Trofėjų šalutinis poveikis

tymbarkFM

1.973 peržiūros

blog-0299374001385140436.pngPrieš pradedant aprašinėti savo patirtį su trofėjais ir mintys apie juos, keli žodžiai demagogijos. Žodis "trofėjus" arba "achievement" yra žinomas kiekvienam šiuolaikiniam video žaidimų entuziastui. Renkame juos, kartais perkame žaidimus vien dėl jų, praleidžiam daug laiko tobulinant savo įgūdžius taikantis priešams į galvas, išnaršom kiekvieną kampelį beieškant paskutinio gūdriai užslėpto artefakto, o kartais net laužom pultelius dėl jų. Tačiau ką jie reiškia ir kokią įtaką jie turi žaidėjui dažnas iš mūsų net nesusimasto arba žiūri į tai gan paviršutiniškai.

Visų pirmą, kas tai yra? Trofėjus, kilęs iš lotiniško žodžio "trophaem", reiškia pergalės paminklą. Per karą nugalėtojui atitekę priešo vėliavos, ginklai, technikos priemonės. Senovėje trofėjus reikšdavo karo pergalės simbolį, paminklą, daiktinį ženklą. Šis žodis pagrinde reikšdavo karo nuopelnus, sportinius pasiekimus. Senovės Graikijoje, pavyzdžiui, Olimpynių žaidynių nugalėtojas buvo apdovanojamas Laurų vainiku. Šiais laikais tęsiama panaši tradicija, o apdovanojami yra praktiškai visi kažkuo nusipelnę, kiekvienoje mūsų gyvenimo srityje: sportininkai yra apdovanojami trofėjais už savo išskirtinius sportinius sugebėjimus, mokiniai, studentai baigę mokslus gauna lapelį, kuris irgi gali būti priskirtas prie tam tikros "trofėjų" kategorijos, medžiotojai mėgsta pasikabinti savo aukų galvas ant sienos kaip trofėjų, mažiau ekstremalaus laisvalaikio praleidimo megėjai pasidaro svarbių gyvenimo momentų nuotraukas ir t.t. Taigi, trofėjus - tai daiktinis pergalės, žygdarbio atminimas.

imageproxy2.png.c9ce0e429ce11b92fb54780730405edf.png

Dabartinė žaidimų karta sugalvojo ir žaidėjams leisti būti apdovanotiems. Trofėjų ir achievementų implementacija sukūrė tokius žaidėjų tipus kaip "trophy/achievement hunter". Dėka to, atsirado puslapiai, bendruomenės internete, kuriems didinti savo trophy level ar gamerscore tapo dar vienu konkurenciniu žaidimu, o kai kuriems net prioritetu. Aš asmeniškai prie šitos bendrijos prisijungiau nusipirkęs PlayStation 3 konsolę. Būtent tada pirmą kartą išgirdau ir susipažinau su trofėjų sistema. Dar dabar atsimenu, kokiu tikslu pirkau konsolę, tačiau su laiku mano požiūris į žaidimus kiek pasikeitė, pradėjau mažiau mėgautis istorija, o labiau koncentruotis į virtualius pasiekimus, kurie, kaip nebūtų gaila, įneša labai mažai pozytyvaus į patį žaidimą. Bet apie viską iš eilės.

Buvo gražus 2011-ųjų rugsėjo vakaras kai atsinešiau savo pirmą konsolę nuo t.v. "8bit" laikų - PS3. Iki tol, mano pagrindiniu žaidimo įrankiu buvo senas geras PC. Ant pirmo savo PC žaidžiau tokius nuostabius žaidimus kaip "Gothic", "Morrowind", "Carmageddon", buvau pamylęs point-and-click žanrą, labai gerai prisimenu pirmus įspūdžius iš "Half-Life", "Serious Sam". Žaidžiau viską, kas tik atrodė įdomu ir ką galėjau gauti, pagrinde ant diskų, nes interneto dar neturėjau. Žaidžiau ir niekada nesirūpinau ieškoti visų artefaktų Tomb Raider žaidime. Ką radau - smagu, ko neradau - galva neskaudėjo, o tiesiog pereidavau prie kito žaidimo. Dažnai grįždavau prie žaidimų, bet tik tam, kad vėl pasimėgauti istorija. Šie auksiniai mano, kaip žaidėjo, metai pasibaigė, kai neužteko kompiuterio galios naujiems žaidimams ir buvo nuspręsta, kad optimaliausiu variantu bus konsolės pirkimas. Prie to prisidėjo nesuvaldomas noras pažinti "Fahrenheito" įpedinį "Heavy Rain" ir Laros Croft protege - Naithaną Drake'ą. Tačiau tą rugsėjo vakarą pažinau trofėjų poveikį, kuris vis smarkiau pasiglemždavo mano laiką ir traukdavo Tamsiosios Pusės link...

8bkw5LC.jpg.5ac2a2b744abec5ff2be01183f2d486a.jpg

Pirmieji metai buvo labai smagūs. Trofėjų medžioklė suteikė labai daug džiaugsmo ir satisfakcijos. Teko patirti ir nusivylimo jausmą, kai Call of Juarez: The Cartel visiškai neturėjo žaidėjų co-op'ui, kuris buvo rekalingas trofėjams gauti. Taip pat išbandžiau savo kantrybę žaidžiant, o tiksliau grind'inant Red Dead Redemption multiplayerį siekiant aukščiausio lygio ir boost'inant kitus trofėjus. Užbaigtumo jausmas irgi nebuvo svetimas, kai pamačiau visas galimas "Heavy Rain" pabaigas. Bet karts nuo karto trofėjų medžioklė virsdavo kankyne. Atrodė, kad tai aš esu medžiojamas.

Nauja trofėjų rinkimo era prasidėjo prisijungus prie Playstation Plus. Pasiūlytas žaidimų katalogas padidino potencialių Platinų kiekį. Tačiau žvelgiant į praeitį, nedaug pasiūlytų žaidimų pabaigiau iki galo, t.y. iki Platinum lygio. Kai kuriuos žaidimus žaidžiau tik tam, kad gauti kuo daugiau trofėjų. Niekada nebūčiau perėjęs "Mushroom Wars" jei ne trofėjai. Priverčiau save jį pereit, kaip ir "Hamster Ball". Kvailas žaidimas, nepasiūlęs nieko įdomaus, būtų buvęs ištrintas ir pamirštas jau po pirmo lygio, jei ne kerintis trofėjų blizgesys ir priklausomybė nuo garsinio trofėjų atrakinimo signalo. Blogiausia tai, kad žiūrint į pereitų žaidimų sąrašą, nei vieno žaidimo neatradau ir nepamilau vien dėl trofėjų, kurie dažnai priverčia išbandyti žaidimą. Ir taip su laiku mano obsesija trofėjams mažėjo, palaipsniu virsdavo į irzlumą, nuovargį. Prie to prisidėjo faktas, kad dažnai toks požiūris sugadindavo žaidimo patyrimą. Pavyzdžiu gali būti tas pats "Heavy Rain". Tokio tipo žaidimas, kuriame pagrindinė varomoji jėga yra istorija, negali buti taip eksploatojamas. Visas pabaigas pamatyti per 1-2 dienas nėra optimaliausias pasimėgavimas. Toks pat incidentas atsitiko žaidžiant "The Last of Us". Žaidžiant trečią kartą iš eilės mėgstamiausia dalis, cutscenes, buvo tiesiog ignoruojama, nes norėjosi kuo greičiau pereiti. Tai ko gero ir buvo pabaigos pradžia.

Kai kuriais trofėjų medžioklės aspektais visiškai nesididžiuoju ir kvailai jaučiuosi tai daręs. Pavyzdžiui, nusipirkau Terraria, nors žinojau apie valdymo sunkumą. Sumokėjau beveik 50Lt už jau pereitą žaidimą, tiksliau 200h žaistą ant PC, kur buvo nupirktas už 20Lt. Pirkau jau pereitą ant PC Walking Dead tik tam, kad gauti lengvą platiną. Jokia čia tragedija aišku, dar kartą pasimėgavau puikiais žaidimais, bet faktas, kad pirkimo priežastis buvo neteisinga. Daug brangaus žaidimų laiko buvo iššvaistyta bereikšmiems pasiekimams, jokio malonumo neteikiančio multiplayer match'ams, ilgų gidų studijavimui, užslėptų collectibles video žiūrėjimui ir to paties veiksmo žaidime pakartojimui.

Daugelis iš jūsų pasakys, kad per daug dramatizuoju. Galbūt. Bandau žvelgti į trofėjus kitu, man nauju kampu. Didelio neperžaistų žaidimų katalogas priverčia konservuoti laiką, atsisakyti kvailų žaidimų ir kvailų, bereikšmių apdovanojimų už tam tikrus pasiekimus tame kvailame žaidime. Jokių būdu neagituoju mesti trofėjų medžiojimo. Visi mes darom tai, kas geriausia mums. O su šiuo blogo įrašu oficialiai pareiškiu apie savo trofėjaus medžiotojo karjeros pabaigą ir aprašau savo patirtį keliant savo PSN lygį. Tam tikslui konsolėje jau buvo išjungtos perspėjimų apie gautą trofėjų žinutės. Norisi vėl grįžti į tuos laikus, kai svarbiausiu aspektu, dėl kurio žaidžiu yra nepakartojama istorija ir patirta kelionė. Taip pat visiems tiems, kurie jaučia tokį pat šalutinį trofėjų ar achievementų poveikį, patariu apgalvoti savo veiksmus ir tinkamai išdelioti prioritetus. Visiems kitiems linkiu geros medžioklės, o žaidėjams aplamai - gerų žaidimų!

 

Kalbant ne į temą, reikia gaivinti Playmanijos blogą, nes jis paskendo Let's Play filmukų, self-promotion lavinoje :npoker:

  • Patinka 12
  • Ačiū 1


12 komentarų


Rekomenduojami komentarai

Įdomios mintys, bei kažkas naujo BLOG'ų skiltyje. Dėl Playmanijos BLOG'o gaivinimo pritariu :)

 

Kalbant apie temą, galiu pasakyt tik tiek, kad nepaisant trofėjų sistemos tik TU pats ir nusprendi, ar juos rinkti ar ne, o ne Sony ar žaidimų kūrėjai. Mano manymu geriausia yra turėti mėgstamų žaidimų sąrašą ir ant jų bandyti gauti platinas, bet ir tai per daug nepersistengiant. Esminis dalykas, kurį turi teikti geiminimas - malonumas, džiaugsmas. Lygiai taip pat, kaip važiavimas su mašina ar dviračiu, pabėgiojimas parke ar boulingo partija su draugais. Jeigu to potyrio nebėra - matyt per daug laiko tam skiri, dėl ko keičiasi ir tavo požiūris į žaidimus. Padėk kompą į šoną keliom savaitėm, po to įsijunk ir prieš įsijungdamas pagalvok: "Įsijungsiu Red Dead Redemption ŠIAIP online pažaist". ŠIAIP, o ne dėl trofėjų. Tegul trofėjai ateina savaime. Juk atvažiavus į mišką medžioti, nesinori iššaudyt visos gyvasties :)

Dalintis šiuo komentaru


Nuoroda į pranešimą

Geras blogas.Aš vakar kaip tik peržiūrinėjau savo achievmentus ir pažiūrėjau kiek esu jų padaręs.Ir tiesiog ėjau pro juos ir žiūrėjau.O, čia padariau gal 25 iš 50,čia vat 4 iš 50 ir man buvo vienodai :D .Nesistengiau niekada aš jų visų surinkt.Na nebent Mafia 2.Tame žaidime norėjau surinkt visus kiek tik įmanoma, nes žaidimas man labai patiko ir šiaip nesuprantu tokių, kurie perka žaidimus dėl trofėjų ar achievmentu,man tai atrodo nelogiška...

Dalintis šiuo komentaru


Nuoroda į pranešimą

Gerai ir graziai cia viska aprasei :thumbsup4: suprantu viska ka tu cia pasakojei nors dar tu visu potyriu nespejau patirti iki galo,konkreciai tu platinu medziojimo poreikio...buvau uzsikabines per MK,U:GA zaidimus ant to dalyko,bet kazkaip pagalvojau,jog man svarbiausia istorija ir zaidimo perejimas ir dabar stengiuosi tiesiog normaliai pereiti zaidima,be to as paprasciausiai vos randu laiko kada ne kada prisest pazaisti,tai dar papildomai skirt laiko trofejams,tiesiog negaliu...

Geriau nesirgt sia liga :)

Dalintis šiuo komentaru


Nuoroda į pranešimą

Suprantu šį jausmą, kai užsinori vis daugiau pasiekimų. Aš manau, kad spėjau susigaudyti ir nerenku trofėjų tuose žaidimuose, kurie man neteikia malonumo. Nepatinkančius tiesiog metu šalin ir mėgaujuosi kitu, kuris vertas mano laiko.

 

Nereikia sureikšminti tų dalykų per daug, nes dings malonumas, reikia atsipalaiduoti ir tiesiog pažaisti. :)

Dalintis šiuo komentaru


Nuoroda į pranešimą

Puikus blogo irasas. Kai isigijau Xbox 360, terupejo puikus zaidimai, kuriu negalejau isbandyti senukais PC ir PS2. Gavus achievementa, per daug nekreipdavau demesio, tik pagalvodavau.. nu, gerai, vis nauda, nors tai nieko ir nereiskia. O viskas prasidejo nuo Mafia II, kai perejes zaidima ne karta, norejau megautis juo dar ir dar. Kagi, pasiziurejes achievementus, lengvesnius padariau, o kitu susiradau gidus. Kai nebeliko ka nuveikti, sedau prie kitu pereitu zaidimu ir vykdziau achievementus. Siandienai, pereinu zaidima malonumui ir visada po to siekiu achievementu, jauciu, tai jau priklausomybe prie ju..

Dalintis šiuo komentaru


Nuoroda į pranešimą

Va, reikia pirma zaidimo perejima varyt net nepaziurejus i achievementus, o tik antra karta losiant jau bandyt juos surinkt.

Dalintis šiuo komentaru


Nuoroda į pranešimą

Nezinau to jausmo, dabar jau 5sav ps3 nejungtas (ne namie) ir nematau bedu. Buna ir ilgiau kartais, kazko tokio, kad "reikia pazaisti" dar nebuvau pajutes, nei darbam, nei kazkam kitam taip pat nera kliude :rolleyes:

 

Jau uz pusantros savaites (Rugpjucio 4 - oficiali data) busiu grizes, tai ikelsiu pats koki bloga kaip Japonija ir kaimyne Latvija praejo, kad self-promoting ne tiek i virsu bloguose kiltu :D

 

O del blogo - grazus pasiskaitymas, ne wall of text :)

Dalintis šiuo komentaru


Nuoroda į pranešimą

Įdomus įrašas, aprašyta liga tikrai gerai pažįstama. Puikiai tave suprantu. Su laiku praeis, pakeisi požiūį ir preoritetus. chem232 gerą pastebėjimą išdėstė: "Jeigu to potyrio nebėra - matyt per daug laiko tam skiri".

 

Kas dėl blogų, tai fuck it. Playmanijoj blogų skiltis senai pavirto į self-promotion'ų jovalo virtinę. Pabezdėjo kažkas ir bėga skelbtis, kaip skaniai kvepia jo š****.

Dalintis šiuo komentaru


Nuoroda į pranešimą

Niekada nežiūriu į trofėjų sąraša nepereidamas sp rėžimo. Pabaiges nusprendžiu antra karta žaisti dėl trofėjų, o tada padarau baisia klaida, rimtai susergu, žaidimas tampa nebemalonumu o darbu.

 

Ant PS Vita (Lumines: Electronic Symphony) trūksta vieno trofėjo, bet jis glitch'intas, senai būčiau numetes žaidima, bandes kitus žaidimus bet dėl vieno glichinto vargstu, vargstu... ir vargsiu... kol neišgysiu.

Dalintis šiuo komentaru


Nuoroda į pranešimą
Svečias
Parašykite komentarą...

×   Įdėta kaip raiškusis tekstas.   Įdėti kaip grynąjį tekstą

  Only 75 emoji are allowed.

×   Nuorodos turinys įdėtas automatiškai.   Rodyti kaip įprastą nuorodą

×   Jūsų anksčiau įrašytas turinys buvo atkurtas.   Išvalyti redaktorių

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.