"Kerštas už tėvą" arba "Kaip išgelbėti pasaulį užsiimant niekais" - Shenmue
Kūrėjas: Sega AM2
Leidėjas: Sega
Platforma: Dreamcast
Žanras: Atvyrojo pasaulio, vaidmenų, nuotykių žaidimas
Išleidimo data: Japonija - Gruodžio 29, 1999 Šiaurės Amerika - Lapkričio 6, 2000 Europa - Lapkričio 24, 2000
Pradžia:
Žaidimo istorija prasideda pagrindiniam veikėjui Ryo Hazuki, grįžtant namo ir matant kaip jo šeimos Dojo salėje (salė kur būdavo praktikuojami kovos menai) jo tėvas kaunasi su nepažystamu vyru ir Ryo akyse jo tėvas nužudomas (nužudė kažkokiu super duper veiksmu trumpai tariant FATALITY). Žinoma Ryo puola žudika ir pats gauna į kaulus. Po kelių dienų Ryo atskelia savo lovoje ir taip prasideda mūsų vaidmuo žaidime.
Žaidimo kūryba ir detalės:
Viso žaidimo aš čia nepasakosiu, nes jis yra super ilgas., už tai pakalbėsiu apie mechaniką ir kitus panašius dalykus.
Žaidimas buvo pradėtas kurti dar Sega Saturn sistemai, kuris atrodė tikrai stulbinančiai:
http://www.youtube.com/watch?v=9FMAptkNVFg
Žaidimas dar gerai žinomas dėl QTE (quick time events), momentai kai vyksta video intarpas ir reikia suspaudyti atitinkamus mygtukus ant valdymo pulto kurie rodomi ekrane. Shenmue vadinamas šios technikos pirmtaku.
Pats žaidimas susideda iš trijų diskų: Shenmue game cd: 1,2,3 ir Shenmue Passport, kuris atrakina online galimybes ir papildomą medžiagą, jo aš žinoma nenaudojau.
"Shenmue" buvo vienas iš pirmųjų žaidimų kuris naudojo kūrimo technikas prieš tai naudotas film kūrime. Įgarsinimas žaidime buvo vienas didžiausių dalykų, pirmą kartą įgarsinimas buvo tokio didelio masto naudojant tikrus balsus pavieniams veikėjams su kuriais nebuvo įmanoma žaisti.
Shenmue yra vienas brangiausi visų laikų žaidimu, net ir dabar jis išlieka trečioje dešimtuko vietoje pagal kaštus (pirmoje yra GTA IV - jam išleista 100 milijonų JAV dolerių) - 47 milijonai JAV dolerių.
Taigi tiek apie pačio žaidimo kūryba. Dabar pašnekėkime apie prezentacijas.
Prezentacija:
Shenmue turėjo kodinį pavadinimą: "Project Berkeley" - kurio užuominas galime pamatyti pačiame žaidime, vienas iš jų yra grafitį užrašas žaidime.
"Project Berkeley" ištraukos 1998 metais buvo naudojamos kaip Dreamcast'o "tech demo" - parodyti sistemos galimybes. Daug tų ištraukų arba scenu atsidūrė baigtame "Shenmue" variante.
"What's Shenmue?" - diskas buvo speciali žaidimo premiera tiems kurie iš anksto užsisakinėjo žaidimą ir tiem kas pirko "Famitsu" (japoniškas žaidimų žurnalas, dar ir iki dabar leidžiamas). Vienintelis skirtumas "Famitsu" versija turėjo orandžinį viršelį vietoj mėlyno iš ankstinio užsisakymo viršelio. Visa tai buvo daroma dėl uždelsto žaidimo išleidimo. Pats diskas veikė kaip žaidimo demo versija. Veiksmas vyko Dobuita, Yokosuka miesto rajone (vienas tokių rajonų kur daugiausia laiko teks praleisti, pilnas parduotuvių ir kitų pastatų, kažkas panašaus kaip New Yorke koks kinų kvartalas.) žinoma ne visas rajonas buvo prieinamas. Diske teko žaisti už pagrindinį veikėja Ryo kaip ir pilnoje žaidimo versijoje, tik tiek, kad šioje versijoje reikėjo sekti žaidimo kūrėją ir išsiaiškinti kur jis yra. Diske taip pat buvo 4 video kurie vėliau buvo patalpinti į "Passport" diską kurie aiškino žaidimo aspektus.
Žaidimo mechanika:
Žaidimas paremtas pagrinde kalendoriniu laiku. Visą žaidimo laiką tave persekioja, (hmm pasikartosiu, labai negražus sakinys gaunas, bet tenka) laikas, t.y. žaidime negalime atlikti tam tikrų veiksmų kol pavyzdžiui neatėjo 7 valanda vakaro, tuomet viskas sutemsta. arba iki pusės devyniu negalima eiti miegot ir atsibusti kita ryta. Laikas turėjo vieną didžiulį aspektą. Pagrinde žaidimą galima pabaigti per visą gruodžio mėnesį, bet sulaukus (naudojant flashback, viena iš tokių vietų žaidime kai susikirtus misijoje tu iškart nusiunčiamas į kitą dieną pakartoti tos pačios misijos) balandžio 15 dienos Ryo atsikelia savo lovoje, nueina į Dojo ir ten yra užmušamas to pačio vyro kuris nužudė jo tėva kitaip tariant pavėlavai išgelbėti pasauli ir dabar "GAME OVER". Taigi apie ką aš čia šnekėjau - laikas jo neįimanoma prasukti ir kartais atsiranda daug laisvo, taigi tenka užsieminėti tokiais dalykais kuriuos nupasakos šis paveikslėlis:
Tai maždaug viskas ką gali veikti arba eiti po vietoves ir atidarinėti stalčius ieškoti kasečių ar kitų daigtų ir stovėti kampe kol ateis vakaras pasileidus garso kasete ir klausyti muzikos. Taip minėdamas atidarinėtis stalčius tai įmanoma: Ryo namuose staliuke po televizorium atidarius yra SEGA saturn konsolė, jai galima gauti 2 kompaktinius diskus su žaidimais. Žaidime galima nuiminėti daigtus nuo sienu, atidarinėti spintas, stalčius, dėžes, vartyti daiktus ieškant įvairių kolekcinių daigtų.
Daugiau apie žaidimo pasaulį kaip ir minėjau žaidimas vyksta Japonijoje, Yokosuka mieste ir jo rajonuose. Dobuita kvartale yra GAME FOR YOU arkada, ten galima pažaisti įvairiu SEGA konsolių žaidimų ar šiaip pasitreniruoti QTE.
Pati žaidimo mechanika gana keista, kai pirmą kartą žaidžiau su emuliatorium, teko numesti žaidimą į šali, nes valdymas buvo apgailėtinas, maždaug kas yra žaidę heavy rain žinos. Vaikščioti galima su rodykle, bėgti naudojant viršutinį kairį mygtuką (tą vadinama shoulder'į arba LEFT TRIGER (xbox), arba L2 (playstation)), valdymas gana tankiškas, bet vėliau tampa gan paprastas. Žaidime daugybė įspūdingų kovų scenų ir pirmą kartą gyvenime mačiau taip gražiai atkurtas kovas, bet labai nebesiplėtosiu nes nenoriu jūsų apkrauti skaitant viską.
Tai kas liko:
Žaidimas yra nuostabus: vyrauja paros laiko ciklai, oro pakitimai - lietus, sniegas. Norint viską papasakoti reikėtų turbūt parašyti kokių 50 puslapių blogą, taigi trumpai viską perbėgsiu.
Žaidime tenka, padėti kitiems, ieškoti įvairių užuominų sprendžiant mysles. Žaidimo pradžioje naudojamas sakinys "diena kai sniegas virto lietumi" - tai diena kai Ryo tėvas buvo nužudytas ir ją gan dažnai tenka panaudoti. Nesiruošiu Spoilint žaidimo taigi dar truputį smulkių detalių. Tenka dirbti uoste ir vežioti dėžes, kas ryta pradedant apšilimo lenktynėmis su savo bendradarbiais. Žaidimo istorija labai permaininga, sutinkama daug veikėjų, visi jie yra reikšmingi ir individualūs, vieni išmoko naujų kovos judesių kiti tiesiog padeda aiškintis nusikaltimą.
Paskutinis žodis:
Shenmue yra savotiška laiko mašina, perteikianti to meto Japoniją, ir įkūnijanti dabar žaidžiantį žaidėją, grįžti į 21 amžiaus pradžia pamirštant šiuolaikinias technologijas ir mėgaujantis menišku kūriniu, nekreipiant į dėmesio į grafiką ar įgarsinimą, nes žaidimas yra nuostabus.
BONUS:
Ryo su savo "forklift'u"
Aš costplay'inu
- 6
4 komentarai
Rekomenduojami komentarai