Uncharted: Golden Abyss apžvalga
Platfroma: PS Vita
Žanras: Veiksmo/nuotykių
Kūrėjas: Sony Bend Studio
Leidėjas: Sony Computer Entertainment
Išeleidimo data: 2012 Vasario 22 (EU)
Rinkdamasis savo pirmąjį žadimą PS Vita konsolei ilgai dvejojau. Niekaip negalėjau apsispręsti ar pirkti WipEout 2048 ar Uncharted: Golden Abyss. Veiksmo/nuotykių žaidimų žanras man niekad pernelyg neimponavo, todėl maniau, kad garsusis ir populiarusis Uncharted manęs nesužavės tiek, kad tapčiau jo gerbėju. Tuo tarpu nuo mažens mėgstu lenktynių žaidimus, todėl WipEout mane traukė labiau. Taip pat, kaip didelį pliusą laikiau tai, kad WipEout turi online multiplayer režimą.
Galutinį sprendimą padariau jau būdamas parduotuvėje. Asistentė man pasiūlė išbandyt Golden Abyss. Nors jau buvau bandęs demo versiją, neatsisakiau porą minučių pažaisti pilną žaidimą. Keista, tačiau tos kelios minutės geimplėjaus man paliko geresnį įspūdį nei demo, o ir asistentė negailėjo gero žodžio šiam žaidimui. Pamaniau, kad jei jau nusipirkau PS Vita konsolę, būtinai turiu išbandyti ir vienos iš šiuo metu mėgiamiausios ir perkamiausios serijos pasaulyje dalį.
Pirmas įspūdis
Vau. Gražu. Labai Gražu. Ir įdomu. Išties pirmi įspūdžiai buvo labai geri, tiesiog pradėjai žaist ir nebesinori sustoti. Iš pradžių kiek keistai ir nereikalingai atrodo tas visas touch valdymas, bet apie tai plačiau parašysiu vėliau.
Istorija
Šiame žaidime istorijai skirta tikrai daug dėmesio. Tačiau aš nesu iš tų žmonių, kurie žaidimuose labai įsijaučia į istoriją, juolab kad žaisdamas mokyklos triukšme (ir dažnai be ausinių) daug ko nenugirsdavau. Žinoma, supratau daugmaž viską ir, kadangi pereisiu šį žaidimą dar ne kartą, tai į istoriją įsigilinsiu šiek tiek daugiau. Ką dabar galiu pasakyti, kad istorija yra įdomi, su daug įvairių vingių - tai gerietis pasidaro blogiečiu, tai atvirkščiai. Žingsnis po žingsnio aiškiniesi paslaptis, kol galiausiai randi Auksinę Bedugnę (Golden Abyss). Tačiau istorija man pasirodė gan šabloniška, kažkas panašaus jau matyta filmuose, tokiuose kaip Indiana Jones ar The Mummy.
Geimplėjus
Šiuo metu einu žaidimą jau antrą kartą ir visdar įdomu. Labai gerai, kad pats geimplėjus nėra monotoniškas - šiek tiek šaudymo, šiek tiek laipiojimo, šiek tiek muštynių. Žaidimą taip pat pagyvina ir įvairios dėlionės bei galvosūkiai. Manau daugeliui patiks ir tai, kad Uncharted: Golden Abyss nėra iš tų žaidimų, kuriuos galima pereiti per kelias valandas. Žinoma, jei žaisite Easy režimu ir nebandysite surinkti ir išsiaiškinti visų Paslapčių (Mysteries), ilgai neužtruksite. Tačiau jei norėsite iš žaidimo išspausti viską, pažadu - tikrai bus ką veikti.
Grafika
Šiuo atžvilgiu žaidimas mane išties sužavėjo. Nors ir tamsiose aplinkose gražu, tačiau Uncharted grafika sužiba saulės apšviestose džiunglėse. Tiesiog žaidi ir grožiesi tais ryškiai žaliais žalumynais. Išties nuostabus jausmas kai einant tamkumyno šešėliuose staiga išlendi į saulės nutviekstą plotelį ir puikiai sukurtas apšvietimas nušviečia Drake'ą. Ką jau kalbėti kai kopiant uolomis nežmoniškame aukštyje staiga iš už uolos krašto išlenda besisleidžianti saulė, o apačioje atsiveria neaprėpiamų džiunglių platybių vaizdai.
Garsas
Su žaidimo garsais kūrėjai išties gerai padirbėjo. Labai patiko puikus veikėjų įgarsinimas. Neliko pamiršti ir retkarčiais nuskambantys juokeliai, kai kuriose žaidimo vietose skamba graži dramatiška muzika. Trumpai tariant, jokių priekaištų neturiu.
Valdymas
Apie valdymą galima šnekėti labai daug. Iš pradžių tie visi "pribambasiniai" valdymai atrodo reikalingi tiek, kiek šuniui penkta koja. Džiaugiausi pagaliau žaisdamas žaidimą ant Vitos su mygtukais. Tačiau apsipratus savo nuomonę šiek tiek pakeičiau.
Na, pirmiausia įdomiai padaryta tai, kad laipioti uolomis ir kitais atsikišusiais dalykais galima ne tik su mygtukais, bet ir nurodant lipimo kelią savo pirštu liečimajame ekrane. Aš asmeniškai beveik visada naudojau mygtukus laipjiojimui, tačiau kartais ši funkcija labai praverčia. Tarkim jei nesi tikras ar gali ant tam tikros vietos nušokti ar užlipti, tiesiog palieti ekraną ant tos vietos ir pažiūri ar tas veiksmas yra įmanomas.
Taip pat liečiamas ekranas naudojamas įvairiems mini žaidimams žaisti. Man labiausiai patiko sudėti paveikslėlius iš rastų skiaučių (dėlioti dėliones) bei nuvalyti nešvarius 3D daiktus (taip pat naudojant ir liečiamą galinę dalį). Kas nelabai nepatiko, tai įvairūs veiksmai (bambukų iškirtimas, medžiagos supjaustymas, padėjimas partneriui kurnors užlipti) kai pagal tau parodytą pavyzdinę rodyklę tu turi atkartotį ją ekrane. Gal tiesiog būtų užtekę paspausti mečetės ar užlipimo ikonėlę. Kiek geriau tas rodyklių atkartojimas atrodo kovose. Tikrai ne ką blogiau, nei mums įprastas mygtukų spaudinėjimas. Dar geriau tokia schema pasirodė kovose su bosais - visų pirmą patiko sulėtinimai kol tas strėlytes braižai. Primena veiksmo filmų sulėtinimus ir šiek tiek užveda. Ir tikrai nėra taip lengva, netgi susikaupus nepavyks taip greitai nugalėti boso ir kartosite ne vieną kartą (bent jau ant Hard ir Crushing režimo).
Kas mano nuomone ypatingai gera išnaudota, tai giroskopas. Pirmiausia tai jis naudojamas imituojant fotografavimą, kai reikia "nupyškinti" įvairias vietas. Tačiau dar labiau patiko taikymasis. Niekad nebūčiau pamanęs, kad taikytis su giroskopu yra išties patogu. Ir ne tik su snaiperiu, bet ir su visais kitais ginklais. Na, gal nelabai tiksliai išsireiškiau. Vien su giroskopu taikytis būtų labai nepatogu, bet kai jį sukombinuoji su analogu - tiesiog pasaka. Analogas yra šiek tiek per jautrus kai reikia vos vos pakreipti taikiklį, kai tuo tarpu giroskopinis taikymasis yra pernelyg nejautrus, kad galėtum plačiai valdyti taikiklį. Todėl nuoširdžiai rekomenduoju pabandyti juos abu. Beje, net jei ir nenaudoji giroskopo nusitaikymui, jis puikiai imituoja rankos judėjimą laikant ginklą ir nors taikymosi tai pernelyg neapsunkina, tačiau suteikia tikroviškumo.
Ir galiausiai - lietimui jautri galinė nugarėlė. Ko gero geriausiai ji panaudojama valdant artinimą/tolinimą ant fotoaparato ir snaiperio. Taip pat visai neblogai 3D daiktų sukiojimui kai reikia juos iš visų pusių nuvalyti. Dar gali jį nauodoti laipioti virvėms. Šiam "darbui" visgi dažniausiai rinkdavausi tradicinius valdiklius, tačiau perėjus didžiąją dalį žaidimo kartais vien dėl įdomumo ir įvairenybės pasinaudodavau galine nugarėle.
Išvada
Uncharted: Golden Abyss mane nustebino. Gerąja prasme. Nors ir pats nesitikėjau, bet tapau vienu iš daugeliu Uncharted gerbėju. Tai yra tas žaidimas, dėl kurio verta nusipirkti PS Vita konsolę. Na, o jeigu ją jau turite, tai praleisti šį žaidimą pro akis būtų tikrų tikriausia nuodomė.
Įvertinimas
Istorija - 8
Geimplėjus - 9
Grafika - 9
Garsas - 10
Valdymas - 9
9.0
- 8
10 komentarų
Rekomenduojami komentarai