazdur, vadovaujantis žaidimų kūrimo studijai „The Farm 51“. Kurdama žaidimą „Get Even“ studija stengėsi savaip pažvelgti į tai, kaip perteikiama istorija. Žaidimo kūrėjai siekė sukurti unikalų pasakojimą, kuris negali būti pateiktas jokia kita forma išskyrus vaizdo žaidimus. Wojciech Pazdur pasidalins savo komandos patirtimi ir iššūkiais, su kuriais susidūrė per trejus metus trukusį kūrybos procesą.

 

Ilari Kuittinen – dar vienas garsus vardas „GameOn III“ žaidimų kūrėjų konferencijoje. Ilari jau daugiau nei 20 metų vadovauja ne kartą apdovanotai suomių žaidimo kompanijai „Housemarque“, kurioje buvo sukurti tokie žaidimai, kaip „Nex Machina“, „Resogun“, „Alienation“, „Super Stardust HD“, „Outland“ ir „Dead Nation“. Savo pranešimo metu Ilari Kuittinen pasidalins žiniomis, kaip tapti profesionaliu nepriklausomų žaidimų kūrėju.

Indie žaidimų kūrėjai taip neturėtų praleisti „Versus Evil“ kompanijos pranešėjo Lance James, kuris pasidalins savo mintimis apie riziką kuriant eksperimentinius žaidimus. Lance pasakos apie sėkmes ir nuopolius siekiant užsibrėžto tikslo, o taip pat pasidalins savo įžvalgomis apie kūrybiškumą ir aistrą žaidimų kūrime.

 

Žaidimų industrijos konferenciją praturtins ir daugybę kitų šaunių žaidimų kūrėjų. Pranešėjai iš tokių kompanijų, kaip „Two Tribes“, „Vile Monarch“, „Landfall“ bei daugelio kitų, dalinsis savo sukaupta patirtimi apie žaidimų kūrimo meną.

 

Žinios marketingo profesionalams

Žaidimo sukūrimas – tai tik pradžia. Daugybė žaidimų kūrėjų yra įsitikinę, kad geras žaidimas pats savaime ras savo žaidėjų auditoriją perpildytose žaidimų parduotuvėse, tačiau tai – netiesa. Žaidimų marketingas ir jų monetizacija yra ne mažiau svarbūs, ir „GameOn III“ žaidimų kūrėjų konferencijoje apie tai bus galima sužinoti daugiau iš šios srities profesionalų.

 

Teddy Florea yra tikras žaidimų industrijos titanas.  Šiuo metu jis bendradarbiauja su viena įspūdingiausių į verslą orientuotų konferencijų Europoje – „Nordic Game“, bei yra atsakingas už verslo vystymą ir turinio plėtrą. Savo pranešimo metu Teddy Florea pristatys geriausias rinkodaros praktikas ir įrankius, kurių dėka mažieji kūrėjai ne tik tampa matomi, bet ir patraukia investuotojų dėmesį. Jo pranešimas bus pagrįstas kokybiniais duomenimis ir apklausomis. Teddy pristatys metodinį požiūrį, kuriuo vadovaudamiesi kūrėjai galės padidinti savo sėkmės šansus pirmųjų susitikimų su investuotojais metu.

 

Audra McIver iš „Plan of Attack“ taip pat dalinsis savo per 14 metų sukaupta patirtimi žaidimų marketingo srityje. Pasak jos, šiandien ypač svarbu suvokti, kaip pateikti ir reklamuoti savo žaidimus, norint užsitikrinti spaudos ir „YouTube“ žvaigždžių dėmesį. Jos pranešimo metu bus analizuojami žaidimo pozicionavimo ir tikslinės auditorijos išryškinimo klausimai, taip pat bus aptartas informacijos naudojimas siekiant maksimalaus reklamos efekto.

Jei jau esate sukūrę sėkmingą žaidimą, bet jums trūksta žinių, kaip iš jo užsidirbti, nepraleiskite Viacheslav Utochkin pranešimo apie monetizacijos kampanijas. Anksčiau Viacheslav bendradarbiavo išleidžiant daugelio žaidėjų tankų veiksmo žaidimą „Armored Warfare“, buvo vienas iš sprendimų priėmėjų monetizuojant populiarų MMORPG žaidimą „Perfect World“ bei prisidėjo prie naršyklinės šaudyklės „Boomz” ir daugelio kitų žaidimų komandų.

 

Žinios visiems

Be žaidimų kūrėjų konferencijos, „GameOn III“ metu vyks susitikimai ir pokalbiai su žinomiausiais Lietuvoje „YouTube“ turinio kūrėjais, o „Žaidžia Visi“ konferencijoje jūsų lauks dvi dienos pranešimų apie virtualią ir papildytą realybę, interaktyvūs žaidimų pristatymai, bei diskusijos su psichologais ir edukatoriais.

„GameOn III“ konferencijų pranešėjai sieks įkvėpti jaunuosius žaidimų kūrėjus ir sudominti žaidimais tuos, kurie anksčiau jais nesidomėjo.

„GameOn III“ konferencijos vyks abi renginio dienas, rugsėjo 16-17 d., parodų ir kongresų centre „Litexpo“, Vilniuje.

Pilną konferencijos pranešėjų sąrašą rasite čia: https://gameon.lt/speaker/

 

Žaidimai – geriausias kritinio mąstymo lavintojas

Vaizdo žaidimai Lietuvoje jau ilgai neatsikrato juos besivaikančių stereotipų – „žaidimai skirti vaikams“, „žaidimai daro blogą įtaką jaunimui“, „žaidimai yra šėtono išmislas“ ir panašiai. Nuo pat nepriklausomybės atgavimo žaidimai suvokiami kaip bukinantis mediumas, neturintis ką pasiūlyti kritiškai mąstančiai asmenybei. Tačiau situacija sparčiai keičiasi. Tobulėjanti žaidimų industrija šiomis dienomis gali pasigirti ne tik pramoginiais, tačiau ir konkrečią žinią perduodančiais žaidimais. Vis turiningesni siužetai pristato įvairias šiuolaikinio pasaulio problemas, o neretai tampa ir politiniu įrankiu.

 

Vienas tokių žaidimų pavyzdžių — 2013-aisiais pasirodęs galvosūkis „Papers, Please“. Pamėginkite įsivaizduoti situaciją, jog esate pasienio kontrolės punkto darbuotojas ir jums suteikta neribota galia spręsti, kas gali vykti į šalį, o kas ne. Atvertę pasą, šį sprendimą priimate vien pažvelgę į nuotrauką ir... netrukus laimite žaidimą, nes pagautas potencialus kolaborantas! Tačiau ar susimąstėte, kaip pasiekėte šį rezultatą? Kas lėmė jūsų pasirinkimus? Atvykusio keleivio išvaizda, odos spalva, lytis, dėvimi rūbai ar aksesuarai? Dabar pakeiskime sceną — po ilgos tarnybos „Andromeda“ tarptautinėje kosminėje stotyje visai netyčiomis sužinote, kad jūsų porininkas homoseksualus. Kaip kis jūsų požiūris į žmogų, kurį pažįstate tiek metų? Ar ir toliau rinksitės nuotaikingo dialogo su porininku opcijas, o gal pradėsite dalintis kandžiomis frazėmis?

 

Žaidėjai į nejaukias situacijas patenka nuolat

Kol vieni tik įsivaizduoja šiuos scenarijus, žaidėjai šiuos dalykus patiria ir reflektuoja. Žaidimų kultūros konvento „GameOn“ konferencijos koordinatorius ir žaidimų kūrimo kompanijos „Nordcurrent“ atstovas Ričardas Jaščemskas teigia, kad viena svarbiausių savybių, leidžiančių žaidimams lavinti žaidėjų kritinį mąstymą yra pats jų veikimo principas.

„Žaidimai, kitaip nei bet kuri kita medijos rūšis, sugeba suteikti žaidėjui galimybę rinktis ir beveik iškart parodyti šių pasirinkimų pasekmes,“ – teigia Ričardas.

 

Pasak žaidimų kūrėjo, žaidimai nuolat kelia klausimus ir iššūkius žaidėjui bei neretai priverčia gerai pasukti galvą norint priimti tinkamą sprendimą. Kompiuterinių žaidimų žaidėjas su kiekvienu nauju iššūkiu turi pasitelkti savo sukauptas žinias, išanalizuoti problemos kontekstą, ir tik tada atlikti tam tikrus veiksmus, kurie leistų nepralaimėti žaidimo ir pereiti į kitą lygį.

 

Kaip vieną iš tokių žaidimų pavyzdžių, Ričardas Jaščemskas įvardina kaimyninėje Lenkijoje kurtą „This War Of Mine“.

„Priešingai nei kituose žaidimuose apie karą, čia žaidėjas turi progą valdyti ne kareivius, o civilius gyventojus, bandančius išgyventi karo engiamame krašte. Žaidime mes turime bendrauti su kitais žaidimo veikėjais, kurių kiekvienas turi savus tikslus. Dalis jų meluoja ir apgaudinėja, siekdami naudos sau, o žaidėjas su šia realybe susiduria pats,“ – pasakoja R. Jaščemskas.

 

Žaidimai daro įtaką socialinei sferai

Panašias žinutes siunčiančių žaidimų, be abejonės, yra gerokai daugiau nei keletas. Auganti žaidėjų auditorija žaidimuose gvildenamus klausimus neretai perkelia ir į kitas socialines erdves. Šia tema aktyviai domisi mokslininkai, visuomenės veikėjai ir žurnalistai.

 

Londone gyvenanti Marijam Didžgalvytė, „GameIndustry.biz“ ir „VICE“ dirbanti žurnalistė, šiuo metu aktyviai tiria ir analizuoja žaidimų ir technologijų įtaką žmogui. Pasak jos, net negali būti klausimo, ar žaidimai lavina kritinį mąstymą. Marijam teigia, kad pasaulyje daugybė pavyzdžių, kai žaidimai paveikė globalią politiką ir pakeitė žmonių gyvenimus į geresnę pusę. Vis tik, kaip ir bet kurią mediją, šią taip pat svarbu tirti ir analizuoti.

 

„Panašiai kaip ir politizuotas menas — kai kurie žaidimų industrijos bandymai pasiekė ilgalaikių rezultatų, kol kiti tariamai socialiai atsakingi žaidimai tiesiog atspindi šių dienų takoskyras, bet nesiūlo įrankių problemos sprendimui,“ – teigia M. Didžgalvytė. Jos nuomone, būtent todėl yra ypač svarbu nuolat plėsti savo akiratį ir suprasti, kad kaip ir žaidimuose, taip ir pasaulyje ne viskas būtinai būna juoda arba balta.

 

GameIndustry.biz“ ir „VICE“ dirbanti žurnalistė šia tema jau domisi ilgą laiką. Ji rašo publikacijas prestižiniams industrijos leidiniams, o taip pat veda „Youtube“ laidą „Left, Left, Up“, kurioje žaidimai ir technologijos nagrinėjami per politinę perspektyvą.

 

 

Ši žinoma industrijos žurnalistė ketina apsilankyti ir šiuometinėje „GameOn III“ konferencijoje, kurioje papasakos apie žaidimų įtaką socialinei sferai. Žaidimų kultūros konferencija vyks abi „GameOn III“ renginio dienas, rugsėjo 16-17 dienomis, Vilniaus parodų ir kongresų centre „Litexpo“.

Dalintis šiuo pranešimu


Nuoroda į pranešimą
Dalintis kituose puslapiuose

Prisijunkite prie pokalbio

Jūs galite rašyti dabar, o registruotis vėliau. Jeigu turite paskyrą, prisijunkite dabar, kad rašytumėte iš savo paskyros.

Svečias
Parašykite atsakymą...

×   Įdėta kaip raiškusis tekstas.   Įdėti kaip grynąjį tekstą

  Only 75 emoji are allowed.

×   Nuorodos turinys įdėtas automatiškai.   Rodyti kaip įprastą nuorodą

×   Jūsų anksčiau įrašytas turinys buvo atkurtas.   Išvalyti redaktorių

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.