Impaler

Už skandalingų Facebook grupių - vaikai arba solidžių verslininkų juodasis marketingas

Rekomenduojami pranešimai

Manau pravers ne vienam apsisaugojant nuo sukčių ir debiliškų nesąmonių like'inimo.

 

Diskusijos esmė – kas iš tikrųjų slepiasi už šių fiktyvių socialiniame tinkle „Facebook“ kuriamų grupių ir kokiais tikslais jos kuriamos? Diskusija nutilo po kelių minučių, kai, pasinaudojus keletu interneto naršyklės Google Chrome įskiepių, buvo atlikta vienos tokių grupių techninio sprendimo analizė ir paaiškėjo tiesa. Ištyrus vieną grupę, nebuvo sustota - išanalizuota maždaug 15 tokio pobūdžio „Facebook“ grupių. Visos jos veikia pagal identišką arba labai panašų principą, o jis – išties intriguojantis.

 

Nori vieno – gauni kitą

 

Tai, kas iš tikrųjų vyksta fiktyvių „Facebook“ grupių užkulisiuose, galima įvardinti kaip virtualų sukčiavimą arba nusikalstamą veiką, naudojantis technologijų fragmentais, tokiais kaip Phishing ir Cloaking.

 

Pagrindinis šių grupių tikslas – priversti „Facebook“ vartotoją tapti ištisos eilės grupių fanu. Tam pasitelkiama priemonė – dažniausiai sensacingą vaizdo medžiagą pamatyti siūlanti grupė. Iš tikrųjų „Facebook“ vartotojui, susigundžiusiam tapti tokios grupes fanu, yra automatiškai priskiriamas kitų grupių fano statusas šiam to net nežinant. Vartotojas, perėjęs tokią „procedūrą“, kartais tampa net penkių ar septynių puslapių/grupių fanu.

 

Tam tikslui naudojama „Facebook“ aplikacija FBML, leidžianti integruoti į „Facebook“ puslapį tam tikrų programinių sprendimų, padarančių jį patrauklesnį ir interaktyvesnį. Šis įrankis sukčių rankose virsta masinio sukčiavimo priemone.

 

Išradingieji sukčiai

 

Sukčiai sukuria „Facebook“ puslapį iššaukiančiu pavadinimu, pvz. „2 panelių kova baigėsi kraujo praliejimu (VIDEO)” arba “Po akistatos su policininkais jaunuolis atsidūrė operacinėje (Video)”, integruoja į „Facebook“ puslapį FBML aplikaciją, kur neva yra norimas video, bei įdedamas fiktyvus paveiksliukas, vaizduojantis video grotuvą ir kadrą iš filmo. „Facebook“ vartotojas, nekantraudamas pamatyti iššaukiančiai reklamuojamą filmuką, spaudžia mygtuką „Like“.

 

Deja, vienu „Like“ paspaudimu vartotojas „neišsiperka“ teisės pamatyti žadėtą filmuką. Vartotojas tampa puslapio fanu, bet vietoje reklamuoto filmuko jam siūloma nuoroda ir kvietimas „Spausk čia ir žiūrėk video“. Paspaudus siūlomą nuorodą, taip siekiamo filmuko apie dvi smurtaujančias paaugles vartotojas vis dar negali pasiekti. Ši nuoroda peradresuoja vartotoją į suklastotą „Facebook“ puslapį, kur jam siūloma atlikti testą, neva patvirtinantį apie žmogaus, o ne automatinės programos, veikimą. Dažniausiai pranešimas skamba taip: „Turi įrodyti, kad esi žmogus. Paspausk visus mygtukus apačioje!”. Testai dažniausiai primityvūs – raidžių, skaičių arba net tuščių langelių „suspaudymas“.

 

Nuotrauka

 

Nuotrauka

 

Vienas paspaudimas prilygsta prisijungimui prie vienos grupės „Facebook“

 

Vartotojai, atlikdami šį testą ir spaudinėdami patvirtinimo mygtukus suklastotame „Facebook“ puslapyje, net nenutuokia, kas iš tikrųjų slepiasi už šių nekaltų paspaudimų. Kiekvienas mygtukas yra gerai paslėptas „Facebook“ grupės/puslapio įskiepis „Like“.

 

Tai reiškia, kad šio „Facebook“ mygtuko/įskiepio „Like“ paskirtis – automatiškai susieti norimą internetinį puslapį su jo „Facebook“ fanų grupe. Žmogus, neva norėdamas save patvirtinti kaip žmogų ir spaudinėdamas ant testavimui skirtų mygtukų, iš tikrųjų „savanoriškai“ tampa konkretaus „Facebook“ puslapio/grupės fanu.

 

Naršyklėje išjungus CSS stilių, kurių pagalba paslėptas tikrasis sukčių tikslas, palaikymą, matomi tikrieji „Facebook“ „Like“ mygtukai.

 

Nuotrauka

 

Kas už to slepiasi?

 

Dabar galite įsivaizduoti, kokie procesai vyksta, kai esate prašomi atlikti testą ir spaudinėti mygtukus suklastotame „Facebook“ puslapyje: spaudžiate 4 – 6 mygtukus, po kuriais paslėpti internetinių parduotuvių, pramoginių portalų ir kitų sukčiauti linkusių tinklapių „Facebook“ grupių mygtukai „Like“ ir to nesuvokdami tampate įvairių grupių fanais.

 

Šis faktas paaiškina, kodėl kai kurie neseniai startavę, populiarumo nesusilaukę portalai turi ne mažiau negu 50 tūkst. „Facebook“ fanų – jie surinkti sukčiaujant.

 

Atliekant techninę analizę, buvo nustatyta, kad tokiu būdu „Facebook“ fanus renka ir vestuvių ekspertai, ir internetinės parduotuvės, ir šokius mylintys, ir saugiu lytiniu gyvenimu besirūpinantys, ir mandagiomis prie vairo būti siekiančios, ir pramogų portalais save vadinantys jaunimo būreliai, tačiau, kadangi šie gudruoliai kinta, o „screenshot‘ai“ nebuvo padaryti – vieni baigia rinkti, kiti peršoka į kitas fiktyvias grupes, treti pradeda sukčiauti, – jų sąrašo nepateiksime.

 

„Screenshot’e“ - programinis kodas, kuris integruoja mygtuką „Like“.

 

Nuotrauka

 

Ir dar paspaudinėjame...

 

Bet tai dar ne pabaiga. Vartotojas, sumaigęs suklastotame puslapyje mygtukus ir tapęs komercinių „Facebook“ puslapių fanu pats to nenorėdamas, vis dar negali peržiūrėti žadėto filmuko, nes... atsiranda dar vienas mygtukas – „Toliau“. Darosi juokinga, bet pusiaukelėje sustoti nesinori - vartotojas atkakliai spaudžia „Toliau“ ir yra peradresuojamas į dar vieną suklastotą puslapį.

 

Nuotrauka

 

Atlikus prašomus veiksmus, „prisikasama“ iki integruoto grotuvo su video. Vartotojas gali „džiaugtis“ užtarnauta informacija, o ji tuo pat metu jau pasirodo („pasherinama“) vartotojo draugams, kurie neretai pakartoja visus šiuos žingsnius ir tampa begalės komercinių „Facebook“ puslapių fanais.

 

Fiktyvias grupes kuriančiųjų tikslai

 

Pagrindinis ir neginčijamas - surinkti fanų savo „Facebook“ puslapio populiarinimui arba už tam tikrą mokestį fanus rinkti kitiems tuo suinteresuotiems asmenims.

 

Lankomiausias ir jau dešimtmetį gyvuojantis naujienų portalas Lietuvoje delfi.lt, neseniai pradėjęs „Facebook“ fanų rinkimo vajų, turi tik apie 14 tūkst. fanų, nors portalo žinomumu ir lankomumu abejoti neverta, o tinklapis apieviestuves.lt, neseniai šventęs savo vienerių metų gimtadienį, gali puikuotis surinkęs jau apie 60 tūkst. fanų.

 

Kažkada politikos apžvalgininko Artūro Račo tinklaraštyje buvo pateikta informacija apie viešųjų ryšių agentūros „Promo service“ siūlomas paslaugas. Viena iš paslaugų buvo „Facebook“ bendruomenės gerbėjų rinkimo paslauga, kai vienas fanas įkainojamas 15 cnt. + PVM. Kažin ar įvairios įmonės, užsisakinėdamas tokias paslaugas, yra informuojamos, kokiais būdais joms yra renkami „Facebook“ grupių fanai? Ir kaip turėtų reaguoti „Facebook“ bendruomenės narys, sužinojęs, jog apgaulės būdu tapo tam tikro komercinio puslapio fanu socialiniame tinkle?

Šaltinis: www.zurnalistika-kitaip.lt/mini-tyrimai/uz-skandalingu-facebook-grupiu-vaikai-arba-solidziu-verslininku-juodasis-marketingas

Dalintis šiuo pranešimu


Nuoroda į pranešimą
Dalintis kituose puslapiuose

O tai aš prisispaudinėjau jau iki soties, tai kaip dabar išeiti iš tų grupių? Sunervino šitas g***** velniškai! Nu šeip dažnai pamatai tą video po vieno karto tų "likinimų"

 

EDIT: va radau tas grupes, bet jų tik šešios, toks kurias pasirinkau pats. tai kaip čia gal nerodo gal, dažnai susidurdavau su tais ar tu esi žmogus... :thumbsup4:

Redagavo pataloska

Dalintis šiuo pranešimu


Nuoroda į pranešimą
Dalintis kituose puslapiuose

Oj, kaip mane juokas ima, pamacius, kaip kiti spaudineja ten ant tu " Mokytojas nusauna mokini" ir t.t.

Dalintis šiuo pranešimu


Nuoroda į pranešimą
Dalintis kituose puslapiuose

as tai jau senai per pakausius savo kontaktams dauzau, kad dar tokiais debilizmais tiki. asmeniskai pats neivienos tokios grupes ne'like'inau. tik gaila ziureti kaip draugai visi nors ir kiek mokau toliau lenda i "tikras drebejimas prie regitros kaune(VIDEO)" ir pan. debilizmu.I MEAN SERIOUSLY!!!!! R U RETARDED?!

Dalintis šiuo pranešimu


Nuoroda į pranešimą
Dalintis kituose puslapiuose

as tai jau senai per pakausius savo kontaktams dauzau, kad dar tokiais debilizmais tiki. asmeniskai pats neivienos tokios grupes ne'like'inau. tik gaila ziureti kaip draugai visi nors ir kiek mokau toliau lenda i "tikras drebejimas prie regitros kaune(VIDEO)" ir pan. debilizmu.I MEAN SERIOUSLY!!!!! R U RETARDED?!

Nu tai jei žmonės nežino (pvz.: kaip aš :) ) Nu bet jei sakai ir jie vistiek tai jo...

Dalintis šiuo pranešimu


Nuoroda į pranešimą
Dalintis kituose puslapiuose

Skaiciau, kad tos nesamones buvo reportuotos facebook dev'ams, tikiuosi gaus banus kas kuria ta slamsta ir baigsis tos nesamones, srautu tersimai

Dalintis šiuo pranešimu


Nuoroda į pranešimą
Dalintis kituose puslapiuose

Ne į temą

Ir kaip as seniau nesusivokiau, jog tie mygtukai su skaiciais, raidemis ar visai tusti, yra tas pats kas like.. :)

Dalintis šiuo pranešimu


Nuoroda į pranešimą
Dalintis kituose puslapiuose

O as pasiziuredavau ir iskart iseidavau is tu grupiu :rolleyes:

 

Kaip ir su tais zaidimais siulidavo tai beveik visus uzblokaves esu :D maziau slamsto buna

Dalintis šiuo pranešimu


Nuoroda į pranešimą
Dalintis kituose puslapiuose

Impaler gal gali numesti linka ( jajgu nepats ce viska dariai) pasidalinciau su draugais . Turbut daugelis tikrai nezino i ka veliasi bandydamas perziureti tokio pobudzio "video". Bent jau as nezinojau.

Dalintis šiuo pranešimu


Nuoroda į pranešimą
Dalintis kituose puslapiuose

baisu kaip zmones nemasto..as anksciau tik visokias grupes palaikindavau, bet ir tos po kiek laiko pradedavo kist reklamas.. siaip uzblokavus visas programeles ir zaidimus dar imanoma naudotis tuo fb

Dalintis šiuo pranešimu


Nuoroda į pranešimą
Dalintis kituose puslapiuose

Ir viskas prasidėjo mano manymu iš vieno forumo. Nerašysiu čia iš kokio, nes tikriausiai reklama neleidžiama.

Dalintis šiuo pranešimu


Nuoroda į pranešimą
Dalintis kituose puslapiuose

Prisijunkite prie pokalbio

Jūs galite rašyti dabar, o registruotis vėliau. Jeigu turite paskyrą, prisijunkite dabar, kad rašytumėte iš savo paskyros.

Svečias
Parašykite atsakymą...

×   Įdėta kaip raiškusis tekstas.   Įdėti kaip grynąjį tekstą

  Only 75 emoji are allowed.

×   Nuorodos turinys įdėtas automatiškai.   Rodyti kaip įprastą nuorodą

×   Jūsų anksčiau įrašytas turinys buvo atkurtas.   Išvalyti redaktorių

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.