PS Vita FIFA Football apžvalga
Kai buvo paskelbti naujosios nešiojamos konsolės PS Vita techniniai duomenys, daugeliui pasidarė smalsu, kaip šioje konsolėje atrodys populiarių žaidimų serijų žaidimai, tokių kaip GTA, Gran Turismo, Call of Duty, Uncharted ar kasmet papildoma FIFA, PES, NBA ir WWE serija. Be abejo, minėtų žaidimų kūrėjų komandos jau atlieka arba planuoja ateityje atlikti šiai konsolei skirtų žaidimų kūrimą ir testavimą, o kol kas siūlau paskaityti apie FIFA Football (aka FIFA Soccer Šiaurės Amerikoje) futbolo simuliatorių, prekyboje pasirodžiusį konsolės pasirodymo dieną. Apžvalgą pateiksiu interviu pavidalu.
Kūrėjas: EA Sports
Leidėjas: Electronic Arts
Platformos: PS Vita
Žanras: Sporto simuliatorius
Išleidimo data: 2012 02 15 (Šiaurės Amerikoje), 2012 02 22 (Europoje), 2012 03 15 (Japonijoje)
Pilnos versijos dydis: 2,8 GB
Kodėl pasirinkai būtent FIFA Football, o ne kokį nors kitą PS Vita žaidimą?
- Kadangi jau turėjau Uncharted: Golden Abyss žaidimą, turintį šaudyklės elementų, norėjosi pabandyti kokį sporto/lenktynių simuliatorių, kuris taip pat išnaudotų šios konsolės galimybes. Sprendimas nebuvo lengvas, nes dvejojau tarp ModNation Racers, Ridge Racer, F1 2011 ir FIFA Football. Pasirinkau pastarąjį dėl to, nes žinojau, jog jį labiausiai "išnarstysiu", prie jo praleisdamas daugiausia laiko. Be to, labai patiko žaidimo demonstracinė versija.
Kuo žaidimas ypatingas lyginant su kitais nešiojamoms konsolėms sukurtais futbolo simuliatoriais?
- Visų pirma reikia paminėti nešiojamoms konsolėms santykinai aukštą raišką (qHD, 960x540). Taip pat žaidime yra arena (treniruočių aikštė), įsijungianti vos užsikrovus žaidimui, ko iki šiol nešiojamose konsolėse nebuvo (nesu tikras dėl FIFA 12 3DS). Karjeros rėžimas niekuo nenusileidžia namų konsolių versijoms (XBOX360 / PS3). Būtinai reikia paminėti ir unikalų valdymą.
Kas ten per unikalus valdymas? Nejaugi namų konsolėms skirtų futbolo simuliatorių valdymas nėra pats kokybiškiausias?
- Dėl kokybės nesiginčysiu, nes sutinku, kad namų konsolėse valdymas yra preciziškesnis ir sudėtingesnis, tačiau PS Vita FIFA Football pasižymi unikaliomis valdymo savybėmis, kurio namų konsolės išvis neturi. Visų pirma galiu paminėti galimybę atiduoti kamuolį tam žaidėjui, ant kurio paspaudžiu lietimui jautriame ekrane. Taip pat piršto paspaudimu ant vartų galiu parinkti tą vartų vietą, į kurią noriu smūgiuoti. Labai svarbu paminėti ir lietimui jautrios konsolės nugarėlės funkciją, kuri man bene labiausiai ir patiko. Konsolės nugarėlės matrica yra tartum futbolo vartai - kurią nugarėlės vietą paliečiu, ten mano valdomas žaidėjas ir taiko smūgiuoti. Visais atvejais lietimo/spaudimo trukmė apsprendžia smūgio stiprumą. Ekrano apačioje parodoma, į kurią vartų vietą nusitaikėme smūgiuoti ir ar smūgis nebuvo per stiprus (žalia arba raudona spalva). Beje, žaidime yra išlikęs ir klasikinis valdymas.
Liečiama nugarėlė žaidimui tikrai yra reikalinga. Bet jei žaidi svarbias rungtynes, nejaugi dar randi laisvą sekundę atitraukt dešinę ranką, kad liečiamu ekranu atliktum perdavimą norimam žaidėjui?
- Esant greitam žaidimo tempui šiam pastebėjimui pritarčiau, bet manau, jog liečiamo ekrano funkcija nepamainoma baudos smūgiuose, 11 metrų baudiniuose ar keliant kampinį. Be abejo, pirmųjų dviejų aplinkybių atveju galima pasinaudoti ir liečiama nugarėle.
Vis tik neįtikėtina, kad žaidimas būtų visiškai toks pats kaip namų konsolių, nekreipiant dėmesio į raiškos skirtumus. Ko šiam žaidimui trūksta?
- Aš ir nesakiau, kad žaidimas idealus. Didžiausi trūkumai, kuriuos pastebėjau, yra susiję su tam tikrų žaidimo funkcijų/komponentų nebuvimu, kurių trūkumą galima paaiškint matyt tik laiko stoka. Šiame žaidime negalime susikurti savo komandos bei nufotografuoti ir iš nuotraukos pritaikyti veido tekstūrą savo kuriamam žaidėjui, nors konsolė kamerą turi. Nėra ir Live Season funkcijos. Taip pat man užkliuvo tai, kad EA SPORTS TRAX'e yra tik 8 dainos (sąrašas pateiktas paskutiniajame screenshot'e), tuo tarpu kai FIFA 12 žaidime jų yra 39. Nors žaidimas užima 2,8 GB, papildomos dainos būtų pridėjusios ~200 MB prie bendros apimties, bet net ir tokiu atveju žaidimo apimtis nusileistų Uncharted: Golden Abyss (3,2 GB), tad nematau logikos tokiame EA sprendime. Tiesa, žaidime paliktos tikrai "vežančios" dainos. Dar man užkliuvo tas dalykas, kad liečiamas ekranas nėra visai panaudotas žaidimo meniu valdymui. Kiekvienai parinkčiai gal toks valdymas ir nėra reikalingas, bet tikrai galėtų veikti, pavyzdžiui, komandų pasirinkimo lange. Taip pat nenustebkite, kad kai kuriuose meniu punktuose (pvz. Team Management) mygtukai :cenzura: neveiks, o veiks tik kairysis analogas. Maža smulkmenėlė, bet jei esi įsijautęs į žaidimą ir nori greitai atlikti keitimą, gali pagalvot, kad Vita pastrigo
Kokia tavo nuomonė apie žaidimo Online rėžimą?
- Savo nuomonę apie Online pateiksiu vėliau, o kol kas siūlau pasižiūrėti nuotraukas iš mano sužaistų varžybų. Su Arsenal komanda bandysiu įveikti Manchester City (World Class lygis).
Komandų pristatymas prieš varžybas. Tiesa, kai rodomi į aikštę įeinantys žaidėjai ir yra sustoję į vieną eilę, yra šioks toks kadrų per sekundę (FPS) sumažėjimas. Šią tendenciją galima pastebėti ir žaidimo demonstracinėje versijoje.
Ankstyva Arsenal gynėjų klaida.
Keitimas varžovų komandoje.
Psichologiškai palaužta namų komanda laukia mačo pabaigos.
Žaidėjai iš arti.
Reitingai kalba patys už save, gal kitą kartą pasiseks geriau..
Nepaisant sutriuškinimo gan padori pozicija ir galimybė pakovot dėl TOP 4 ateityje.
Jau minėtas EA Sports TRAX.
Prieš papasakodamas apie Online rėžimą dar galiu paminėti, kad mano subjektyviu vertinimu žaidimo AI yra šiek tiek lengviau palaužiamas nei FIFA 12, kurio XBOX 360 versijoje aš žaidžiu Professional lygiu ir retai mušu daugiau nei 2 įvarčius. Tuo tarpu ant PSV FIFA Football pasirinkęs Professional lygį varžovams visada mušu po 3-4 įvarčius. Bet čia menka bėda, nes vis tiek galima susirast sau tinkantį lygį.
FIFA Soccer Online rėžime galima dalyvauti turnyruose, kur konkretaus varžybų tvarkaraščio nėra, o turnyro dalyviai tiesiog vienas kitą kviečia sužaisti rungtynes. Taip pat yra ir Head to Head parinktis, kuri leidžia pasikviesti sužaisti draugiškas varžybas konkretų PSN narį arba burtų keliu parenka panašaus pajėgumo PSN vartotoją, kuris yra panašaus pajėgumo. Konkretaus vartotojo pajėgumą apsprendžia EA, analizuodama žaidėjo rezultatus Online. Iki šiol nesu bandęs FIFA žaisti internete, tai nevertinu Online rėžimo pagal tai, ko jame trūksta, o tiesiog džiaugiuosi, kad nešiojama konsolė man leidžia sužaisti draugiškas varžybas su ispanu ar prancūzu.
Tavo galutinis verdiktas šiam žaidimui.
- Galiu drąsiai teigti, kad šis žaidimas, nors ir neturi visų funkcijų, kaip namų konsolių FIFA versijos, bet kol kas yra vienareikšmiškai geriausias futbolo simuliatorius nešiojamoms konsolėms. FIFA Football jau yra panašesnis į stacionarių konsolių FIFA versijas, o ne į kitų nešiojamų konsolių versijas, manau tai didelis pliusas. EA futbolo koncepciją PSV konsolėje mes jau žinome, dabar įdomu, kaip ant PSV atrodys Pro Evolution Soccer 2013. Mano patarimas būtų toks: jeigu turite PSV ir norite šio žaidimo, tikrai rekomenduoju įsigyti, tuo tarpu tiems gamer'iams, kurie dar neturi PSV, bet rimtai svarsto apie konsolės ir FIFA Football pirkimą, siūlau palaukti iki rudens, kai šiek tiek bus atpigusi konsolė, ir, išbandžius FIFA 13 ir PES 2013 demonstracines versijas, apsispręsti. Mano balai būtų tokie:
Raiška: 9
Gameplay: 9
Funkcijos/meniu: 9
PS Vita realizavimas: 10
Garsas: 9
Online: 10
Bendras įvertinimas: 9. Tikrai labai geras žaidimas, turintis rasti vietą kiekvieno futbolui neabejingo PS Vita turėtojo žaidimų kolekcijoje.
Ačiū už pokalbį.
- 9
8 komentarai
Rekomenduojami komentarai