Retro - Power Blade [NES]
Visada smagu sugrįžti į vaikystės žaidimus. Tad šį kartą pasirinkau žaidimų konsolės Nintendo Etertainment System (NES) nuotykių žaidimą "Power Blade". Tuo metu ant bangos buvę koviniai filmai, nemažai įtakos padarė kompiuterinių žaidimų kūrėjams. Nenuostabu, kad ant žaidimo viršelio puikuojasi Arnold Schwarzenegger veikėjas iš filmo "Terminatorius", tikriausiai visi taip manėme žaisdami "Power Blade". O pasirodo tai tuometinis šio žaidimo grafikos dizaineris Mike Winterbauer (nuorodoje puikus kadras) panaudojo savo foto portretą. Kadangi portretas yra kaip du vandens lašai, tai Mike netrukus gavo laišką iš advokatų kontoros, dėl autorių teisių pažeidimo. Tačiau M. Winterbauer sugebejo įrodyti, kad tai jo paties portretas, kuris buvo perkeltas į žaidimą. Ir galiausiai kompanijos "Taito" kūrinys - "Power Blade" atsidūrė mūsų rankose.
Bet viskas prasidėjo kur kas anksčiau, nei pasirodė šis žaidimas. Japonijoje 1990 metais buvo išleistas žaidimas NES platformai pavadinimu "Power Blazer". Kas įdomu, jog šie žaidimai labai skiriasi - veikėjų ir bosų dizainas, lygių išdėstymas, sunkumo lygis ir dar daugiau. Japonijos rinkai skirtas žaidimas, daugiau bandė kopijuoti populiarųjį "Mega man" nei turėti savo žaidimo braižą. Todėl, kai atėjo metas lokalizuoti žaidimą, kūrėjai ne tik pakeitė pavadinimą, tačiau perdarė dalį istorijos, pridėjo papildomų lygių, ir svarbiausia - pakeitė pagrindinį herojų. Ir gavo keista vardą - NOVA.
Žaidimo istorija mus nukelia į ateitį 2191 metus, kai žmonijos saugumu rūpinasi dirbtinis intelektas. Tačiau čia įsikiša ateivių rasė, kuri sugeba apkrėsti virusu pagrindinį kompiuterį. To pasekoje žmonijos likimui iškyla didelė grėsmė. Į pagalbą iškviečiamas kiborgas NOVA, kuriam pavesta užduotis surasti ir sunaikinti virusą. Nors istorija ir nėra vystoma žaidimo eigoje, tačiau jos kontekstas pateikiamas pabaigoje (ir gana linksmai).
Pradžioje, žemėlapyje turime pasirinkti, nuo kurio kompiuterio terminalo mes pradėsime žaidimą. Nors ir turime pasirinkimo laisvę, tačiau tęstinumo tarp terminalų nėra. Tad žaisti galime kaip panorėję. Kiekvienas terminalas yra padalintas į keletą lokacijų, o pats žaidimas žaidžiamas "medroidvania" stiliumi, tik čia mes neturėsime po ranka žemėlapio. Žaidžiant be žemėlapio "Power Blade" tikrai nėra problema, nes pasiklysti yra ganėtinai sunku. Sunkiausia naujiems žaidėjams bus, pirmiau surasti agentą nei duris. Nes kiekviename lygyje mes privalėsime surasti agentą, kuris mums palinkės sėkmės ir duos ID kortelę. Be jos, negalėsime atrakinti durų, kurios ves pas kompiuterio terminalo saugotoją t.y. bosą. Todėl jei pirmiausia suradai duris, o ne agentą, pasiruošk žingsniuoti atgal, nes kito kelio nėra apart "reset" mygtuko.
Nežinau ar čia senų žaidimų įprotis, bet ir šiame žaidime "eina" laikas. Kaip įprasta jo visada liks daugiau nei reikia, tad skubėti niekur nereikės. NOVOS valdymas yra puikus, "nesilaužo" ir klauso mūsų paspaudimų tiksliai ir laiku. Jo pagrindinis ginklas yra bumerangas (anksčiau labai populiarus ginklas filmuose). Juo mėtysime į kairę ir į dešinę, į viršų ir į apačią (iš viso 8 skirtingomis kryptimis). Iš nušautų priešų dažnai gausime bumerango patobulinimų, o kad būtų lengviau ir specialių vaistinėlių (atstato prarasta energija) ir bombų (sunaikina viską ką matote ekrane). Priešai dažniausiai bus robotai arba neaiškūs gyviai t.y. ateiviai. Kartais klaidžiojant po terminalą atrasime "Galios šarvus". Su jais tapsime nesustabdomi (t.y. beveik nesustabdomi), šaudysime per sienas, šoviniai darys daugiau žalos, tačiau viso labo turėsime tik trys kvadratėlius gyvybės. Nors žaidimas ir nėra sunkus, tačiau norintiems didesnio pasipriešinimo, bus galimybė pasirinkti "Expert" lygį ir įrodyti sau, kad ne iš kelmo esate spirtas.
Garso takelis skamba ir įsilieja į žaidimą puikiai. Jis nepabosta ir nėra toks monotoniškas kaip "Rockin' Cats" žaidime. Kiekvienas lygis turi savo midi garsų harmonija. Kai muzika susilieja su žaidimu, tai prie jos negali ir prikibti. Įsijautus ją pamiršti, sustojus ją prisimeni. Su grafikos varikliuku "Taito" padirbėjo šauniai, tiek lygių dizainas, tiek atskiri objektai atrodo labai gerai. Kiekvienas lygis skirsis ne tik skaičiuku, bet ir turi savo tematiką. Todėl įdomu yra tirinėti kiekvieną kompiuterio terminalą.
Tačiau kaip ir kiekvienas žaidimas, taip ir šis, turi savo klišių. Dažnai "metroidvania" stiliaus žaidimuose priešai atsiranda iš naujo, jei sugrįžti atgal į lokaciją, taip ir čia, priešai atsiranda vis iš naujo ir iš naujo. Kitas minusas, lipi kopėčiomis į viršų, pasikeičia lokacijos ir nukrenti nuo kopėčių - ne Tu nenukrenti, o miršti iš karto. Spygliai dar viena opi tema - vos juos palietus, Tu pradedi lygį iš naujo. Šie keli, maži nukrypimai nenustelbia "Power Blade" žaidimo, tad pliusių daugiau nei minusų.
"Power Blade" tikrai vertas dėmesio žaidimas, nors jis ir neišnaudoja viso savo potencialo, tapti geriausiu savo žanre. Bet laikas praleistas su šiuo žaidimu tikrai neprailgs ir jį įveiksite per vieną vakarą. Smagaus
BadBoyyy aka Sumanytojas - Gamelement.lt
- 3
2 komentarai
Rekomenduojami komentarai